تاریخ انتشارشنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۵۵۰۹۱
چه می‌شد با رعایت موازین بهداشتی، شیفتگان سیدالشهدا به اربعین می‌رسیدند و مالامال از فیض می‌شدند، که جا دارد مسببان جاماندگی‌های عظیم را نفرین کنیم که بهترین دعا برایشان است.
۰
plusresetminus
خدا نبخشد مسببان جاماندگی را
به گزارش بلاغ؛ باز هم موسم عشق‌ورزی امسال بمانند سال گذشته بدون وصال عاشق به معشوق خود در اربعین سیدالشهدا فرارسید و چشمه‌های اشک بر چهره‌های حسرت زده محبان و عاشقان اباعبدالله الحسین علیه السلام جاری شد و در این روزها، چه دل‌هایی که نمی‌شکند و از غم هجران و جاماندگی به لاک انزوا و غمخوارگی در نمی‌غلطد.

مردم می‌بینند که زندگی در تمام عرصه‌ها با کرونا جاری است و چرا با وجود رعایت دستورالعمل‌ها در تمام اماکن مذهبی، بازهم وقتی نوبت به مسائل و اجتماعات مذهبی می‌رسد، ممنوعیت جای محدودیت را می‌گیرد و شیفتگان، مغبون و محزون و محروم باید بشوند؟!.

تا چندی قبل، حنی سفر به ترکیه و آنتالیا بدون کوچک‌ترین محدودیت انجام می‌شد، اما مجامع مذهبی همچنان دچار ممنوعیت و محدودیت‌های شدید!. واقعاً برای عموم مردم جای سئوال بود که هیچگاه نیز مسئولان و ستاد ملی مقابله با کرونا به آنها پاسخ منطقی و قانع‌کننده نداد و نگفت که چرا برای همه کارها، آزادی عمل وجود دارد و تنها توصیه به رعایت پروتکل‌ها، اما برای ترمیم روح و جان و تغذیه معنوی باید اینهمه داد و قال و محدودیت و ممنوعیت؟!!.

از دولت کنونی عراق که امیدی نیست و بهانه کرونا و سهمیه‌بندی و آنهم از راه هوایی را آمریکائی‌ها همانند حج توسط سعودی‌ها به اجراء گذاردند، دولت عراق هم در حال حاضر مجری پروژه مبارزه با نهضت جهانی اربعین، اینگونه عمل کرد، اما از دولت انقلابی و حزب‌اللهی آقای رئیسی انتظار بیش از این برای تحت فشار قرار دادن عراق وجود داشت که این انتظار برآورده نشد و ما نیز در داخل ایران ان‌شاءالله به عنوان جاماندگان از اربعین، پیاده‌روی اربعینی را در شهرهای مختلف عاشقانه و با نیت خالص انجام خواهیم داد، اما این دعا برای نابودی مسببان جاماندگی میلیون‌ها ایرانی عاشق سیدالشهداء و ابوالفضل‌العباس را از زبان دور نمی‌کنیم که بهترین دعا برای جلوگیری از ادامه گناه از سوی این مسببان است.
زینب شیخی کارشناس مذهبی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴