تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۶۶۴۴۸
جنایاتی که هر روز و ساعت علیه مردم بیگناه یمن توسط مرتجع‌ترین حکومت ضدبشری وهابیت سعودی و تائید و حمایت آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان انجام می‌شود، سیمای حقیقی مدافعان دروغین حقوق بشر را که تنها با جنایت و کشتار ادامه حیات می‌دهند، رسوا کرده و روزهای سختی و مجازات شدید را برای این جنایتکاران رقم خواهد زد.
۰
plusresetminus
یمن، رسواگر مدعیان حقوق بشر غربی و وهابیت سعودی
به گزارش بلاغ؛ مرکزحقوقی «عین الانسانیه» (چشم بشریت) یمن، آمار تکان دهنده‌ای از تلفات انسانی و همچنین گستره خرابی ها و ویرانی های ناشی از حملات ائتلاف متجاوز سعودی و اماراتی به این کشور ارائه داده است که  گوشه ای از گستره جنایات جنگی این ائتلاف و حامیان غربی و صهیونیستی آن را برملا می سازد و در عین حال سکوت سرد مجامع جهانی به اصطلاح حقوق بشری را به چالش می کشد و علاوه بر ائتلاف متجاوز سعودی و اماراتی و حامیان غربی و صهیونیستی آن، سازمان ملل را در برابر این همه جنایت پاسخگو می سازد. طبق گزارش مستند این مرکز حقوقی یمن، در مدت ۲۸۰۰ روز از جنگ، ۱۸ هزار و ۱۳ یمنی به شهادت رسیدند و ۲۹ هزار و ۶۶۰ تن دیگر زخمی شدند که از این تعداد ۴۰۶۱ کودک شهید و ۴۷۳۹ کودک دیگر نیز زخمی شدند. همچنین ۲۴۵۴ زن به شهادت رسیدند و ۲۹۶۶ زن دیگر زخمی شدند. در این مدت  ۵۹۸ هزار و ۷۳۷ منزل مسکونی، ۱۸۲ زیرساخت دانشگاهی، ۱۶۷۹ مسجد، ۳۷۹ زیرساخت گردشگری، ۴۱۵ بیمارستان و مرکز بهداشتی، ۱۲۴۲ مدرسه و مرکز آموزشی، ۱۴۰ زیرساخت ورزشی، ۲۵۵ مکان تاریخی، ۶۱ زیرساخت رسانه‌ای، ۱۰ هزار و ۸۰۳ زمین کشاورزی ، ۱۵ فرودگاه، ۱۶ بندر، ۳۴۴ نیروگاه برق، ۷۰۹۹ جاده و پل،  ۶۱۶ شبکه و ایستگاه ارتباطی، ۲۹۷۴ مخزن و شبکه آب، ۲۱۰۱ زیرساخت دولتی، ۴۰۷ کارخانه، ۳۸۵ تانکر سوخت، ۱۲ هزار و ۳۰ زیرساخت تجاری و ۴۵۴ مرکز پرورش دام و طیور تخریب و ویران شده و در عین حال ۱۰ هزار و ۱۱۲ وسیله نقلیه، ۹۹۸ کامیون موادغذایی، ۷۰۰ بازار، ۴۸۵ قایق ماهی‌گیری، ۱۰۱۴ انبار موادغذایی و ۴۲۵ پمپ بنزین هدف حملات هوایی ائتلاف متجاوز قرار گرفته و از بین رفته اند.

با این آمار تکان دهنده کاملا مشخص می شود که راهبرد ائتلاف متجاوز، تبدیل یمن به زمین سوخته بوده است. نکته قابل توجه و تامل در گزارش مستند مرکز حقوقی عین الانسانیه یمن که به دلیل اشراف بر مناطق هدف حمله به جزئیات دقیق تلفات و خرابی ها نیز پرداخته، این  است که هیچ هدف نظامی دیده نمی شود و عمده تلفات از غیرنظامیان و عمده خرابی ها و ویرانی ها نیز اماکن و مراکز غیرنظامی بوده است که این نشان می دهد ائتلاف متجاوز از همان ابتدا هیچ هدفی جز ویرانی یمن و کوچاندن مردم آن از سرزمین مادری خود درسرنداشته است تا بدین وسیله بهتر بتواند به مطامع و چشمداشت های ارضی خود در تقسیم یمن بین اعضای ائتلاف متجاوز دست یابد.

با وجود این که هدف از تجاوز به یمن در ابتدا حمایت از دولت مستعفی عبدربه منصورهادی اعلام و علت حمله نیز درخواست کمک وی از ائتلاف متجاوز ذکر شد تا بدین ترتیب تجاوز توجیه شود اما به مرور مشخص شد که ائتلاف متجاوز و حامیان غربی و صهیونیستی آن براساس یک تقسیم منافع از پیش تعریف شده به یمن تجاوزکرده اند تا امارات بتواند بر بنادر و جزایر استراتژیک آن تسلط یابد و آن ها را برای همیشه تحت اشغال خود داشته باشد و عربستان نیز با الحاق استان هایی چون حضرت موت بتواند با حفر کانال و احداث خط لوله نفت، خود را از این مناطق به دریای عرب برساند و وابستگی خود را به خلیج فارس کاهش دهد.

برهمین اساس دولت نجات ملی یمن به رهبری انصارا... در هرگونه طرح صلح، لزوم پرداخت غرامت به آسیب دیدگان جنگ یمن و بازسازی مراکز تخریب شده را در اولویت قرارداده است. پایان دادن به اشغال کامل یمن از دیگر شروط درخواست شده یمنی هاست و به این معنی  است که توپ ادامه یا پایان جنگ، در زمین دولت های اشغالگر سعودی و اماراتی است، یعنی مسئولیت ادامه جنگ نیز همانند آغاز آن متوجه عربستان و امارات است.
احمد کاظم‌زاده
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴