تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۶۲۹۷۱
گرگ نمی‌تواند ندرد؛ چراکه ذات او درندگی است، انتظار مدارا از گرگ، انتظاری بیهوده و خلاف طبیعت اوست و آنانی که این انتظار را دارند، یا جاهلند و یا عالم که در هر دو صورت، طعمه گرگ خواند شد.
۳
plusresetminus
ذات گرگ درندگی است، آمریکا آدم بشو نیست
به گزارش بلاغ؛ در اوج رایزنی کشورهای اروپایی و برخی از کشورهای عربی برای آغاز مذاکرات برجامی با حضور آمریکایی که نقض عهد باج خواهانه این کشور برای عموم آشکار است، وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم‌های نفتی جدیدی علیه ایران خبر داد. در این ارتباط، شبکه‌ای از افراد و شرکت‌ها را که از شرکت‌های صوری واقع در حوزه خلیج فارس برای تسهیل انتقال و فروش محصولات شرکت‌های ایران به ارزش صدها میلیون دلار به شرق آسیا استفاده می‌کنند، تحریم کرده است.

علی‌القاعده در اثناء مذاکره‌ای که آمریکا به نقض تعهدات خود محکوم است و حتی هم‌پیمانان این کشور نیز به این مسئله معترف و بظاهر معترضند، عقل معمولی نیز حکم می‌کند که آمریکا مودب و از موضع سرافکندگی در مذاکرات شرکت کند و باز هم بظاهر تعهد کند که بر تعهدات قبلی خود متعهد خواهد بود، اما در همین اثناء نیز آمریکا به گردن کلفتی و قلدری خود ادامه داده و روند تحریم‌ها را ادامه می‌دهد و حتی هم‌پیمانان خود را نیز متعجب می‌سازد هرچند این تعجب نیز نوعی نقش بازی کردن است؛ چراکه آنها نیز به نوبه خود به چنین اقدامی مبادرت می‌ورزند همچنانکه مکرر طی سال‌های اخیر مرتکب آن شده‌اند.

سعی و تلاش ایران برای برداشته شدن تحریم‌های ناعادلانه و ظالمانه بر کسی پوشیده نیست، و هم در این ارتباط نیز کاملاً واشح است که عامل اصلی اعمال تحریم‌ها، آمریکاست و برای حذف کامل تحریم‌ها نیز آمریکا باید دست از لجاجت و قلدری بردارد، اما طی قریب سه دهه تجربه مذاکره، این اصل نیز به اثبات رسید که آمریکا بهیچوجه حاضر نیست جمهوری اسلامی را تحمل کند؛ چراکه نفس و ذات جمهوری اسلامی ایران با ذات آمریکا در تضاد جدی و آشتی‌ناپذیر است و برای تنش‌زدایی بین این دو قدرت، یکی باید از مواضعش بصورت جدی و با تصمیم تاریخی، عدول کند. یعنی یا آمریکا از رذالت و شیطنت و ظلم و زیاده‌خواهی دست بردارد، که این اصل با توجه به ترکیب قدرت در آمریکا، امری محال است؛ و یا جمهوری اسلامی ایران از آرمان خود، که برای تحقق آن تاکنون قریب 500 هزار شهید داده و بیش از 60 سال است که همه ناملایمات را تحمل کرده تا مبانی اسلامی و اهلبیتی را به اجراء گذارد، بگذرد و راه آمریکا را، که دریوزگی و تکرار ذلت پهلوی است را پیشه کند، که ملت یزرگ ایران مکرر محال بودن بازگشت به دوران ذلت را در حماسه‌های حضور به اثبات رساند و به جهانیان اعلام کرد که مسیر حرکت سیدالشهداء علیه‌السلام، آخرین گزینه آنان خواهد بود.

حال با چنین واقعیتی، باید تیم مذاکره‌کننده ایران بداند که آمریکا حاضر ایت تا سال‌ها این مذاکره فش‌کننده را ادامه دهد و همچنان با گردن‌کلفتی حرف ناصواب و ظالمانه خود را به پیش ببرد. مقامات جمهوری اسلامی ایران هم که نمی‌توانند به‌صورت نامحدود، زمان بگذارند و همچنان منتظر بروز معجزه باشند که شاید آمریکا آدم شود و به سر عقل بیاید و به تعهدات برجامی خود برگردد و به آنها عمل کند.

آمریکا باید به چه زبانی بگوید که نمی‌خواهد به برجام برگردد تا مقام‌های کشورمان باورشان شود. امروز این آمریکاست که ناز می‌کن و قلدری؛ فردا نوبت به اروپا و یکی از کشورهای این مجموعه. آنها با تقسیم کار، جمهوری اسلامی ایران را می‌خواهند سر کار بگذارند همچنانکه طی هشت سال اخیر انجام دادند.

جمهوری اسلامی باید با استفاده از حداکثر ظرفیت خود و امکانات جهانی و فرصت‌ها، علیه آمریکا در مجامع جهانی به‌صورت تهاجمی اعلام جرم کند و محکمه افکار عمومی جهان را بستر جهاد تبیین قرار دهد تا آمریکای بی‌مخ و قلدر را مفتضح‌تر از حال کند و در ائتلاف‌های ضداستکباری ورود یابد و در عمل تحریم‌ها را بی‌اثر نماید.
محمد فاطمی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲