تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۶۵۰۵۳
او که شاهد اوج جور و فساد است و دلش ریش ریش و چشمانش اشکبار، همواره در انتظار اتمام غیبت و آغاز ظهور برای برقراری عدل و قسط در زمین است که وقت وصال، بدون شک منوط به آمادده شدن یاران است.
۰
plusresetminus
امید جهانی به منتظرترین منتظران
به گزارش بلاغ؛ دنیا قرن‌هاست که در ظلم و فساد در تلاطم و خروش است و همواره نیز چشمان مظلومان به طلوع خورشید عدالت برای تحقق فضایی الهی جهت رشد و اعتلای انسانیت و فضیلت خیره شده تا منجی عالم بشریت ظهور کند.
مظلومان تاریخ ممکن است همه‌شان نام منجی عالم را در مقطع زمانی خود نمی‌دانسته و یا ندانند، ولی بدون استثناء، همه به آمدن او ایمان دارند و سروش درونی‌شان آنها را به ظهور آن منجی بشارت می‌دهد. اعتقاد به منجی است که نور امید را به دل مظلومان می‌تاباند و اساساً ایمان به ظهور منجی است که تحمل شرائط دشوار را برای محرومان و متظلمان، ممکن می‌سازد.

وقتی انتظار انسان‌ها از آن منجی را پرس و جو می‌کنید، می‌بینید که آنها معتقدند آن منجی باید دارای همه ارزشهای متعالی انسانی و مبرای از همه صفاتی باشد که ممکن است او را به انحراف و اشتباه سوق دهند. بعبارت دیگر، توگویی انسانها از منجی عالم، که با آمدن خود همه کمالات را زنده می‌کند، خود باید معصوم باشد و وقتی انتظارات حوامع بشری از منجی عالم بشریت را با آنچه که در مکتب اهلبیت(ع) و توصیفاتی که از دادرس آخرالزمانی آمده، تطبیق می‌دهید، در می‌یابید که آمال بشریت از منجی جهانیان همان "مهدی موعود" شیعیان است؛ چراکه او معصوم و از امامان منصوب از سوی خداوند و ذخیره الهی برای هدایت بشریت و نجات جهان از ظلم و فساد ستم است.

بجرأت باید گفت که اگر همه مظلومان و محرومان و منتظران ظهور منجی عالم بدانند که خداوند این ذخیره را از سلسله امامان معصوم برای نجات بشریت حفظ فرموده و او را در پرده غیب قرار داده است، به "مهدی موعود"(عج) ایمان خواهند آورد و خود را برای او و با شرائط بیان شده از سوی امامان معصوم تطبیق داده و آماده می‌کنند.

باید اعتراف کرد که پیروان و محبان اهلبیت(ع) در معرفی امام مهدی(عج) نه تنها به جهانیان، بلکه حتی به فرزندان خود کوتاهی وحشتناک کرده‌اند. نمونه این کوتاهی را این روزها در عدم نصب حتی یک بنر تسلیت بابت شهادت پدر بزرگوار امام زمان(عج) در اکثر شهرهای استان مازندران و حتی مرکز این استان علوی می‌توان بوضوح دید. قصوری که انشاءالله از سر سهو بود و امیدواریم شهرداری‌های سراسر استان، فرمانداران، روسای سازمان تیلیغات اسلامی، مسئولان شورای هماهنگی انقلاب اسلامی، روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌های متعدد و پرشمار و...، دچار فراموشی شده باشند.

مشکل اصلی این است که بدور از هر تظاهر و ریا، باید از عمق وجود به وجود حی و حاضر امام زمان(عج) ایمان و اعتقاد داشت و برای تعجیل در ظهور آن حضرت، مقدمات ظهور را ابتداء از خود آماده نمود. مگر می‌توان ظهور امام را بدون رسیدن یاران حقیقی‌اش به نصاب لازم متصور بود؟. دوران انتظار، دوران آزمون و آزمایش برای منتظران حقیقی و منتظرنماهای متظاهر است. آنانی که انتظار واقعی امام رمان(عج) را می‌کشند، فعالان رفع ظلم و فساد و بسترساز طلوع خورشید هدایت امام مهدی(عج) هستند.

امام زمان(عج) هر لحظه آماده ظهور است و از من و شما و همه آنانی که برای سعادت انسانها تلاش می‌کنند، می‌خواهد تا فراتر از دعا برای ظهور، شرائط پذیرش زمان ظهور را در خود بوجود آورند. سخن در این زمینه فراوان است و مجال این نوشتار به پایان رسید. اللهم عجل لولیک‌الفرج
محمد فاطمی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴