تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶
کد مطلب : ۴۶۳۶۶۶
عاشورا، اوج فریاد دادخواهی علیه ظلم، فساد و انحراف و نفاق است در هیچ شرایط زمانی و مکانی پذیرای کوچکترین ظلم و فساد نیست.
۰
plusresetminus
عاشورا ضدانحراف و فساد است
به گزارش بلاغ؛ در طول زمان طولانی رخداد عاشورای سال ۶۱هجری تاکنون، تلاشهای فراوانی برای بی اثر و یا کم اثرکردن تاثیرات حماسه عاشورا از سوی فاسقان و ظالمان صورت گرفته، که با هوشیاری نخبگان و مسلمانان و محبان سیدالشهداء، مخالفان موفق به خاموش کردن شعله‌های روبه فزون عاشورا نشده‌اند.

آنانی که با فرهنگ و دستاوردهای عاشورا در تضادند، بخوبی دریافتند که تنها راه مقابله با عاشورائیان، ایجاد شک و تردید و مسئله دار کردن مردم بویژه جوانان و نوجوانان از طریق طرح مسایل انحرافی و ایجاد شبهه و شائبه در تمام زمینه‌های مرتبط با حماسه تحول آفرین عاشوراست. آنچنانکه حتی این روزها مسئله جعلی به شهادت رساندن امام حسین(ع) توسط شیعیان، را در شبکه‌های اجتماعی نشر می‌دهند،

بجرات باید گفت که موضوع قیام اباعبدالله الحسین (ع)، غوغایی ترین مسئله در تاریخ است که بدون استثناء در هر دوره‌ای دشمنان اسلام و آزادگی انسانها برای ایجاد انحراف افکار عمومی پیرامون آن به داستان پردازی‌های دروغین پرداختند تا عاشورا و قیام سیدالشهداء (ع)، را از دایره توجه مردم و شیفتگی دلدادگان آن حماسه بی نظیر تاریخ خارج و سپس آن را برای همیشه به بایگانی تاریخ بسپارند.

آنان با مطالعه دقیق کربلا و قهرمانان آن بویژه سیدالشهداء به نیکی دریافتند که نمی‌توانند عنصر آرمانگرایی و مبارزه با منکرات بمنظور ترویج معروف‌ها را از ذات عاشورا حذف کنند و در قبال مسئولیت آفرینی عاشورا بی تفاوت باشند. آنها باید یا دست از زیاده خواهی و ظلم و فساد خود بردارند و به راست پیامبران برگردند و یا به مبارزه با آموزه‌های وحیانی و صلحاء و مومنان برآیند؛ چراکه "جمع ضدین" ممکن نیست و نمی‌توان "دیو و فرشته" را کنار هم قرار داد بدلیل اینکه شیطان در مقابل خداوند و پیروان ابلیسیان نیز در مبارزه با موحدان خود را تعریف کرده‌اند. نمونه امروز این تقابل را می‌توان بوضوح در موجودیت نماد شیطان یعنی رزیم اشغالگر قدس و صهیونیست‌های حاکم بر آمریکا مشاهده کرد که اساس موجودیت خود را برا اقدام‌های سبعانه و نامشروع و جنایت‌های دهشتباز قرار داده‌اند. آیا می‌توان حتی تصور انسانیت را از رژیم نامشروع قدس داشت، که اگر در طول 80 سال اشغال سرزمین‌های فلسطین حتی یک مورد عمل مثبت و صالحانه از این قصاب تاریخ دیده شده باشد، که چنین نشد و ثابت گردید که از کثافات چیزی جز بوی متعفن و خفه‌کننده و از گرگ چیزی جز درندگی انتظار نمی‌رود. گرگ راهی غیر از خون‌آشامی و کشتار را نمی‌شناسد.

حماسه جاودان عاشورا همانند خورشید عالم‌تاب، قرن‌هاست جان انسان‌ها را با بصیرت و شجاعت الاهی برای احیای ارزش‌های به زمین‌مانده اسلامی و اهلبیتی حیات بخشیده و جوانان و نوجوانان را نسبت به ادامه زندگی و خروج از بن‌بست‌های تحمیلی شیاطین رهایی می‌بخشد. بشریت به‌خوبی می‌داند و بتدریج در حال رسیدن به این ادرام جهانی است که برای نیل به عدالت و نجات از ظلم و فساد راهی جز التجاء به فرهنگ عاشورا و مقاومت در مسیر وصال به ایده‌آل خود، که عدالت، اخلاق، معنویت و آرامش و امنیت است، ندارد.

دیر نخواهد پائید که جهانیان شاهد معجزه بزرگ عاشورا در هزیمت و نابودی جرثومه فساد و تباهی، یعنی صهیونیزم بین‌المللی، و بازگشت فلسطینیان آواره، که بیش از 80 سال است دور از وطن و خانه و کاشانه خود آواره هستند، به سرزمین اصلی خود باشند. الیس‌الصبح بقریب.
زهرا غلامی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴