تاریخ انتشارشنبه ۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۶۴۷۵۲
داستان امام حسين(ع) كه ما بايد آن را زنده نگه داريم، در حقيقت هوشيارباش و بيدارباشى است كه آه! ديدى چه بر سر اسلام آمد!
۰
plusresetminus
همیشگی وجود امام حسین و یزید و حق و باطل

به گزارش بلاغ؛ ما بايد در اثر تجديد يادبود اين قضيه، هميشه هوشيار باشيم كه مبادا ديگر از اين مصيبت‌ها بر اسلام وارد شود و ما برعكس چنين استفاده‏‌اى نكرده‌‏ايم.

بايد فلسفه قيام حسينى مكرر در منابر گفته شود، فلسفه عزادارى‏ها گفته شود، -تا- همان اثر و منظور حاصل شود كه امام زين‌العابدين و امام باقر و امام صادق و امام كاظم‌(ع) توصيه مى‏‌كردند و كميت‌‏ها و دعبل خزاعى‏‌ها به وجود مى‏‌آمد و آثارى بر مرثيه‏‌گويى‏‌هاى آنها مترتب بود.

نبايد كارى كرد كه احساسات مردم در اين زمينه خاموش شود، بايد تندتر و تيزتر كرد، بايد كارى كرد كه احساسات مردم و عشق و علاقه مردم نسبت به حق تيزتر شود و نسبت به باطل مطلقاً احساسات نفرت‌‏آميز داشته باشند. 

مبارزه حق و باطل هميشه در دنيا بوده و هست. موسى و فرعون هميشه در دنيا هست، ابراهيم و نمرود هميشه در دنيا هست، محمّد و ابو جهل هميشه در دنيا هست، على و معاويه هميشه در دنيا هست، حسين و يزيد هميشه در دنيا هست. 

منظور اين نيست كه هميشه در دنيا اشخاصى به مقام و درجه ابراهيم و موسى و عيسى و محمّد و على و حسين هستند؛ مقصود اين است كه هميشه حق و باطل در برابر يكديگر هستند، جامعه هميشه بر سر دو راهى حق و باطل است. 
مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (خطابه و منبر(ده گفتار)) 
ج‏25، ص: 342-353‌، با ویرایش جزئی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴