کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خودرو در سراشیبی؟

26 دی 1400 ساعت 16:09

طی روزهای گذشته قیمت خودرو بین 3 تا 50 میلیون تومان افت کرد، آیا به کاهش قیمت امیدوار باشیم؟


به گزارش بلاغ؛ با افت تدریجی نرخ ارز، بازار خودرو که همچنان در رکود است به سراشیبی افتاده است. آن طور که رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو می گوید: قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی در بازار طی دو هفته اخیر بین ۳ تا ۵۰ میلیون تومان کاهش یافته است. سعید موتمنی از روند رو به کاهش قیمت خودرو در بازار خبرداد و اظهار کرد: با توجه به روند کاهش قیمت ارز، قیمت خودرو در بازار نیز تا حدودی کاهش یافته است.وی با بیان این که عرضه خودرو به بازار از سوی شرکت های خودروساز کم بوده، افزود: اگر عرضه خودرو از سوی این شرکت ها نیز افزایش می یافت با توجه به کاهش قیمت ارز، شاهد کاهش قابل توجه قیمت خودرو در بازار بودیم.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو با اشاره به کاهش قیمت خودروهای تولید داخل در بازار، گفت: قیمت اغلب خودروهای تولید داخلی ۳ تا ۶ میلیون تومان کاهش یافته است.وی تصریح کرد: به ‌عنوان مثال قیمت خودرو ۲۰۶ تیپ دو که مدتی پیش در بازار با قیمتی حدود ۲۷۳ میلیون تومان عرضه می شد اکنون به حدود ۲۶۷ میلیون تومان رسیده است.
موتمنی خاطرنشان کرد: قیمت پژو پارس از ۲۸۱ میلیون تومان در بازار به ۲۷۷ میلیون تومان و پراید ۱۱۱ نیز از ۱۸۸ میلیون تومان به حدود ۱۸۵ میلیون تومان افت کرده است.

کاهش تا 50 میلیونی خودروهای بالای یک میلیارد
موتمنی در خصوص خودروهای مونتاژی اظهار کرد: این خودروها نیز کاهش قیمت داشته است به ‌عنوان مثال خودرو جک اس ۵ و هایما هر کدام حدود ۳۵ میلیون تومان کاهش قیمت داشته اند. وی افزود: خودروهای ۹۰۰ میلیون تومانی تقریبا ۳۵ میلیون تومان کاهش قیمت داشته‌اند و خودروهایی که قیمت آن ها بیش از یک میلیارد تومان است بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان کاهش یافته است.وی اظهار کرد: به‌ طور کلی بررسی قیمت خودرو در بازار نشان می‌دهد که خودروهای تولید داخلی حدود ۲ درصد و خودروهای مونتاژی حدود ۴ درصد طی دو هفته اخیر کاهش قیمت داشته‌اند. وی افزود: با وجود کاهش قیمت خودرو، خریداری وجود ندارد و اغلب مشتریان در انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها با توجه به کاهش قیمت ارز هستند.

واکنش خودرو‌های داخلی به افت قیمت دلار
روز 25 دی 1400 رصد بازار خودرو نشان دهنده آن بود که قیمت پرتیراژهای ایران خودرو در بازار با افت یک تا 2 میلیون تومان عرضه شدند. نوسان اندک قیمت پرتیراژهای ایران خودرو در حالی رقم خورد که دیروز دلار افتی نزدیک به 400 تومان در بازار داشت و به گفته فعالان بازار خودرو این عامل یکی از اصلی ترین عوامل اثرگذار بر کاهشی شدن قیمت خودرو در بازار محسوب می شود.از سوی دیگر به گفته فعالان بازار خودرو انتظار برای مشخص شدن جهت بازار از دیگر عواملی است که موجب شده تا شاهد نوسان های اندک در بازار خودرو باشیم، به طوری که بازار هم اکنون شکل انتظاری به خود گرفته ؛ عاملی که به نتایج مذاکرات گره خورده است.تغییرات پی در پی در بازار در حالی رقم می خورد که به گفته فعالان بازار خودرو هنوز خبری از خریدار و فروشنده نیست و خریداران و فروشندگان در انتظار نتایج ادامه دور هشتم مذاکرات به سر می برند. تغییرات پی در پی قیمت خودرو در بازار نیز به این موضوع دامن زده است. رصد بازار خودروهای سایپا هم نشان دهنده آن است که از میان 6 محصول سایپا دیروز 4 خودرو رشد قیمت داشتند و 2 خودرو بدون تغییر در بازار عرضه شدند. دیروز «ساینا» با افت یک میلیون تومانی در بازار 191 میلیون تومان قیمت خورد.
 


کد مطلب: 458668

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/note/458668/خودرو-سراشیبی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com