تاریخ انتشارشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۵۸۶۰۸
بی‌شک تمام دختران سرزمینم عاشقانه‌هایشان را با ذکر نامت زیر لب زمزمه می‌کنند و صبوریت را پیشه راه سبز زندگی خود قرار می‌دهند؛ من دختری از تبار باران با شاخه‌ای گل یاس به دیدارت می‌آیم و برای بوسه زدن به دست‌های مهربانت تعظیم خواهم کرد؛ آخر می‌دانم بهشت زیر پای توست؛ آری بهشت زیر پای مادران است.
۰
plusresetminus
دامن دامن "گل یاس" تقدیم مادرانه‌هایت
به گزارش بلاغ؛ از کودکی همیشه شنیده‌ام که محبت و مهرورزی دو چیز جدا نشدنی از مادران است و من با هوای مادر نفس می‌کشم و بدون حضورت لحظه‌ها را خوش ندارم و نخواهم داشت؛ راستش خیلی جرئت می‌خواهد مادر صدایت کنم اما من نه به مقام والای شما در نزد خدا بلکه به مهربانی بی‌حدتان نگاه می‌کنم که همه دختران را با هر فکر و عقیده‌ای پذیرا هستید؛ من همیشه در کودکی و نوجوانی در پستوی اتاق کنار آشپزخانه به یادتان بودم و دوران نوجوانی را از مادربزرگ، وصف شخصیت والای شما را شنیدم.

هزارن سال است که تو رفته‌ای اما مادرم! هنوز هم نام فاطمه (س) با دل‌ها بازی می‌کند؛ اکنون که خود مادرهستم، بیش از پیش در هر کاری تو را صدا می‌زنم و مدد می‌جویم؛ ذکر تسبیحات فاطمه‌زهرا هر روز بر زبانم جاری‌ست تا نگاهی حتی کوتاه به من کنی و دستی بر سرم کشی.

نقش زن فقط می‌تواند در قامت تو متجلی شود و من تشنه از تو شنیدنم؛ زمانی‌که روضه‌خوان گوید " فاطمه " و روضه‌ات شروع شود؛ من در صف اول با گوش جان دل می‌سپارم تا وصف شخصیت، صبوری، استقامتت را بشنوم و در غم غریبی‌ات گریه کنم.

 من، مادرم، مادربزرگم و ده‌ها نسل قبل را که جستجو می‌کنم، با نامت آرام می‌شدند، اگرچه من از نسل امروزم اما چادرت میراث من است؛ نامت بر زبان من است و این راه از نسل من به نسل دخترم و نسل‌های بعد به‌عنوان میراث‌هویتی می‌رسد تا امام مهدی (عج) کنارمان بیاید.

مادرم "فاطمه"، که نامت تسلی جانم است کمک کن تا همواره راهمان راه تو باشد؛ عزت و کرامت زن در سایه عفاف‌ تامین می‌شود، حجاب در برابر مرد بیگانه یکی از احکام دینی است که برای ارج نهادن به حریت زن و نیز حفظ جامعه از آلودگی‌های اخلاقی تشریع و در قرآن کریم نیز بدان اشاره شد.

چیزی که امروز در جامعه من به آن کمتر توجه می‌شود و بعضاً بی‌توجهی دلمان را به درد می‌آورد؛ مگر نگفته‌اند که چادر ارثیه فاطمه است و ارزش چادرت از کهکشان‌های عالم بیشتر است.

حجاب از ریشه حجب و حیاست و بی‌حجابی باعث از بین رفتن حجب و حیا می‌شود؛ فاطمه‌زهرا (س) ثابت کردند که می‌شود فعال اجتماعی بود در عین حال حجاب و پوشش را هم رعایت کرد و من امروز یک دختر مسلمان، عاشق پدرم سید علی خامنه‌ای و میراث‌دار مادرم فاطمه‌زهرا خواهم بود و همیشه به‌عنوان یک فعال اجتماعی، تلاشم در این مسیر ادامه خواهد داشت.

" به یاد مهر تو چشم فرات می‌لرزد"

"نهفته راز *اذا زلزلت* به چشمانت"

"اگر اشاره کنی کائنات می‌لرزد"

لبیک یا فاطمه‌زهرا...
بهناز مقدس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴