کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مردم بیش از این تاب تحمل ندارند؛ چاره کوتاه‌مدت واردات است

16 مهر 1400 ساعت 0:00

وقتی مواد غذایی مردم دچار لنگش ناشی از سوءمدیریت شد، چاره کوتاه مدت در واردات و تامین نیاز کشور به آن ماده غذایی است و سپس بررسی علل و عوامل و علاج عیب ایجادشده مورد انتظار است.


به گزارش بلاغ؛ درست است که ریشه بسیاری از کمبودها و افزایش قیمت‌ها در مسائل زنجیره‌ای است که در یک یا چند حلقه این زنجیره اختلالی بوجود می‌آید و موجب بروز مشکل در فرآیند تولید می‌گردد که راه حل اساسی، رفع این نواقص و برداشتن موانع است، اما تا این راه حل به نتیجه برسد، مستلزم زمان طولانی خواهد بود که منجر به طاق شدن تاب مردم می‌شود. مثلاً کمبود مرغ و تخم‌مرغ و یا دام و گوشت، که لازمه ارزان شدن آن‌ها، در اختیار قراردادن نهاده‌ها و خوراک دام با قیمت مناسب و حمایت از سرمایه‌گذاران از طریق تسهیلات و امور گمرکی و...است و به ثمررسیدن این حمایت‌ها ماه‌ها زمان می‌برد، برای نجات مردم از عفریت گرانی‌های فلج‌کننده، چاره‌ای جز عرضه ارزان مایحتاج عمومی نیست و بطور قطع، آخرین مرحله این راه حل کوتاه مدت، واردات است.

اهمیت این موضوع در آن حدیست که آقای رئیس‌جمهورهم به وزراء دستور داد بمحض مواجه شدن با گرانی، ابتداء با عرضه گسترده، جلوی گرانی را بگیرند سپس به بررسی علل گرانی بپردازند.

باید قبول کرد که تاب و طاقت مردم تمام شده و نمی‌توانند بیش از آنچه که دولت آقای روحانی به سفره آنها تحمیل کرد و اقتصاد خانواده‌ها را به نقطه انفجار رساند، گرانی‌های جدید را تحمل کنند. واقعاً قدرت خرید مردم به حداقل ممکن رسیده و آنهم بسیاری از مردم در تامین حداقل‌های مایحتاج روزانه دچار مشکل اساسی و جدی هستند.

وزرای صمت و جهاد کشاورزی در مواجهه با روند افزایش گرانی‌های ارزاق و مایحتاج عمومی، تنها به این بسنده نکنند که موضوع را تا حل ریشه‌ای، رها نمایند بلکه باید ابتداء با تزریق کالا با قیمت مصوب، مردم را از تنگنای گرانی تهیه آن کالا خارج و بموازات آن، برای حل اساسی و ریشه‌ای موضوع نیز پیگیری‌های ثمربخش خود را ادامه دهند.

ابلاغ آقای رئیسی به وزراء در تامین کالاها با قیمت قابل قبول و سپس ریشه‌یابی علل گرانی و تلاش برای حل جدی گرانی‌ها، این نوید را می‌دهد که با توجه عملی وزرای مربوطه، از این پس شاهد کاهش قیمت‌ها و افزایش قدرت خرید و در واقع، بالارفتن امید به زندگی در جامعه باشیم.
فاطمه محمدی
 


کد مطلب: 455410

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/note/455410/مردم-بیش-این-تاب-تحمل-ندارند-چاره-کوتاه-مدت-واردات

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com