تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
کد مطلب : ۴۵۶۹۲۰
۰
plusresetminus
جنایت جنگی علیه اسرای جنگی
به گزارش بلاغ؛ عربستان سعودی از 26 مارس 2015 تاکنون یعنی به مدت 80 ماه، یمن را هدف بمباران روزانه قرار می‌دهد. در این جنگ، علاوه بر این که بیش از 100 هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم جان خود را از دست داده‌اند، حدود چهار میلیون یمنی نیز آواره شدند و هزاران نفر نیز اسیر دست مزدوران سعودی در یمن و همچنین اسیر رژیم آل سعود هستند.

عربستان سعودی و مزدوران آن اعتنایی به حقوق اسرای یمنی ندارند و ضمن در نظر نگرفتن حقوق اولیه اسرای یمنی، تاکنون ده ها اسیر را نیز اعدام کرده‌اند.در همین زمینه، کمیته ملی امور اسرای دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی شنبه گذشته (13 نوامبر)، 10 نفر از اسرای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را به ضرب گلوله اعدام کردند و پیکر آن ها را به دریا انداختند.

دو نکته درباره اقدام اخیر آل سعود ضد اسرای یمنی وجود دارد: اول این که؛ مزدوران سعودی همزمان با عقب‌نشینی نیروهای ائتلاف سعودی- اماراتی از ساحل غربی یمن و همچنین پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در مارب، این جنایت را مرتکب شدند که این خشم و عصبانیت آن ها را در قبال شکست‌های میدانی نشان می‌دهد. کمیته ملی امور اسرای یمنی در این خصوص اعلام کرد: "این جرایم در حق اسرا گواه این است که خط مشی کشورهای متجاوز و مزدوران آن برای انتقام‌گیری از همه کسانی است که برای مقابله با اشغالگری و اقدامات تروریستی آن ها اقدام می‌کند."دوم این که؛ مسئولیت مستقیم این جنایت با آل سعود است.

کسانی که این جنایت را مرتکب شده‌اند، مزدور سعودی در یمن هستند. بنابراین جامعه جهانی در قبال این جنایت مسئولیت دارد و باید عاملان آن را تحت تعقیب قرار دهد. نکته پایانی این که؛ اعدام اسرای یمنی و انداختن پیکر آن ها به دریا، گویای فروپاشی اخلاقی نظام آل سعود است که در سایه سکوت جامعه جهانی و حمایت آمریکا از جنگ علیه یمن رخ داد.«محمد البخیتی» عضو شورای سیاسی انصارا... یمن در این خصوص گفت: "اعدام دوباره شماری از اسرا به دست نیرو‌های ائتلاف متجاوز سعودی و مزدورانش که در حالت پیشروی یا عقب‌نشینی انجام می‌گیرد، از میزان فروپاشی اخلاقی آمریکا و عوامل آن در منطقه پرده برمی دارد."
دکترسید رضی عمادی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰