کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ورزش نیاز جدی به مدیران تحول‌آفرین دارد

6 بهمن 1400 ساعت 8:44


به گزارش بلاغ؛ ورزش یکی از فرصت‌هایی است که باید از آن برای تقویت روحیه خود باوری و امیدواری به آینده بهتر و روشن‌تر نزد جامعه و خاصه نسل جوان به بهترین وجه استفاده کرد. ورزش ما برای این کار شرایط و امکانات مادی و انسانی لازم را دارد و « مدیریت» شرط کافی برای استفاده از این داشته‌ها ی غنی و سرمایه‌های کارسازاست.

شادروان یزدانی خرم به عنوان یک» مدیر» و والیبال به عنوان یک نمونه و رشته ورزشی می‌توانند به نوبه خود الگوی مجسم و مایه امیدواری برای مدیرانی باشند که به شایستگی سرجای خودشان نشسته و اراده کرده‌اند در حوزه کاری خود « تحول» ایجاد کنند وبالاخره فراتر از روزمرگی و قناعت کردن به وضع موجود، مجموعه تحت نظر خود رابه سمت « وضعیت مطلوب» به حرکت و تکاپو در آورند.
اخیرا یکی از چهره نام آشنای ورزش و فراموش نشدنی فوتبال ایران در مصاحبه‌ای درباره تغییرات مدیریتی اخیر تیم پرسپولیس وقتی صحبت به حذف تیم‌های پرطرفدار و باسابقه ایرانی از فوتبال باشگاهی آسیا می‌رسد، گفت:» طرفداران این تیم‌ها باید هم از این اتفاق ناراحت باشند. دلخوشی اینها به همین فوتبال است و اگر آن را از آنها بگیری‌، دلشان به چه چیزی خوش باشد؟»
علی پروین وقتی در ادامه با این سؤال خبرنگار» ایسنا» مواجه می‌شود که در به وجود آمدن این وضع چه کسانی مقصر هستند؟ با زیرکی و هشیاری خاصی که در دوران بازیگری و مربیگری هم از خود بروز می‌داد، ظاهرا کسی را به عنوان مقصر معرفی نمی‌کند اما بر خلاف ظاهر، ایشان به طور دقیق مقصران را معرفی می‌کند. اول پاسخ او را بخوانیم:» نمی‌توانید بگویید چه کسی مقصر است. وقتی در سال ۵ بار هیئت مدیره عوض می‌شود و دو مدیرعامل می‌آیند شما نمی‌توانی مشخص کنی مقصر چه کسی است.(!)»
همان‌طور که بالاتر اشاره شد سرمربی اسبق تیم ملی و پرسپولیس با روش خودش به طور دقیق مقصران را معرفی می‌کند. آنها از نظر ایشان و همه آگاهان چه کسانی هستند؟ در وهله اول، نه آن پنج هیئت مدیره و نه دومدیرعامل بلکه آن کسانی هستند که‌ تیم ریشه دار و با شخصیتی مثل پرسپولیس را به محله بروبیای دوستان تبدیل و در یک سال پنج هیئت مدیره و دو مدیرعامل برای این تیم تعیین می‌کنند! یعنی عملی ویرانگر که هیچ بدخواهی هم به خود اجازه نمی‌دهد در‌باره پرسپولیس‌، مرتکب شود!
حالا سؤال این است که چه کسانی این رفتار خودکامانه و مخرب را در‌باره تیم پرطرفدار و مردمی پرسپولیس مرتکب شده ودر نهایت با حیثیت فوتبال و ورزش مملکت بازی کرده‌اند؟ پاسخ معلوم است کسانی که سکان ورزش را در سال‌های اخیر در دست داشته و در‌باره تعیین هیئت مدیره پرسپولیس صاحب اختیار بوده‌اند! کسانی که این خرابکاری‌ها را در‌باره پرسپولیس و استقلال و همچنین خیلی از جاهای ورزش مرتکب شده و ظاهرا هیچ جا و مرجعی هم نیست که این مسئول نمایان مخرب را در‌باره رفتار خودکامانه و غیرمنطقی شان- که باعث شادی بدخواهان این ملک وملت وناراحتی و سرخوردگی همگانی شده- وادار به پاسخگویی به اهالی ورزش و خیل طرفداران این تیم‌ها کند!


کد مطلب: 458977

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/note/458977/ورزش-نیاز-جدی-مدیران-تحول-آفرین

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com