تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۳
کد مطلب : ۴۶۱۳۵۷
وضعیت ورزش ما و خاصه رشته‌های جذاب و پرطرفداری مثل فوتبال که در آن پول بی‌حساب و کتاب درجریان است و البته بیشتر آن از جیب مردم و کیسه بیت‌المال‌، به هیچ وجه بسامان و روبراه نیست و وضعیت اداره و کیفیت فنی و بالاخره شرایط و اوضاع فرهنگی در آن هرگز در شان این ملک و ملت نیست.
۰
plusresetminus
یکبار برای همیشه، از ورزش فسادزدایی کنید

به گزارش بلاغ؛ تا زمانی که مسئولان ارشد و مدیران دولتی، ورزش را جدی نگیرند، به طور طبیعی اراده‌ای هم برای سروسامان بخشیدن به این مقوله به میدان نمی‌آید و مادام که چنین است دنیا به کام فرصت‌طلب‌های مخرب و منفعت جویان سیری ناپذیر است. بارها ما (و مثل ما وپیش از ما) در باب اهمیت ورزش و کارکردهای متنوع و نقش مثبت آن در برنامه‌ریزی‌های اجتماعی و فرهنگی نوشته ایم و سخن گفته ایم، اما هر چقدر زمان گذشته وضع و حال ورزش نه تنها بهتر نشده که بدتر هم شده است.

وضعیت ورزش ما و خاصه رشته‌های جذاب و پرطرفداری مثل فوتبال که در آن پول بی‌حساب و کتاب درجریان است و البته بیشتر آن از جیب مردم و کیسه بیت‌المال‌، به هیچ وجه بسامان و روبراه نیست و وضعیت اداره و کیفیت فنی و بالاخره شرایط و اوضاع فرهنگی در آن هرگز در شان این ملک و ملت نیست. این واقعیتی است تلخ که هرچقدر می‌گذرد تلخ‌تر هم می‌شود.
دراین باره خیلی از دلسوزان و گویندگان و نویسندگان و اهالی فن و کارشناسان که سالم و بی‌غرض‌اندیشیده و اظهار نظر کرده و بیش از آنکه به فکر منافع و جایگاه خود باشند دلسوز ورزش و جوانان و منافع ملی بوده‌اند وهرگز شرف وشخصیت خود را قربانی باندبازی‌ها و وعده و وعیدها نکرده‌اند‌، شجاعانه و صریح گفتنی‌ها را گفته و نوشتنی‌ها را نوشته‌اند. دیگر نوبت کسانی است که در قبال مردم و جوانان و ورزش کشور مسئولیت دارند و حقوق از بیت‌المال می‌گیرند. نوبت این آقایان است که در تشکیلات و سازمان‌های نظارتی و رسمی نشسته‌اند که هر چند دیر هم شده اما به خود تکانی بدهند وهمت کنند و مدبرانه و مصلحانه و به قصد ریشه‌کن کردن مبانی و مراکز فساد در ورزش وارد میدان شوند.

امروز دیگر وضعیت نابسامان و تاسف بار رشته‌هایی مثل فوتبال اظهر من الشمس است و بر همه کسانی که خود را به خواب نزده و چشم‌هایشان را عمدی و از ترس به خطر افتادن منافع نامشروع و حرام، بر واقعیات نبسته‌اند روشن است که وضعیت این رشته ورزشی از حیث فنی و علی‌الخصوص اخلاقی و فرهنگی چقدر در مرز فاجعه حرکت می‌کند. دیگر امروز کسی این حرف‌ها و فریادها را که سال‌هاست از رخنه و نفوذ میکروب‌ها و جریانات شارلاتان مسلک منفعت جو در ورزش و فوتبال هشدار می‌دهند و به مسئولان یادآور می‌شوند که تا دیر نشده دستی بجنبانند و تا نفوذ میکروب‌ها تاثیر مضر خود را بر ورزش نگذاشته آن را واکسینه و شر این جریانات منفعت جو را که بعضاً اغراض سیاسی و فرهنگی دارند و به دنبال قبح شکنی از ارزش‌های اخلاقی و اعتقادی و رواج اباحه‌گری و هرهری‌مسلکی در ورزش و جامعه جوان آن هستند، از سر ورزش کم کنند و.... به بدبینی و سیاه‌نمایی و قدیمی بودن! و... متهم نمی‌کند و با همه وجود می‌بینند چگونه این نامحرمان منفعت جو در ورزش و خاصه فوتبال ما دلالی افسارگسیخته را رواج داده و در دال وذال آن دخالت می‌کنند و مربی می‌برند و مربی می‌آورند، در کار داوری دخالت می‌کنند و قصد به فساد کشاندن داوری و همه ارکان و اجزای فوتبال را دارند.

آنها به وضوح می‌بینند وبا همه وجود لمس می‌کنند این جریان حالا چنگال کثیفش را به دور گردن عزیزترین تیم هر کشور یعنی تیم ملی هم حلقه زده و بساط کثافتکاری‌های مالی و اخلاقی خود را در آنجا هم گسترانده و از سرمربی و کادر فنی و... آن یک « پادوی فرمانبر» ساخته است.
می بینند که چگونه بازیکنان لایق و شایسته را به لطائف‌الحیل از حضور در تیم ملی محروم می‌کنند و هزار و یک بهانه و مانع برسر راه آنها برای رسیدن به حق خود، که پیراهن تیم ملی است، می‌تراشند و ایجاد می‌کنند و... تا راه برای حضور کسانی که سبیل این جرثومه‌های فساد را چرب می‌کنند در تیم ملی هموار شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴