تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۵۸۶۸۴
گزارش‌های تکان‌ دهنده در فرانسه حاکی از آن است که حدود 15 هزار کودک تنها در سال گذشته میلادی توسط سازمان‌های تجارت انسان مجبور به تن فروشی اجباری شده‌اند که اغلب این کودکان دختر بچه بوده‌اند.
۰
plusresetminus
فاجعه تکان‌دهنده واداشتن کودکان در فرانسه به تن‌فروشی!

به گزارش بلاغ؛ «آزادی، برابری، برادری» شعار رسمی جمهوری فرانسه است؛ این شعار اولین بار در حدود سال ۱۷۹۰ در زمان انقلاب کبیر فرانسه و قبل از تشکیل اولین جمهوری فرانسوی، توسط انقلابیون این کشور مطرح شد. در سال ۱۷۹۵ زمانی‌ که سومین قانون اساسی فرانسه نوشته شده بود، در صدر منشور حقوق و وظایف شهروندی این‌چنین آمده بود: «بر دیگران عملی را انجام ندهید که نمی‌خواهید دیگران آن را بر شما انجام دهند...» اما باید با چراغ در خیابان‌های فرانسه گشت تا تحقق این شعارهای چندصد ساله و آبدار را در واقعیتِ تلخ و متنِ تاریک جامعه دید.

اوایل سال 2021 (سال گذشته میلادی) بود که دولت فرانسه در واکنش به بحث‌های آن موقع در این کشور در مورد اذیت و آزار جنسی کودکان از سوی اعضای خانواده و نزدیکان خود اعلام کرد که در نظر دارد تا قوانین موجود را اصلاح کند. اما این اصلاح قانون چه بود؟ «اریک دوپون مورتی»، وزیر دادگستری فرانسه، در این مورد گفته بود که مایل است که ۱۸ سالگی را به عنوان سن قانونی برای ابراز رضایت نسبت به برقراری رابطه جنسی با اعضای خانواده تعیین کند.

نقش تلگرام و اینستاگرام در این فساد
حالا خبر تأسف برانگیز دیگری از این کشور منتشر شده است. بر اساس گزارشی که توسط گروه مقابله با سوءاستفاده جنسی از کودکان در فرانسه با نام ACPE منتشر کرده، بین 10 هزار تا 15 هزار نفر از کودکان طی سال 2021 مجبور به تن فروشی اجباری شده‌اند که این آمار در مقایسه با سال‌های پیش، رشد فزاینده‌ای داشته است. «جان مارک دروگیه» مدیر مرکز مبارزه با تجارت انسان OCRTECH می‌گوید که این اقدام غیرقانونی از سال 2015 با رشد نگران‌کننده‌ای همراه بوده و اکثر قربانیان نیز دختر بچه‌ها بوده‌اند. دروگیه اضافه کرده که به کارگیری این دختران کم سن و سال بیشتر از طریق شبکه‌های اجتماعی نظیر «اینستاگرام»، «تیک توک»، «اسنپ شات» و دیگر شبکه‌های اجتماعی است.

با وجود انبوه قوانین و منشورهای محلی و بین‌المللی که بر ضرورت حمایت از کودکان و محافظت از حقوق آنان تاکید دارد، اما فرانسه طی دوره اخیر شاهد افزایش فزاینده فعالیت شبکه‌ها و گروه‌های جنایی است که از کودکان به صورت غیرقانونی و غیر انسانی سوءاستفاده می‌کنند.

بر اساس گزارش‌ سازمان امور کودکان و خانواده فرانسه، سازمان‌های تجارت انسان، اغلب کودکان و به خصوص دختر بچه‌هایی را هدف قرار می‌دهند که احساس کمبود روحی و روانی داشته یا از مشکلات عاطفی رنج می‌برند یا آنکه خانواده‌های آنها از هم متلاشی شده است یا آنکه در درون خانواده مورد خشونت قرار رفته‌اند یا آنانی که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اما نتوانسته‌اند که آن را اعلام کنند. کودکانی که همراه نداشته و تنها هستند از جمله بیشترین افرادی هستند که مورد سوءاستفاده سازمان‌های تجارت انسان قرار می‌گیرند.
گفتنی است، کودکانی که در اردوگاه‌های شمال فرانسه حضور دارند یکی از قربانیان این سازمان‌ها هستند.

بر اساس گزارش دفتر یونیسف در انگلیس و فرانسه، قاچاقچیان انسان، دختر بچه‌ها و دختران نوجوان را که در اردوگاه‌های فرانسه در طول ساحل مانش قرار دارند، مجبور به «تن فروشی اجباری» در مقابل فراهم کردن سفر آنها به انگلیس یا تسریع در روند انتقال آنها به دیگر کشورها می‌کنند.
در گزارش‌های متعدد رسانه‌ای و امنیتی آمده است که گروه‌های تجارت انسان که از کودکان برای کارهای تن فروشی استفاده می‌کنند، اغلب مجموعه افرادی هستند که پرونده‌های جنایی دارند و قابل پیگیری هستند. اما این تجارت غیراخلاقی و غیرقانونی که اخیراً سود کلانی را به همراه داشته، افراد زیادی را به خود جلب کرده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴