تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۵
کد مطلب : ۴۶۱۶۷۷
۰
plusresetminus
سلام فرمانده، تولیدی محاهدانه
به گزارش بلاغ؛ سال‌هاست که صدا و سیما ، وزارت ارشاد، حوزه هنری و سازمان تبلیغات اسلامی، معاونت پرورشی آموزش و پرورش، ... و چندین و چند دستگاه فرهنگی دیگر، هزارها میلیارد هزینه کرده اما نتوانستند یک کار انقلابی، فاخر و محبوب مثل سلام فرمانده بسازند (و البته با ادامه روند فعلی در صد سال آینده هم چنین تولیداتی نخواهند داشت!) چون:

▪️الف) اغلب مدیران این دستگاه‌ها در عمل انقلابی نیستند و مرعوب غربزدگی حاکم بر فرهنگ و هنر مملکتند و در عمل سیاست‌هایی را اجرا می‌کنند که دفتر فرح پهلوی در سالهای ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۶ توسط روشنفکران غرب‌گرا تدوین و به فرهنگ و هنر ایران تحمیل کرد. (به شکل خلاصه اکثر مدیران دستگاه‌های فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی آن قدر که از جریان روشنفکری حاکم بر فرهنگ و هنر کشور می‌ترسند و حساب می‌برند از خدا نمی‌ترسند و به همین علت برای مطالبات فرهنگی امام، رهبری و امت حزب‌الله تره هم خرد نکرده و نمی‌کنند.)

▪️ب) بوروکرات و نان به نرخ مافوق خورند و از خلاقیت و جسارت فرهنگی و هنری بهره‌ای ندارند و به همین علت هرگونه خلاقیت انقلابی در عرصه فرهنگ و هنر را سرکوب می‌کنند و از این روست که امثال آوینی و طالب زاده و ... در این دستگاه‌ها محکوم به دق مرگ شدن ، اخراج و بایکوت‌اند!

▪️ج) از نظر اندیشه دینی و دانش هنری بیسوادند (با وجود این که همگی مهندس یا دکترند و دکتری و مهندسی را هم در حین مسئولیت کادو گرفته‌اند) و همین بی‌سوادی مانع از آن می‌شود که قدرت درک و فهم هنر انقلاب اسلامی و تفاوت آن با هنر و فرهنگ سخیف غربزده را داشته باشند.

✳️ وقتی رهبر انقلاب در سخنرانی نوروزی خود در حرم رضوی به صراحت اعلام کردند که امیدی به نهادهای رسمی فرهنگی ندارند و در حوزه فرهنگ به حرکت‌های آتش به اختیار جوانان انقلابی امید بسته‌اند یعنی ایشان منتظر تولیداتی از جنس "سلام فرمانده و ز کودکی خادم این تبار محترمم" توسط جوانان انقلابی هستند و البته که تولید چنین آثاری علاوه بر شور انقلابی، نیازمند سواد فرهنگی و خلاقیت هنری است و هر کسی نمی‌تواند رزمنده این میدان باشد!

❇️ ان‌شاءالله که مسئولان گروه سلام فرمانده، قدر موقعیت و قیمت خود را بدانند و در این مسیر، اسیر و ملعبه مدیران فرصت‌طلب دستگاه‌های عقیم فرهنگی و هنری نشوند و اجر و پاداش خود را از فرمانده بخواهند!

✍️ محمدصادق کوشکی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴