تاریخ انتشارشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۶
کد مطلب : ۴۶۰۸۰۶
۰
plusresetminus
جهاد تبیین، فریضه‌ای به زمین مانده

به گزارش بلاغ؛ رهبر انقلاب در مردادماه سال 99 «تحریم» و «تحریـف» را به هم پیوند زده و فرمودند: «هدف از این تحریف دو چیز اسـت، دو کار را می‌خواهند انجام بدهند: یکی، ضربه به روحیه مردم اسـت؛ یکی [هم] آدرس غلـط دادن برای رفع مشـکل تحریم اسـت. این تحریـف در ایـن زمینه‌ها اسـت و با ایـن دو هـدف دارد انجام می‌گیرد. پول زیادی هم دارند خرج می‌کنند برای اینکه این حقایق را تحریف کنند... [در] آن مسئله‌ اول که تضعیف روحیه و امید مردم اسـت... [می‌خواهند] به مردم ایران تفهیم کنند که بیچاره شـدید، دیگر کارتان تمـام اسـت و هیـچ کاری از عهده‌ کسـی برای شـما برنمی‌آید، اوضاعتان خراب اسـت و غیره... در آن بخش دوم، [یعنی] آدرس غلط دادن... می‌گویند «اگر می‌خواهید تحریم برطرف بشود، در مقابل آمریکا کوتاه بیایید؛ باید ایستادگی نکنید.»

و در ادامه در جمله‌ای کلیدی فرمودند: «اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم هم شکست خواهد خورد.»
از مهم‌ترین روش‌های دشمنی در جنگ نرم آدرس غلط دادن به جامعه مخاطب است. چیزی که از آن می‌توان به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مؤلفه‌ها در شکست‌ها و ظفرها نه‌تنها در عصر کنونی که در تمام اعصار نام برد. روزی که
رهبر معظم انقلاب فرمودند که اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم شکست خواهد خورد؛ در حقیقت یک مشکل صد درصد اقتصادی را با یک موضوع کاملاً شناختی و عملیات روانی به هم پیوند زدند که فهم این ارتباط در ابتدا سخت می‌نمود ولی بیان حکیمانه ایشان مبنی بر تأثیر تحریف در غلبه تحریم، واقعیتی است که با نگاهی عمیق‌تر می‌توان مصادیق فراوانی از آن را که حاکی از نقش تحریف‌ در غلبه بر مقدرات ملت‌ها و دولت‌هاست، مشاهده نمود:

نمونه‌هایی از تحریف در تاریخ؛
1- اولین تحریف را شیطان رانده‌شده از درگاه الهی در مورد حضرت آدم انجام داد و بااینکه حضرت آدم از جانب پروردگار در مورد خوردن از آن درخت کذایی منع شده بود اما شیطان با تحریف واقعیت‌ها (در مورد خلود در بهشت با خوردن از میوه ممنوعه)، موجب شد تا سرنوشت او و ابناء بشر به‌طورکلی تغییر کند.
2- زمانی که حضرت نوح علی نبینا و آله و علیه‌السلام مشغول ساختن کشتی و آماده شدن برای سیل ویرانگر شده بود، جریان تحریف مرتباً از کنار او می‌گذشتند و او را به خاطر ساختن کشتی نجات تمسخر می‌کردند و کار بجایی رسید که پسر آن حضرت نیز فریب جریان تحریف را خورد و نهایتاً سوار بر کشتی نشد و همراه با فریب‌خوردگان سیل تحریف در سیل طبیعت غرق شد.
3- آنگاه‌که حضرت موسی قوم خود را به‌سوی فلاح و رستگاری می‌خواند، جریان تحریف با حیله گوساله سامری و انواع ایراداتی که در تاریخ به ضرب‌المثل مشهور شد (ایرادات بنی اسرائیلی) نتوانستند از رود نیل و معجزه موسی در شکافته شدن آن بهره‌مند شوند و در دریای ضلالت خود غرق شدند.
4- پس‌ازآنکه متخلق‌ترین و امین‌ترین انسان در جزیرهًْ‌‌العرب به‌عنوان آخرین فرستاده خدا مبعوث به رسالت شد، همان‌هایی که روزی او را می‌ستودند، تحت تأثیر جریان تحریف ابوسفیان و قریشیان بر او سنگ می‌زدند. روزی که در حجت‌الوداع رسالت خود را به کمال رساند و وصی خود را به امر الهی معرفی نمود. همان‌هایی که بخّم بخّم را در تبریک به سیدالاوصیا سر می‌دادند، چندی بعد با فریب جریان تحریف، ترجیح خود را تغییر دادند و شد آنچه نباید می‌شد.
5- روزی که در صفین لشکر مولای متقیان تا پشت خیمه‌های معاویه پیشرفته بودند با خدعه جریان تحریف، قرآن ناطق را رها کردند و به قرآن‌های بر نیزه شده از سوی جماعت تحریف، علی را وادار به عقب‌نشینی کردند.
6- آیا می‌دانستید که معاویه برای تقویت جریان تحریف علاوه‌بر عمرو عاص ملعون، فردی به نام کعب الاحبار را انتخاب کرد تا برای تأیید حکومت معاویه و تثبیت قوام دولتش داستان‌ها و روایت‌های دروغ جعل کند. (براساس روایت تاریخ یعقوبی) او مأموریت داشت تا مردم را از علی علیه‌السلام دور کند، و لذا به ترویج افکار و قصص باطل می‌پرداخت.
7- آن هنگام که در جنگ جمل پیکار حق و باطل در غبار تحریف قرار گرفت شتر سرخ‌مو و راکب آن‌چنان مرکب تحریف را راندند که مظلومیت امیرالمؤمنین در تاریخ بی‌بدیل شد
8- زمانی که تحریف در دوران حکومت کوتاه امیرالمومنین علیه‌السلام به اوج رسید، قبیله اهل نماز و دعا و سجاده و قرآن شب‌زنده‌دار با پیشانی‌های پینه‌بسته از سجده‌های طولانی در مقابل مجسمه عدل و تقوا و عبادت و بندگی ایستادند و جنگ نهروان را رقم زدند. تحریف چنان کرد که اصحاب نزدیک پیامبر همچون طلحه و زبیر را مقابل علی(ع) قرار داد.
9- دامنه تحریف آن‌قدر وسعت یافت که وقتی خبر شهادت مولای متقیان در مسجد و هنگام نماز را در برخی بلاد مسلمین منتشر کردند، شنوندگان می‌پرسیدند مگر علی نماز هم می‌خواند؟ و چه غیرقابل‌باور است که می‌شنویم لعن بر علی را در نمازشان واجب کرده بودند
10- جریان تحریف بعد از شهادت امیرالمؤمنین ادامه داشت تا اینکه سجاده را از زیر پای امام معصوم حضرت مجتبی علیه‌السلام کشیدند.
11- جریان تحریف باعث شد تا مردمی که 18 هزار نامه برای حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام فرستاده بودند تا به کوفه بیاید اما زیر بیرق ابن‌زیاد ملعون رفتند و فرستاده ویژه امام را در کوچه‌های کوفه غریبانه رها کردند و کار بجایی رسید که او را در مقابل جمعی از همین مردم از بالای دارالاماره به پایین‌انداختند؟
12- عجب قدرتی دارد این تحریف که حکم بر خروج نوه رسول خدا حضرت حسین بن علی علیه‌السلام از دین را ابوموسی اشعری صادر می‌کند. عجب تحریف کارساز است که لشکریان عمرسعد قربتا الی الله با سنگ و چوب و نیزه و شمشیر بر بدن عزیز زهرا(س) می‌زدند.
13- تحریف می‌تواند 30 هزار نفر یا 100 هزار میزبان کوفی را در مقابل هفتادودو نفر میهمان قرار دهد و در یک نیم روز سرهای میهمانان را بر نیزه کند و در شهر به نمایش بگذارد.
تداوم جریان تحریف در عصر کنونی و جریان تحریف در طول تاریخ ادامه یافت و هرروز شاهد تلفات به جان و مال و دین و ایمان مردم براثر تحریف هستیم:
1. جریان تحریف در همین سال‌های اخیر و در همسایگی ما گروهی را پرورش می‌دهد که با نام اسلام و با شعار الله‌اکبر در یک روز غمبار در پایگاه هوایی اسپایکر عراق سر از بدن 1907 دانشجوی مسلمان و بی‌دفاع عراق که اکثراً حدود 20 سال سن داشتند، جدا می‌کند و پیکر بسیاری از آنان را به رود دجله می‌ریزند.
2. جریان تحریف کاری می‌کند که چند کشور به‌ظاهر مسلمان ائتلافی تشکیل می‌دهند و هشت سال است که هرگونه ستم از بمباران منازل و مدارس و مجلس عروسی گرفته تا محاصره کامل غذایی و دارویی را در حق مردم مظلوم یمن روا می‌دارند و بااین‌همه جنایت علیه بشریت هیچ صدایی از جهان متمدن امروز بلند نمی‌شود.
3. جریان تحریف در داخل کشور ما نیز کار را بجایی می‌رساند که همانانی که در خفا مدعی هستند تقلب در انتخابات 88 نبوده است، گروهی را تحریک می‌کنند تا فتنه بزرگی را علیه نظام مردم‌سالار و دینی به راه‌اندازند و این نظام مظلوم را تا لبه پرتگاه پیش ببرند.
4. جریان تحریف کاری می‌کند که مردم را در ایام انتخابات نگران دیوار کشیدن بین زن و مرد در خیابان‌ها کنند و یا القا کنند که اگر شایستگان و پاک دستان بر مسند ریاست جمهوری قرار بگیرند، جنگ خواهد شد و از این بستر آنها را از خدمت به مردم محروم کنند.
5. جریان تحریف چنان می‌کند تا به همگان القا کنند که زندگی بی‌کدخدا ممکن نیست و حتی آب خوردن هم به مذاکرات برجامی مرتبط است و هشت سال همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور را معطل توافق بی‌حاصلی کنند که نتیجه‌اش بالاترین نرخ تورم در 70 سال اخیر بوده باشد
6. تحریف این باور را القا می‌کند که بدون امضای FATF امکان تأمین واکسن کرونا برای مردم ایران فراهم نیست در حالی که با آمدن دولت سیزدهم بلافاصله میلیون‌ها دوز واکسن به‌راحتی تهیه و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
7. جریان تحریف القا می‌کند که توانمندی دفاعی و موشکی را باید کنار گذاشت و همه را در اقتصاد هزینه کرد و حالا بعد از چند سال معلوم می‌شود که اگر این توانمندی‌ها نبود به‌راحتی امنیت و آسایش خود را باخته بودیم و خانه‌ای نداشتیم که در آن به آسودگی نانی بخوریم.
8. تحریف نیازمندی‌های اساسی نسل کنونی و آیندگان به دانش هسته‌ای در عرصه‌های پزشکی و کشاورزی و انرژی و... را مانع آسایش و راحتی ملت معرفی می‌کند و زمینه عقب‌ماندگی کشور را برای نسل کنونی و نسل‌های آینده فراهم می‌کند.
9. جریان تحریف ترجیح کشور را در رفع تحریم می‌داند و اولویت را به خنثی‌‌سازی تحریم نمی‌دهد در حالی که اولاً رفع تحریم در اختیار دشمنان و خنثی‌‌سازی آن در اختیار خودمان است و ثانیاً رفع تحریم در ازای پذیرش برجام راهی بود که یک‌بار رفتیم و هیچ‌چیز عایدمان نشد
10. تحریف هرگونه تعامل با دنیای غیر از غرب را وابستگی به شرق معرفی می‌کند و تعامل با دنیا را فقط تعامل (بخوانید تسلیم) با آمریکا و چند کشور غربی بی‌اختیار می‌داند و از تعامل با همسایگان و قدرت‌های نوظهور دنیا و توسعه روابط با آنها با عبارت‌هایی نظیر انزوا، وابستگی به شرق، فرصت سوزی و... یاد می‌کند.
راه مقابله با تحریف، جهاد تبیین
بعد از بررسی نمونه‌های تاریخی و معاصر اقدامات جریانات تحریفی، می‌توان گفت جهاد تبیین با ویژگی‌های که مقام معظم رهبری برای آن قائل‌اند، راه‌حل قطعی مقابله با انواع کنش‌های تحریفی است. جهاد تبیین از این نظر هم حافظ و مشدد روحیه و امید مردم است هم در برابر اقدامات خصمانه جریانات تحریفی، آگاهی صادق را جایگزین آدرس غلط‌های آنان می‌کند.
نکته دیگر آنکه فرمان جهاد تبیین به‌عنوان تکلیفی همگانی صادر شده و در این جهاد چه جامعه نخبگانی و چه عموم مردم لازم است، وارد عرصه شوند و با جدیت و تلاش و انگیزه در برابر هجوم سیل‌آسا و مخرب تحریف مقابله کنند. اگر این جهاد در حد جهاد دفاعی هم باشد (و نه جهاد ابتدائی)، بر اساس دستورات دینی بر همه نفوس مسلمین است که به این جهاد بپردازند تا حدی که اعلام کفایت شود. حالا که دشمنان ما با ابزار رسانه و فضای مجازی و حتی اقدامات اقتصادی (تحریم) و نظامی و... سعی در القای مقاصد خود در اذهان جامعه دارند، باید با همه داشته‌هایمان مقابل آنها بایستیم و جهاد تبیین را عملیاتی کنیم و صدالبته نخبگان (به‌ویژه نخبگان ارزش‌مدار از علما و فرهیختگان و افراد و گروه‌های مرجع در جامعه که تعدادی از آنها سکوت اختیار کرده‌اند) وظیفه و رسالتی سنگین‌تر بر عهده‌ دارند.
علی شعبانی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما