تاریخ انتشارسه شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
کد مطلب : ۴۶۴۳۹۶
اربعین بواسطه جاذبه‌های ذاتی خود، قلوب میلیاردها انسان را بسوی فرهنگ نهضت حسینی جذب می‌کند تا ظهور منجی بشریت برای همه مردم جهان با شعار «منتقم ثارالله» قابل تشخیص و همراهی شود.
۰
plusresetminus
اربعین، مقدمه الظهور
به گزارش بلاغ؛ اربعین را باید این روزها از تن خسته میلیونها انسانی شناخت که با اشتیاقی وصف ناپذیر، هر سختی در این مسیر را برای خود احلی من العسل می‌دانند.
اربعین در این روزها، نه تنها در عراق، که در کشورهای مختلف با راهیان این عزیمت سخت و دشوار باید مورد ارزیابی قرار داد.

اربعین، تجلی حضور همه آزادگان و اهل‌بیت های عالم برای حضور در رکاب نواده صالح سیدالشهدا جهت آغاز نهضت جهانی مهدوی است.

پاهای برهنه با تاول‌های تکیده اما گام‌های استوار، شناسه این روزهای سراسر عراق بویژه مسیر نورانی نجف به کربلاست.

آنانی که از کشورهای مختلف به خصوص ایران، با هر دشواری که شده، خود را به خیل میلیونی پیاده روهای اربعین رسانده‌اند، از سوی ای وجود شادمانند که هرچه بیشتر در این مسیر سختی تحمل کنند، گرسنگی و تشنگی شدید در دمای ۵۳ درجه عراق را بر خود هموار کنند و همچنان سعی نمایند تا در گرسنگی و تشنگی و گرمای مالایطاق هوا، بربتابند، تازه خود را به بخش ناچیزی از شرایط سیدالشهدا برای احیای دین نزدیک کرده‌اند ؛ هرچند معتقدند که این قیاس مع الفارق و غیرقابل مقایسه است.

تفاوت جدی سیدالشهدا در اوج ناگواری های گرسنگی و تشنگی و هوای سوزان، آغاز مصائب بزرگی در جنگ و شاهد شهادت عزیزترین ها و آگاهی نسبت به آینده اسارت مرارت بار اهلبیت علیهم السلام است.

اربعین ها در این ایام، شرم را با تمام وجود در مقابل عظمت سید و سالار شهیدان درک و حس می‌کنند، باز هم با فریاد عمیق می‌گویند: ایکاش با تو ای سیدالشهدا می‌بودیم و در کنارشان و در رکاب تان به شهادت می رسیدیم.

این احساس در مسئولیت اربعینیهاست که تن استکبار و مزدورانش را می‌لرزاند. آنها به خوبی از عوارض جهانی شدن این درک عمیق ذیل رستاخیز اربعین آگاهند و از آن بشدت می‌هراسند. بی دلیل نیست از فردای هر اربعین، دشمنان بشریت برای اربعین سال بعد برنامه‌ریزی مخربانه می‌کنند و هر سناریوی را که بتواند به این نهضت جهانی ضربه بزند را در فهرست فعالیت‌های خود قرار می‌دهند و برای آن صدها میلیارد دلار هزینه بعمل می‌آورند تا سیه روزی و نابودی ظلم و استکبار خود را چند صباحی به تاخیر اندازند، اما زهی خیال باطل؛ چراکه این خالق حکیم است سرنوشت جهان را به اربعین حسینی و ظهور مهدی موعود (عج) رقم زده و در این راه قدسی، هیچ قدرتی را یارای پایداری در مقابل مشیت الهی، که با اراده‌های پولادین گره خورده، نیست و وعده خداوند در به قدرت رسیدن مستضعفین، تحقق خواهد یافت و اربعین از نشانه‌های این حقیقت عالم است.

محمداسماعیل امام‌زاده

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴