کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اغتشاش محصول شکاف بین سکولاریزم با اسلام

7 آبان 1401 ساعت 0:00


به گزارش بلاغ؛ شکاف عمده فرهنگی موجود در جامعه ما شکاف میان سکولاریسم و اسلام است. از زمانی که انقلاب اسلامی شکل گرفت فرهنگ سکولار که در تمدن مدرن عملیاتی شده است و در دوران پهلوی رسم روز بود، در بخش‌های رسمی جامعه جای خود را به فرهنگ اسلامی داد. 

بر همین اساس انقلاب اسلامی موجب شد متفکران دنیای غرب جنگ بین تمدن‌ها را نظریه پردازی کنند. این درگیری در خارج از مرزهای میهن اسلامی رسمیت یافت و موجب تدارک جریان‌های طالبانیزم و داعش شد تا با نشان دادن چهره کریهی از اسلام، فرهنگ سکولار تمدن مدرن را بر فرهنگ اسلامی مناطق مسلمان نشین جهان حاکمیت بخشد. 

با سرکوب و از میدان به در رفتن دستگاه سیاسی داعش، غرب دست از پافشاری بر این دوگانگی بر نداشت و این شکاف را دست آویزی برای ایجاد درگیری در داخل کشور ما قرار داد. 

در دوران دفاع مقدس با توجه به ایثارگری‌ها و حضور در میدان فرهنگ اسلامی دست تفرقه افکنان غرب کاملا بسته بود اما بعد از آن و در دوران باز‌‌سازی، غرب همه تلاش خود را برای باز‌‌سازی فرهنگ سکولارِ تمدنِ مدرن در جامعه ما به کار برد. درگیری‌های موضعی در قالب‌های سیاسی مصنوعی ساخته شده از جمله چپ و راست و یا اصلاح‌طلب و اصولگرا نتوانست مقصود ایجاد تفرقه را برای آنان برآورده کند تا رسیدیم به فتنه سال ۸۸. در این سال با سوءاستفاده از حضور گسترده مردم ایران در انتخابات تلاش شد تا شکاف فرهنگی سکولاریسم و اسلام به شکاف سیاسی و مردمی مبدل شود و جامعه به دو قسمت متخاصم تقسیم گردد.

بحمدالله با درایت‌های رهبری این شکاف به تدریج التیام یافت تا پس از گذر کردن
از چند آشوب محدود، به فتنه امسال، یعنی سال ۱۴۰۱ برسیم.
طی یک عملیات از قبل طراحی شده با استفاده از یک‌ماجرای احساسات برانگیز برای ملت رئوف ایران، آمریکا و اسرائیل و عربستان با همکاری عوامل داخلی شان، کوشیدند بر موج احساسات مردم سوار شوند و از گسل فرهنگ اسلامی و فرهنگ سکولار به نفع خویش بهره‌گیری نمایند. قصد آنان این بود که با ایجاد شکاف بین مردم دو گروه را در مقابل هم قرار دهند و به زعم خود نقطه پایانی بر جمهوری اسلامی ایران قرار دهند. غافل از این که رهبران ایران اسلامی تحت حمایت و هدایت‌های الهی و امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، از ابتدای انقلاب اسلامی با استقبال بی‌نظیر از اقلام مترقی فرهنگ سکولار که مغایرتی با احکام اسلام ندارد راه را بر ایجاد چنین شکاف فرهنگی مسدود نموده‌اند. گسترش بی‌نظیر علم مدرن و رقم زدن پیشرفت‌های علمی دربخش‌هایی نظیر نانو تکنولوژی و استفاده از انرژی هسته‌ای و گسترش دانشگاه‌ها و رشته‌های دانشگاهی تا مقطع دکترا، تشکیل شرکت‌های دانش بنیان، استفاده از سازمان‌ها و دیگر دست آوردهای تمدن مدرن و به خصوص استقبال از تحصیل و حضور اجتماعی زنان همراه با حجاب و وقار و عفاف راه را بر منادیان سکولار بست و فقط اقلامی مانند بی‌عفتی، آزادی جنسی، شراب خواری، سگ بازی و از این قبیل دست آویزها را برایشان باقی گذاشت.
پرواضح است که مردم مسلمان ترقی خواه ایران ضمن استقبال از مظاهر ارزنده تمدن مدرن هر گونه فساد ناشی از آن تمدن را پس زده و می‌زنند و امکان بسیار کم و سخیفی در دست اختلاف افکنان باقی است تا میدان جدال را گرم بدارند.
فروکش کردن تدریجی اغتشاشات، نویدی بر گذر ملت سرافراز ایران از این فتنهء فتنه گران و رسیدن به درجه بالاتری از بلوغ فکری و اجتماعی در خود دارد.
سعید زاهد


کد مطلب: 465591

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/note/465591/اغتشاش-محصول-شکاف-بین-سکولاریزم-اسلام

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com