تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۵۶۹۶۹
با افزایش قیمت‌ها در بازار و روند رو به رشد آن، که هر روز موقعیت و بی‌ثباتی جدید را شاهد هستیم، نیازمند به راه‌اندازی نرم‌افزاری جدید برای اطلاع از قیمت‌ها خواهیم بود.
۰
plusresetminus
پیشنهادی برای ثبات‌بخشی به قیمت‌ها
به گزارش بلاغ: در مرحله اول، ما نرم‌افزار اطلاع قیمت نوین را راه‌اندازی می‌کنیم و یک صفحه کامل عمومی برای آن بارگذاری خواهیم کرد که در آن قیمت اصولی محاسبه شده تمام اجناس توسط اپراتور برنامه‌ریزی شده برای عموم قابل مشاهده باشد.

مرحله دوم:
در این مرحله وارد بارگذاری صفحه‌های شخصی می‌شویم و برای این کار ابتدا باید مغازه‌داران و مشاغل آزاد را موظف کرد که برای ادامه کار خود و گرفتن مجوز در این نرم‌افزار ثبت‌نام کنند و بدین ترتیب صاحب صفحه شخصی و آدرس مخصوص به خود شوند.

مرحله سوم:
 (Bought)  و خریداری شده(Sold) در این مرحله در صفحه شخصی هر فرد پوشه‌های فروخته شدگان را  به‌علاوه تمامی اجناس موجود در مغازه شخص را بارگذاری می‌کنیم.

مرحله چهارم:
قیمت تمامی اجناس موجود در مغازه هر فرد را که با ذکر نام و جنس آن در صفحه‌اش قرار گرفته را توسط اپراتوری برنامه‌ریزی شده به‌طور اصولی و دقیق محاسبه کرده و زیر آن درج می‌کنیم.

مرحله پنجم:

هر مغازه‌دار موظف است بعد از فروش هر کالا آن را در پوشه فروخته شدگان قرار دهد و همین‌طور هر بازاریاب بعد از فروختن جنس به مغازه‌داران باید اجناس فروخته شده را در صفحه مغازه‌دار در پوشه خریداری شده و همچنین در پوشه فروخته شدگان صفحه خود قرار دهد.

مزایای طرح اطلاع قیمت نوینم
افراد عادی می‌توانند در هنگام خرید از فروشنده آدرس صفحه‌اش را تقاضا و برای اطمینان قیمت‌ها را مشاهده کنند؛ جدا  از آن می‌توانند در صفحه عمومی کالای مورد نظر را سرچ کرده و قیمت را ببینند بنابراین مغازه‌داران نمی‌تواند قیمت‌های فضایی دهند و این امر به حداقل خواهد رسید.

طبق توضیحات فوق بعد از خرید و فروش کالاها آن‌ها را در پوشه‌های مخصوص خود قرار می‌دهند بنابراین مسئولین مربوطه با در دست داشتن میزان تولید کارخانجات‌ و واردات کشور با مقایسه این آمار با این دو  پوشه در صفحات افراد می‌توانند از احتکار یا عدم احتکار مطلع شوند.

معایب طرح اطلاع قیمت نوین
ممکن است هر مغازه‌دار برای اولین‌بار که نام و جنس و قیمت اجناس را در صفحه خود وارد می‌کند قیمت یا جنس اجناس به نفع خود بارگذاری شود که این می‌‌تواند یک عیب در این طرح باشد اما چون کیفیت و قیمت اجناس تولید شده کارخانجات‌ محرز است و اگر به اشتباه وارد شود زمانی با پیگیری مسئولین دیده و بدین ترتیب زمان خرید کالاهای جدید جنس و قیمت اجناس صادقانه وارد پوشه Bought می‌شود و این عیب از بین می‌رود.

در پایان ممکن است تمام اقشار جامعه به تکنولوژی دسترسی نداشته باشند اما با وجود این نرم‌افزار دیگر فروشنده قصد دادن قیمت‌های فضایی را نمی‌کند.
 
فاطمه‌زهرا غلامی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷