تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۵:۳۲
کد مطلب : ۴۶۵۲۸۶
بزرگ‌ترین مجموعه آموزشی و تربیتی کشور در استان مازندران در حساس‌ترین زمان فعالیت آموزش و پرورش مازندران فاقد مدیرکل و این مجموعه در سطح این استان نیز فاقد ثبات و بکارگیری ظرفیت‌های موجود است.
۰
plusresetminus
آموزش و پرورش مازندران در تعلیق سرپرستی!
به گزارش بلاغ؛ مدیرکل دارای اختیاراتی است که سرپرست فاقد آن است و برای اینکه یک اداره کل و آنهم آموزش و پرورش بتواند کارهای خود را در حد پاسخگویی یه مردم و مسئولان بالادستی انجام دهد، باید از مدیرکل برخوردار باشد و طبیعی است که سرپرست نتواند در حد مدیرکل به امور بپردازد و آن مجموعه را به نحو شایسته اداره کند ، چنانکه در اداره کل آموزش و پرورش مازندران چنین است. این اداره کل چند ماه است که با سرپرست اداره می‌شود و در انتصابات، بسیاری از شهرستان‌ها وضعیت با ثباتی ندارند و منتظر انتصاب مدیرکل برای انتخاب روسای شهرستانها و ادارات آموزش و پرورش می‌باشند.

این تاخیر در انتخاب مدیرکل، برای هر اداره‌ای و در هر استانی زیان‌آور است و بیش از هرجا، برای اداره کل آموزش و پرورش مازندران، که مدیرکل آن پس از یک دوره رایزنی و تحقیق و بررسی انتخاب و پس از یک ماه بعد بدون ذکر هیچ دلیلی برکنار شد، زیان‌‌آورتر است. آن برخورد با مدیرکل انقلابی و برکناری‌اش، هیچ در شأن و منزلت آموزش و پرورش نبود و ضربه‌ای بود برای این دستگاه راهبردی و فوق‌العاده مهم و این تاخیر، تضعیف مجموعه آموزش و پرورش مازندران را بیشتر موجب می‌شود.

برکناری مدیرکل در آستانه بازگشایی مدارس آنهم پس از تعطیلی چند ساله کرونایی، بسیار درخور سئوال‌های پرشمار بود که همچنان بدون پاسخ ماند و به نظر می‌رسد تاخیر در انتصاب مدیرکل جدید نیز مشمول فضای بدون پاسخگویی وزارت آموزش و پرورش شود که امید می‌رود اینگونه نشود.

مازندران از استعدادهایی شایان در سطح دانش‌آموزی برخوردار است که نتائج درخشان کنکور و المپیادها در گذشته نزدیک، گویای آن است و حال چند سالی است که دیگر از آن موفقیت‌ها چندان خبری نیست و چه بسا این نتیجه، متاثر از نظام مدیریتی آن باشد که البته جای تحقیق دقیق برای بررسی و آسیب‌شناسی دارد، اما این نیزدر نگاه اول قابل استنباط است که مدیریت نقش موثر و سرنوشت‌ساز در موفقیت و یا افت تحصیلی دانش‌آموزان استان مازندران دارد و در این ارتباط، استاندار نیز برای پایان دادن به این روند نامطلوب، مسئول است و باید تلاش کند تا هرچه زودتر مدیرکلی شایسته و در تراز این مجموعه عظیم فرهنگی انتصاب یابد.

نظام آموزشی و پرورشی کشور بویژه در مازندران بشدت نیازمند بازسازی در ابعاد مختلف بویژه در سطح مدیران، معلمان، دبیران و مفاد و محتوای کتب و فعالیت‌های تربیتی دارند که برای نیل به جایگاه شایسته، چاره‌ای جز توجه اساسی به چند مورد برشمرده فوق ندارند. باید اعتراف کرد وضعیت کنونی دستگاه آموزشی و تربیتی کشور و مازندران تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله فوق‌العاده زیاد و معناداری دارد که نتیجه این فاصله، بروز حوادث قابل تکراری همانند فتنه سال‌های اخیراست. یکی از راه‌های اصلاح و پیشگیری از آشوب‌ها و زمینه‌های آسیبی را که دشمن از آن بغایت استفاده می‌کند، نظام آموزشی و تربیتی است که غفلت از آن و تداوم این غفلت، بهترین خدمت به دشمنان اسلام و ایران برای نابودی انقلاب اسلامی و ریشه‌کنی تمدن در حال شکل‌گیری اسلام در این سرزمین مبارک است.
محمد فاطمی    
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴