کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خوشحالی برای افزایش ۱۰۰درصد و کاهش ۱۰درصد؟!

17 مهر 1400 ساعت 0:00

لبنیات با بیش از ۱۰۰درصدی افزایش، حال قرار است ۱۰درصد کاهش بیابد که آغاز خوبی بر پایان روند افزایش قیمت لبنیات است.


به گزارش بلاغ؛ وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: با تصمیمی که در ستاد تنظیم بازار گرفته شد و بنا به دستور رئیس جمهوری در مورد ثبات قیمت ها، فراوانی و دسترسی اقلام، از چند روز آینده قیمت سه محصول اصلی شیر، پنیر و ماست ۱۰ درصد کاهش می یابد.

 خلاصه، نقطه توقفی بر روند افزایش قیمت لبنیات، که مدت‌ها آغاز شده، با اظهارات وزیر جهادکشاورزی مبنی بر کاهش ۱۰درصدی قیمت سه نوع از فرآورد لبنی بوجود آمد.

شاید این پرسش اعتراضی مطرح شود در شرائطی که طی ماه‌های اخیر قیمت لبنیات افزایش ۱۰۰درصدی داشته و وزیر جهاد کشاورزی دولت سیزدهم با اقدامات اورژانسی توانست ۱۰درصد قیمت چند نوع از فرآورده‌های لبنی را کاهش دهد، آیا جای خوشحالی دارد یا اخم به ابرو کشیدن؟.
درست است که این معادله ناصواب (افزایش ۱۰۰درصد قیمت و کاهش ۱۰درصد)، جای شادمانی ندارد، اما از آنجا که اقدامات دولت آقای رئیسی شامل سه فاز: کوتاه مدت، میان و سپس بلندمدت اعلام شده و کاهش ۱۰درصدی قیمت جزء اقدام کوتاه مدت است، جای امیدواری دارد.

 اوضاع اقتصادی کشور آنچنان ریشه‌ای فاجعه بار است که بسامان آوردن آن مستلزم زمان برای ترمیم زیرساختی کارها دارد تا نتیجه خروجی آن مثبت و مطلوب شود، اما مردم ما دیگرتاب ادامه روند زمان آقای روحانی در افزایش قیمت‌ها را ندارند. بناچار دولت و از جمله دو وزیر صمت و جهادکشاورزی می‌بایست دست به اقدامی فوری در متوقف کردن روند قیمت‌ها می‌زدند که بسیار ضروری و مورد انتظار مردم است.

کاهش ۱۰درصدی قیمت لبنیات، از این زاویه نویدبخش است که سرانجام، غول افزایش قیمت لبنیات لجام زده شد و ان‌شاءالله در مقطع بعدی، کاهش قیمت به شکل روندی خوشحال کننده در خواهد آمد.

وزراء کابینه آقای رئیسی به‌خصوص وزرای اقتصادی نباید هیچگاه فراموش کنند که انتظار مردم از این دولت، ایجاد تحول در ساختارهای معیوبی است که نتیجه آن بی ثباتی اقتصادی و ایجاد فشار به مردم است و این تحول باید دارای بازه زمانی باشد. مردم قبول نمی‌کنند پس از گذشت دو ماه از آغاز فعالیت این دولت، هنوز همچنان قیمت‌ها روبه افزایش باشند و وزراء مربوطه بازهم وعده زماندار بدهند و نوید تحول بدون قید زمان!.

آنچه که مردم خواهان آنند و آقای رئیسی نیز همواره بر آن تامید دارد و از وزراء بشدت مطالبه می‌کند، جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و تلاش برای کاهش معنادار قیمت‌هاست که تاکنون توفیق چندانی وزراء مربوطه در این امر نداشتند هرچند باید همچنان به این وزراء فرصت داد و سپس به قضاوت پرداخت.
محمدعلی شیخ
 


کد مطلب: 455435

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/note/455435/خوشحالی-افزایش-۱۰۰درصد-کاهش-۱۰درصد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com