کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرزند پیامبر هم باشی، نابود می‌شوی

23 مرداد 1401 ساعت 0:00

پسر نوح نبی یا فرزند امام علی‌النقی(ع) هم که باشی و مواظب خود نباشی، سقوط می‌کنی و در ته دره نابود می‌شوی چنانکه پسر نوح گرفتار طوفان و گرداب گناهان خود و جعفر کاذب نیز قربانی جاه‌طلبی و طغیان سزکشی خود شد.


به گزارش بلاغ؛ علاوه بر نعمت بزرگ عقل، تجربه‌های مکرر تاریخی این درس را پیش‌روی عقلاء قرار می‌دهد که نباید در مقابل سنت‌های خلقت و قواعد خالق قرار گرفت و لجاجت کرد، که اگر چنین شد، سقوط و درغلطیدن به دره عمیق نابودی، نتیجه طبیعی غرور و نخوت شیطانی خواهد بود.

عقل و منطق، اصل تبعیت از سفیران الهی و در غیبت امام معصوم، پیروی از «ولی فقیه» را الزامی امنیت بخش می‌داند و به آن دلالت می‌کند. قرآن و منابع روایی پر شمار، این اطمینان را به انسان‌های جویای حقیقت می‌دهند که فراتر از حب و بغض‌های مادی و این جهانی، به کلام معصومین، که مدلول عقلی است، اعتماد کرده و گوش جان به کلام ولی فقیه بسپارند.

از سوی دیگر، تجربه‌ها و وقایع متعدد تاریخی نیز این عبرت را برای عبرت گیران به میراث گذارده‌اند که در آشفته بازار سیاسی و اجتماعی باید نظرات و فرامین ولی فقیه را ملاک نظر و عمل قرار داد؛ چراکه یک فرد مسلمان مکلف به انجام تکالیف خود به خصوص در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی است و در مسائل مورد منازعه، باید از موضع ولی فقیه خود تبعیت کند.

مشکل اساسی و صددرصدی بسیاری از شخصیت‌هایی که به یمن خون شهداء و اعتماد نظام اسلامی برای خدمت به مردم مسئولیت بعهده گرفتند و پس از سال‌ها دچار اعوجاج و انحراف شدند، ناشی از انحراف و خود برتربینی و گرفتار عجب و غرورشدن و طغیان در مقابل ولی‌فقیه بوده است. سران جریان اصلاحات در کشورمان از روز نخست تاسیس حزب و تشکیلات برای فعالیت‌های خود، بدلیل مرزبندی نکردن بین انقلاب اسلامی و لیبرالیزم سرمایه‌داری، بتدریج با دورشدن از ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی دچار چنان عملکردی شدند که در راستای راهبردهای دشمنان انقلاب، سران رژیم صهیونیستی اشغالگر فلسطین از آنان به عنوان بهترین سرمایه‌های خود برای مبارزه با جمهوری اسلامی یاد کرده و با تمام ظرفیت از آنان حمایت همه جانبه می‌کند. فتنه سال 88 نمونه آشکاری از همسویی جریان مدعی اصلاحات با دشمنان ملت ایران بود که میرحسین موسوی، خاتمی، هاشمی رفسنجانی، کروبی و...، مهمترین نقش را در تحقق اهداف شوم دشمنان انقلاب اسلامی برای واردآوردن خسارات جبران‌ناپذیر به ملت ایران داشته‌اند که علی‌رغم تحمیل سرمایه‌سوزی هشت ماهه به کشور، از سعه‌صدر و تحمل و رأفت نظام اسلامی متنبه نشده و همچنان برای کشور تنش و چالش ایجاد می‌کنند.

یکی از سایت‌های مدافع فتنه 88 که معمولاً از خارج از کشور به ‌روزرسانی می‌شود، به تازگی متنی به ‌نقل از میرحسین موسوی منتشر کرده که محتوای آن بیش از هرچیز انتقاد از جمهوری اسلامی و مدافعان حرم به‌ دلیل مبارزه با داعش و تروریست‌های مسلح در سوریه است! موسوی در بیانیه خود به ‌نحو بسیار عجیبی علیه مبارزه با داعش در سوریه و همچنین کمک به گروه‌های مقاومت در یمن علیه جنایت آل‌ سعود و... موضع‌گیری کرده و حتی در گامی فراتر حزب ‌ا... لبنان را به باد انتقاد گرفته و در مجموع مقاومت علیه داعش و اسرائیل و آل‌سعود و... را شوم و کج روی و «جرایم ننگین» خوانده است! اما رکیک‌ترین بخش این مطلب، توهین مستقیم موسوی به سردار سرلشکر شهید حاج حسین همدانی، فرمانده مدافعان حرم در سوریه است که  در عبارتی عجیب و توهین آمیز از او با عنوان «سردار بی‌افتخار»، بی ‌همه‌ چیز یاد کرده و او را فرمانده اوباش بدسیرت و قمه‌کش دانسته است! انتشار این مطالب توهین‌آمیز، واکنش‌های فراوانی را از سوی فعالان سیاسی و کاربران به همراه داشت. آیت‌ ا... دکتر سید ابراهیم رئیسی در جلسه روز چهارشنبه هیئت‌ دولت، اشاره‌ای تلویحی به بیانیه میرحسین کرد و با گرامی داشت یاد سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و حاج حسین همدانی گفت: شهدای مدافع حرم علاوه بر پاسداری از حریم اهل بیت (ع)، از امنیت و اقتدار کشور نیز دفاع کردند و همه کسانی که دلسوز ایران و اسلام اند، قدردان این مجاهدت‌ها هستند.
ناصر ایمانی، فعال سیاسی در این باره نوشت:« آقای موسوی؛ ولا یجرمنکم شنأن قوم علی الا تعدلوا اعدلوا هو اقرب للتقوی. بیانیه میر حسین عمیقا متاثر کننده است و پایانی تلخ برای او و نیز عبرتی است برای کسانی که طی سال‌های حصر، از او قدیسی در سیاست ساخته بودند.»

محمد جواد اخوان، مدیر مسئول روزنامه جوان نیز نوشت: «این بیانیه نفرت‌انگیز نشان می‌دهد امضا کننده و نویسندگانش چقدر از مردم دورند و گرنه مردم در بدرقه حاج قاسم نشان داده‌اند که تا چه حد برای مدافعان حرم احترام قائل هستند» .

سید یاسر جبرائیلی نیز نوشت: «بیانیه میرحسین موسوی یک بار دیگر ثابت کرد تقلب اسم رمز آشوب بود... ثابت کرد انتخابات بهانه بود، اصل نظام نشانه بود... ثابت کرد فتنه ۸۸ شورش علیه اسلام سیاسی بود و اگر جمهور مردم در نهم دی ماه پوزه دیکتاتوری را به خاک نمی‌مالیدند، ارتجاع با تغلب به صحنه حاکمیت باز می‌گشت".

مردم، جوانان و نخبگان کشور با انعکاس نظرگاه خود بویژه در شبکه‌های اجتماعی، موجی از تنفر و انزجار خود از اظهارات سخیف میرحسین موسوی، خواستار برخورد با او و جریان حامی‌اش شدند. این روزها، در تمام پیام‌رسان‌ها می‌توان نظرات مردم و برائت آخرین حامیان جریان فتنه از موضع اسرائیلی میرحسین موسوی را مشاهده کرد که به نظر می‌رسد جریان اصلاحات، اگر به مصلحت خود می‌اندیشد، باید تا دیرتر از این نشده، از اظهارات داعشی این فتنه‌گر برائت بجوید و آن را بشدت محکوم کند که در غیر این‌صورت، این جریان نیز در جرائم میرحسین موسوی شریک خواهد بود.

انتخاب محرم برای جسارت به دین و اباعبدالله‌الحسین(ع) چه در فتنه سال 88 و چه اظهارات وقیحانه میرحسین موسوی؛ اتفاق ناگهانی و تصادفی نیست بلکه دشمنان اسلام با عصبانیت از اوج روحیه حسینی ملت بزرگ ایران، به عامل اصلی اقتدار این ملت، که پیوند ناگسستنی‌شان به امامت بویؤه سید و سالار شهیدان است، حمله‌ور می‌شوند و درصددند تا با تضعیف و تحقیر شهداء، شهادت را از چشم ملت ایران بیندازند و عشق‌شان به شهداء و اباعبدالله‌الحسین(ع) را کو فروغ کنند.

این از اشتباهات فاحش جریان دین‌ستیز استکباری است که بدون توجه به ذات اصیل و فطری دین و شهادت، سر شاخه می‌نشیند و بن می‌برد. تاریخ ثابت کرد آنانی که با عشاق خداوند در می‌ستیزند، سرانجامی ذلت‌بار حسرت‌آمیز در انتظارشان است آنچنانکه این روزها شاهد خفت و خواری میرحسین موسوی و... هستیم.
محمد فاطمی


کد مطلب: 463820

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/note/463820/فرزند-پیامبر-هم-باشی-نابود-می-شوی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com