کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیامدهای حمله به یک «زندان»

6 بهمن 1400 ساعت 0:00


به گزارش بلاغ؛ سعودی‌ها بامداد 21 ژانویه به زندانی در استان صعده حمله کردند که یک جنایت آشکار بود. در این حمله جنگنده‌های سعودی دست کم 77 نفر کشته و 230 نفر زخمی شدند که تقریباً همگی غیرنظامی بودند. مقامات ریاض تلاش کردند با این حمله انتقام عملیات توفان یمنی‌ها ضد ابوظبی را بگیرند.

در واقع، تلاش ریاض در قالب این حمله این بود که نشان دهد همچنان میان عربستان و امارات در جنگ علیه یمن هم‌سویی وجود دارد و به نوعی همکاری بیشتر امارات را در این جنگ به دست آورد. از سوی دیگر سعودی‌ها این حمله را با هدف هشدار دادن و ایجاد هراس نزد یمنی‌ها انجام دادند و تلاش کردند این پیام را منتقل کنند که ادامه حمله‌های یمنی‌ها علیه عربستان یا امارات با واکنش قاطع آن ها مواجه خواهد شد.در همین راستا، «محمد البخیتی» عضو شورای سیاسی جنبش انصارا...  یمن تاکید کرد که هدف ائتلاف متجاوز سعودی- اماراتی از جنایت‌های روزهای اخیر به وحشت انداختن یمنی‌هاست.

موضوعی که درباره حمله سعودی‌ها به صعده و مناطق دیگر یمن وجود دارد، انفعال نهادهای بین‌المللی و قدرت‌های غربی است. در حالی که حمله دوشنبه گذشته یمنی‌ها به ابوظبی با واکنش قاطع شورای امنیت و قدرت‌های غربی مواجه شده و انصارا... را محکوم کرده بودند، حمله سعودی‌ها به غیرنظامیان واکنش جدی نداشته است. بدون تردید چنین واکنش‌های انفعالی و حتی حمایت‌آمیزی سبب شد که هفتمین سال جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن رو به پایان باشد. به نظر می رسد با توجه به شکست راهکار دیپلماسی باید منتظر شدیدتر شدن تقابل یمنی‌ها با سعودی‌ها و اماراتی‌ها بود. در همین راستا نیز سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن از شرکت‌های خارجی که در امارات حضور دارند، خواست از این کشور خارج شوند تا حملات یمنی‌ها موجب خسارت مالی به آن ها نشود. 
دکترسید رضی عمادی


کد مطلب: 458909

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/note/458909/پیامدهای-حمله-یک-زندان

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com