تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
کد مطلب : ۴۵۵۳۶۰
در دهه پایانی ماه صفر، سه خورشید تابناک چشم از جهان فانی فرو بستندند و بشریت از نعمات وجود این منابع حیات‌بخش محروم شد. انسانیت، خود را در غم از دست دادن این ذوات مقدس، مغبون و مغموم می‌داند و به آنانی لعن می‌فرستد که پنجه به رخ این خورشیدهای حیات‌بخش کشیدند.
۰
plusresetminus
سه خورشیدی که هیچگاه افول نخواهند کرد
به گزارش بلاغ؛ تاریخ، تاریک‌ترین صفحات حیات خود را در زمانی شاهد بوده که محبوب‌ترین عبد صالح خداوند و فرزندان معصومش تنها به جرم هدایت انسان‌ها و نجات بشریت از جهل و ظلمت گمراهی، به شهادت رسیدند.

۲۸ماه صفر سالروز رحلت سيد انبياء و برترين آفريده خدا محمد مصطفي (صلي الله عليه و اله و سلم) است. پیامبری که در مظلومیتش همین بس که خود ایشان فرمودند: هیچ پیامبری به اندازه من آزار ندید و اذیت نشد. وجود مقدسي كه خداوند متعال تمام جهان را به يمن او و عترت پاكش آفريد و نور او اول مخلوق خداوند است. پيامبري كه خداوند حكيم بارها در قرآن كريم او را ستوده است. خداوند در قرآن حضرت محمد (ص) را رحمت برای همه عالمیان برشمردند و با رحلت ایشان عالم از این رحمت و لطف محروم شد.

خداوند با رسالت او همه شریعت‌ها را نسخ فرمود و سیطره دین او را در گستره گیتی وعده داد. او را خاتم المرسلین‌ و برتر از تمام انبیا خو‌‌‌اند که با نبو‌‌‌‌تش کتاب انبیا خاتمه می‌یابد.  پیامبری که با عبادتش به عبودیت و بندگی آبرو بخشید. تا جایی که خداوند هم در سوره توبه در وصف ایشان گفت: رسولی که بر هدایت مردمان حریص بود.
- او را به اخلاق والا و عظیم ستود [وَ إنّکَ لَعَلى خُلُقٍ عَظيمٍ؛ يقينا تو بر اخلاق عظیمی قرار داری «قلم /۴»]
- و بهانه رحمت برای عالمیان قرار داد: وَ ما أرْسَلناكَ إلّا رَحمَهًْ لِلعالَمين؛ و تو را جز براى رحمت بر جهانيان نفرستاديم "انبيا/ ١٠7"
   - سینه‌اش را گشاده و فراخ ساخت [ألَم نَشرَحْ لَكَ صَدرَك؛ آيا سينه‌ات را گشاده نکردیم؟ "انشراح/۱"
- و نامش را بلند آوازه گردانید: وَ رَفَعْنا لَكَ ذِكْرَك "انشراح/ ۴"
 - و والاترین مقام و منزلت یعنی «مقام محمود» را به او عنایت فرمود عَسَى أنْ يَبعَثَكَ رَبُكَ مَقاماً محمودا؛ امید است پروردگارت تو را به مقام ستوده برانگیزد "اسرا/ ۷۹"

جهل و عصبیت‌های جاهلانه تا آن حد رشد می‌یابد که صحيح بخاري، معتبرترين كتاب اهل سنت چنين نقل مي كند: "زماني كه حال تب بر پيامبر شديد شد فرمود: كاغذي بياوريد تا برايتان نوشته اي بنويسم كه پس از آن گمراه نشويد. عمر گفت: تب بر پيامبر خدا غالب شده است وكتاب خدا نزد ماست و براي ما كافي است. پس اصحاب حاضر در جلسه با هم اختلاف پيدا كردند و بگو مگو زياد شد. پيامبر فرمودند: از نزد من برخيزيد و شايسته نيست در نزد من تنازع كنيد. پس ابن عباس خارج شد در حالي كه مي‌گفت: مصيبت! و تمام مصيبت! زماني بود كه بين رسول خدا و نوشته او مانع شدند."(صحيح بخاري ج۱، ص۳۶.)

همچنين ابن عباس چنين مي گويد: "هنگامي كه وفات پيامبر فرا رسيد گريستند تا محاسن‌شان از اشك، تر شد پس به آن حضرت گفته شد: يا رسول الله چه چيز باعث گريه شما شد؟ فرمود: براي فرزندانم مي گريم و براي آنچه شرار امتم پس از من با آنان خواهند كرد، گويا فاطمه دخترم را مي بينم در حالي كه پس از من به او ظلم شده و فرياد مي زند: يا ابتاه، يا ابتاه، پس احدي از امتم او را ياري نمي كند.

فاطمه (سلام الله عليها) سخن پدر را شنيد و گريست پس پيامبر به دخترشان فرمودند: دخترم گريه مكن! آن حضرت پاسخ داد: گريه من به خاطر آنچه پس از شما با من خواهد شد، نيست؛ بلكه من از فراق و دوري شما مي گريم يا رسول الله! پيامبر فرمودند: تو را مژده مي دهم كه به زودي به من ملحق مي‌شوي پس تو اول كسي هستي كه به من خواهد پيوست."(امالي شيخ طوسي ص۱۸۸).

دومین خورشیدی که در این ماه، فیض وجودش را از بشریت دریغ ورزیدند، سبط اکبر پیامبر، حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام است که دچار آنچنان خیانت اطرافیان شد که جریان نفوذ، خود را تا درون بیت حضرت و همسرش پیش برد و در نهایت آن امام کریم و فوق‌العاده مهربان را خائنانه به شهادت رساندند. در مظلومیت این سمبل صبر و مظلومیت همین بس که حتی در مراسم تدفینش، مخالفان دین و متظاهران منافق، پیکر مطهرش را تیرباران کرده بگونه‌ای که بیش از70 تیر به بدن مطهرش اصابت کرد.

ماجرای غمبار امام رئوف جضرت علی‌ابن موسی‌الرضا، علیه آلاف‌التحیه والثناء نیز بسیار خواندنی است. امامی سراپا تلاش برای کاستن غم و اندوه از دوش انسان‌های گرفتار و متظلم، کریمی که مراتب کرم و جود و سخاوتش شهره زمانه و تاریخ بود، علی‌رغم برکات وجودیش مورد تحمل شب‌پرستان نورگریز قرار نگرفت و در غربت او را به شهادت رساندند.

آنچه که باعث شد تا در یک دهه صفر سه غم و ضایعه جبران‌ناپذیر پدید آید، حکمرانی اسلامی بر محور امامت است. بردگان دنیا و بندگان شهوات، منافع کثیف و متجاوزانه خود را زمانی قابل تضمین می‌دانند که در رأس حکومت حاکمی عادل و الهی وجود نداشته باشد که با وجود امام معصوم و متتابعین حقیقی این امامان، کسی جرأت نمی‌کند به حقوق دیگران تعدی کند و اهداف زیاده‌خواهی خود را پیش برد.

دشمنان دین و اسلام و اهلبیت پیامیر(ص)، با معنویت و هدایت انسان‌ها بسوی ارزش‌های فطری و الهی مشکل جدی دارند و هر آنچه که عامل دوری بشریت از معنویت و گسترش فساد و تباهی باشد، مورد توجه و سرمایه‌گذاری آنهاست، چرا که هیچگاه شیطان حاضر به تبعیت از فرامین خداوند نیست و سربازان شیطان نیز همانند فرمانده خود می‌باشند. امروز نیز ماجرای نظام اسلامی و دشمنان ایران اسلامی، تکرار داستان امامان معصوم و پیامبر گرانقدر حضرت محمد مصزفی(ص) است. اما نتیجه این مبارزه غیر آنچه که در زمان امامان معصوم رخ داد، حاصل خواهد شد.

جمهوری اسلامی ایران، تحت تعالیم اهلبیت پیامبر(ص)، خود را مجهز به انسان‌های فداکار، تجهیزاتی دفاعی مرگبار و توانمندی پشیمان‌کننده کرده است که اندام کثیف دشمنان اسلام و انقلاب را می‌لرزاند و همواره آنان را در برهوت مرگ و حیرت نگه خواهد اشت.
محمد علی شیخ


 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴