تاریخ انتشاريکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷
کد مطلب : ۴۵۶۲۶۱
شهرستان سوادکوه با وجود دارا بودن ورزشکاران حرفه‌ای به لحاظ امکانات رفاهی و ورزشی در شرائط مناسب نیست، اما با همت هیئت کشتی پل سفید، مربی این شهر و سایر دست اندرکاران ورزشی تنها سالن کشتی پل سفید دارای تشک استاندارد رینگ زیرین شد.
۰
plusresetminus
نگرانی بی‌مهری مسئولین به ورزش سوادکوه
به گزارش بلاغ؛ تعمیرات انجام شده در سالن کشتی رنگ نو به آن بخشید اما بی‌توجهی پیمانکار و اداره ورزش به نقص‌های موجود، قطع بودن گاز و خاموش بودن سیستم گرمایشی موجب خسارت‌هایی به این رشته و سالن ورزشی شد که عاملی برای ریزش حضور نونهالان و نوجوانان خواهد شد. بنابراین نیاز به ورود مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران، رئیس اداره ورزش و مساعدت شورا و شهرداری پل سفید است.

کشتی ورزش اول مازندران بوده و مازنی‌ها سهم عمده‌ای در تصاحب مدال‌های رنگارنگ دارند که بخش قابل توجهی از این کشتی‌گیران یا سوادکوهی هستند یا نظیر بعضی از کشتی‌گیران جویباری، کیاکلا‌یی، قائمشهری و ساروی که ریشه در سوادکوه دارند و اجدادشان دامداران، کارگران یا کشاورزان کوچ کرده از سوادکوه به آن شهرستان‌ها هستند و این امر حکایت از آن دارد که کشتی در خون اکثر سوادکوه‌یان جریان دارد.

با این حال حیف است به امکانات ورزشی و سالن کشتی شهرهایی چون پل سفید از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان، اداره ورزش شهرستان، پیمانکار ذی‌ربط، شورای شهر، شهرداری و فرمانداری کم توجهی شود و صد البته تمامی رشته‌های ورزشی، تمام ورزشکاران سایر رشته‌ها و تمامی سالن‌های ورزشی باید مورد توجه باشند.

بیماری کرونا ویروس به اندازه کافی به ورزش ایران و جهان آسیب زد، نباید اجازه داد عوامل دیگری به ورزش و ورزشکاران آسیب وارد کنند.

برای تهیه و تامین رینگ چوبی ذیل تشک کشتی سالن پل سفید، تشک کشتی، رنگ‌آمیزی و سایر امکانات پیگیری و زحمات زیادی انجام شده و با حضور مربیان ارزنده‌ای چون پهلوان کوروش عزیزی و سایر پیشکسوتان امید به ارتقای این رشته ورزشی شکل گرفت.

با شکسته شدن چندین ایرانیت و قطع بودن گاز مجموعه ورزشی و استخر، شاهد کم لطفی به بعضی از رشته‌های  ورزشی پل سفید از جمله سالن کشتی هستیم، شکسته شدن و خالی بودن چندین متر از سقف سالن کشتی که بارش باران و درخشش آفتاب مستقیم روی تشک کشتی اثر دارد که در حال کم رنگ شدن و چروک تشک گران قیمت سالن کشتی و پوسیدگی رینگ‌های چوبی، که تشک فیکس آن است، شد.

مضاف بر آن مدت‌هاست گاز مجموعه ورزشی و استخر به‌دلیل احتمالی عدم پرداخت هزینه گاز استخر قطع است، حال با فرا رسیدن فصل سرما و بارش برف و باران، عاملی اساسی برای نگرانی خانواده‌های ورزشکاران به ویژه نونهالان و نوجوانان شد.

به‌خصوص اینکه علاوه بر کشتی‌گیران، دیگر ورزشکاران و بانوان ورزشکار نیز از این سالن بهره‌مند هستند اما به دلیل ورود مستقیم باران به سالن به دلیل پیش گفته و قطع بودن گاز، تعدادی از خانواده جهت حفظ سلامت فرزندان خویش از حضور ایشان ممانعت می‌کنند.

اگر تشک کشتی از رینگ چوبی جدا شود، فیکس مجدد با چسب‌های مخصوص مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

اکنون که یکی از سالن‌های ورزشی جهت تزریقات واکسن کرونا ویروس تحویل شبکه بهداشت شده است و تنها سالن کشتی پل سفید نیز چنین وضعیتی را شاهد است که نیازمند ورود فرماندار شهرستان سوادکوه است تا از مدیرکل ورزش و جوانان بخواهد به این وضعیت پایان دهد.

پیمانکار در اسرع وقت به ترمیم ایرانیت اقدام و بدهی پرداخت قبوض گاز جبران شود یا فکری به حال گرمایش سالن ورزشی شود، نمایندگان مجلس، مدیران کل مرتبط و سایر دست اندرکاران ورزشی، شهری و شهرستانی، نونهالان، نوجوانان و جوانان ورزشکار را همچو فرزندان خود بدانند و جهت رفع این مشکلات اقدام عاجل به‌عمل آورند.

اوقات فراغت، ورزش،سلامتی، تحرک و پویایی، قهرمانی، شکوفایی، دوری از اعتیاد و... فقط با بخشنامه و سخنان کلیشه‌ای پشت تریبون بدست نمی‌آید بلکه در عمل باید عمل و با پرهیز از شعار با استقرار امکانات و زیرساخت‌ها به کمک  نونهالان، نوجوانان، جوانان و ورزشکاران شتافت.

عبدالله شهمیر شورمستی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴