تاریخ انتشارجمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
کد مطلب : ۴۶۰۳۶۸
در نیمه شعبان سال 255 هجری مولودی پا به جهان گذارد، که خداوند همه امید بشریت در آخرالزمان به: عدالت، محبت و سپس هدایت را متوجه او ساخت تا جوانه‌های اخلاق و معنویت در عصر سرگشتگی‌ها به شکوفه‌های رستگاری بنشیند.
۰
plusresetminus
مولودی برای عدالت، محبت و هدایت
به گزارش بلاغ؛ از شهادت امام حسن عسکری در ۸ ربیع‌الاول سال ۲۶۰ق، که در ۲۸ سالگی در سامرا به شهادت رسید، و سپس آغاز غیبت کبری، راز سر به مهر حکمت و رحمانیت خداوند بیشتر بر عقلا و اندیشمندان به مرور آشکار شد که چرا خداوند آخرین ذخیره هدایت بشر را، که از سفیران و برگریدگان خداوند است، به پشت پرده غیبت کشاند تا او نگه‌دارنده بذر امید در سیاه‌ترین روزها و شب‌های انسان‌ها باشد.
با وجود آنکه بشریت در زمان جاهلیت قبل از ظهور اسلام، آخرین پله‌های جهل را پیموده و با یرخوردگی از ادامه راه تصمیم گرفته بود تا در مسیر رشد عقلی و انتخاب‌های آگاهانه بر مبنای کسب شناخت، راه آینده خود را برگزیند و خداوند مهربان با اعزام آخرین پیامبر خود و سپس جانشینان این رسول اعظم، 12 امام معصوم را برای ادامه مسیر نبوت در قالب امامت قرار داده بود، با تمام لطف و کرامت خداوند، باز هم جهال دنیاپرست و غافل اقدام به از بین بردن و به شهادت رساندن این برگزیدگان خداوند می‌نمودند و مانع نورافشانی این ذوات مقدس در جهت هدایت انسانها می‌شدند؛ چراکه در همواره تاریخ، این شهوت‌زدگان نسبت به لذائذ زودگذر دنیا با استعمار و استثمار انسان‌ها سعی کردند تا در زیر سایه ظلم و زیاده‌خواهی، نگذارند امامان معصوم امنیت شیطانی آنان را برهم زنند و موجب روشنگری و حقیقت‌گرایی انسان‌ها شوند.

آنچه که در طول 1200 سال اخیرموجب صبر و مقاومت مردان حق و آزادگان جهان در مقابل دنیایی از جنایات ظالمان و گردنکشان روزگاران شد، امید به ظهور منجی عالم بشریت بود آنچنانکه تمام امامان معصوم، صلوات‌الله علیهم اجمعین، بر آمدن او بشارت داده و شیعیان را بر ادامه مسیر عدالت‌خواهی دلالت کرده‌اند.
در زیارتنامه امام زمان(عج)، که از سوی بزرگان دین‌مان تدوین شده، می خوانیم: «السَّلَامُ عَلَى رَبِيعِ الْأَنَامِ وَ نَضْرَةِ الْأَيَّام» یعنی سلام بر بهار مردمان و خرمی روزگاران.
این تعبیر معنایی ژرف را در خود نهفته دارد، یعنی قرار است امام عصر(عج) با خود بهار انسانیت را به ارمغان بیاورند.
برای در درک کیفیت این بهار مردمان می توان به آیات 16 و 17 سوره مبارکه حدید که طبق روایات به این مسئله اشاره دارد، رجوع کنیم.
خدای متعال در آیه 17 می فرماید: «اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يُحْيِي الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا قَدْ بَيَّنَّا لَكُمُ الْآيَاتِ لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ؛ بدانيد كه خدا زمين را پس از مرگش زنده مى‏ گرداند به راستى آيات [خود] را براى شما روشن گردانيده‏‌ايم باشد كه بينديشيد»
در این آیه خداوند از حیات مجدد زمین خبر می دهد که شاید ظاهر آیه به بهار مادی و طبیعی تفسیر شود یعنی حیات دوباره پس از مرگ و خواب زمستانی، اما وقتی به روایات ذیل این آیه مراجعه کنیم، درمی یابیم ائمه علیهم السلام این آیه را به ظهور امام زمان(عج) تفسیر کرده اند.
وجود مقدس امام عصر(عج) به تعبیر روایات همان بهار حقیقی است که قلب یخزده زمین را زنده کرده و با دم مسیحایی خویش روح دوباره بر کالبد بشریت می دمد.

انقلاب اسلامی ایران، که با هدف احیاء دین خداوند برای امحاء ظلم و بی‌عدالتی و برقرای عدالت و معنویت و ایجاد بستر مساعد برای رشد و تعالی انسان‌ها بسوی خداوند، شکل گرفت و در این راستا، ملت بزرگ ایران خون صدها فرزند شایسته و جوانان رشید و مومن خود را نثار و ایثار کردند، نمادی از تلاش‌گر ظهور حضرت مهدی، عج‌الله تعالی فرجه‌الشریف، است. مردمان ولایی این سرزمین می‌خواهند تا زمینه‌های ظهور امام مهدی(عج) را فراهم آورند. بدون کوچک‌ترین تردید، یاران و یاوران آن امام نحات‌بخش نمی‌توانند بی‌عمل دست روی دست بگذارند و شاهد فساد و ظلم فاسدان و ظالمان باشند و آنگاه نیز براساس تفکر غلط و استعماری اینکه باید نشست و شاهد رشد ظلم و فساد بود تا پس از پرشدن ظلم و تباهی در جهان، امام زمان(عج) ظهور کند، اعتقاد عمیق دارند که باید در جهت اصلاح جامعه تمام تلاش خود را آنچنانکه صاحب‌الزمان می‌پسندد، بکار بگیرند تا امر ظهور محقق شود.

منتظر ظهور نمی‌تواند در قبال جنایات آمریکا و همپالگان این شیطان بزرگ ساکت بنشیند و آنگاه خود را منتظر ظهور بداند. اگر آن حضرت ظهور می‌یافت، آیا در قبال فجایع آمریکا در لبنان، افغانستان، عراق، لیبی،...، عربستان در گردن زدن 81 شیعه در یک روز، ساکت می‌نشست و علیه این جنایتکاران اقدام نمی‌فرمود؟!.
آنانی که دارای این اعتقاد غلط هستند، دانسته یا نادانسته در مسیر مخالف ظهور عمل می‌کنند و هنگام ظهور نیز در پای رکاب دشمنان آن حضرت عمل خواهند کرد.
میلاد منجی بشریت، آغازی بر پایان فسادها و ظلم‌ها و خاتمه حیات فاسدان و ظالمانی است که حاضر به بازگشت و پیروی از فطرت پاک و الهی نیستند. این میلاد خجسته بر همه آزادگان جهان بویژه پیروان صدیق آن امام مظلوم مبارک‌باد.
محمداسماعیل امام‌زاده
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴