تاریخ انتشارشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۵۴۸۸۶
واکسن برکت منشاء برکت برای اکثر شهرستان‌های مازندران است مگر در بابل که در مرحله دوم واکسینه، چقدر ناز می‌کند این واکسن برای بابلی‌ها!.
۰
plusresetminus
برکت در بابل برکت ندارد!
به گزارش بلاغ؛ الحمدلله نتیجه تفکر مقاومتی در کشورمان، شکوفایی ظرفیت‌های داخلی در همه عرصه‌های حتی پیچیده و پیچیده‌ترین عرصه‌ها شده که یکی از آن عرصه‌ها، در حوزه پزشکی و تولید واکسن داخلی ضرکروناست.
نتیجه چندماه تلاش شبانه روزی ۲۰۰ دانشمند کشورمان تولید واکسن برکت بوده که علی‌رغم مقاومت مافیای واردات و سنگ‌اندازی‌های متعدد، این واکسن دوره سه مرحله‌ای تست سخت خود را پشت سر گذارد و سرانجام با وجود آنهمه کارشکنی‌ها، تولید صنعتی واکسن برکت آغاز شد و همه مراحل تولید و مصرف خود را با حمایت‌های همه جانبه مقام معظم رهبری طی کرد تا توانست امیدهای فراوانی را در داخل کشور و سطح بین‌المللی بوجود بیاورد.

در هنگامه‌ای که اقبال عمومی بر این واکسن فراگیر شد، جاری شدن واردات واکسن‌های خارجی به اوج خود رسید و براساس سعی و تلاش شخص رئیس جمهور، واردات واکسن‌ها به حد قابل قبول خود رسید بگونه‌ای‌که وزیر جدید بهداشت به‌طور رسمی اعلام کرد که ذخیره واکسن‌های وارداتی به بیش از ۳۰ میلیون دز رسیده است و این در شرائطی است که واکسن برکت در برخی از نقاط کشور و از جمله در مازندران بویژه در شهرستان بابل مدت‌هاست که نایاب شده است.

آن چه که به ابهام مردم می‌افزاید چند موضوعی است که شهرستان‌هایی از مازندران و بابل درگیر آنند تا ان‌شاءالله مسئولان دانشگاه مازندران و بابل پیرامون آن توضیح دهند و رفع ابهام کنند:
1- مدت‌ها از طریق صداوسیما و اظهارات برخی مسئولان و در رأس آنها مقام معظم رهبری، واکسن برکت مورد تبلیغ قرار می‌گرفت که با تزریق این واکسن توسط مقام معظم رهبری، اعتماد مردم به این واکسن فوق‌العاده افزایش یافت.
بسیاری از مردم، که قبلاً تصمیم داشتند واکسن‌های خارجی را تزریق کنند، با مشاهده واکسینه شدن مقام معظم رهبری از واکسن برکت، واکسن خود را تغییر داده و برکت تزریق کردند. حال، چه شده آن تبلیغات و تشویقات؟!. ضمن آنکه از یاد نبریم بسیاری از مردم علاوه بر اعتماد ویژه خود به رهبرمعظم انقلاب، با غیرت ملی خود، از تزریق برکت به شدت استقبال کردند و حال، خاموش شدن موتور ترغیب به تزریق برکت، علت را جویایند.

2- پیرو آنچه که گفته شد، بسیاری از مردمی که مرحله اول تزریق را پشت سر گذاردند، با فرارسیدن تاریخ تزریق مرحله دوم، بیش از چند هفته است که با عدم وجود واکسن برکت مواجه‌اند و در هر مقطع زمانی که مراجعه می‌کنند به تاریخ بعدی حوالت داده می‌شوند که هنوز پس از چند بار مراجعه موفق به دریافت دز مرحله دوم در بابل نشده‌اند. آنها می‌گویند چرا برکت در بابل و برخی از شهرستان‌های مازندران برکت ندارد؟!.

3- تا چندی قبل، می‌گفتند که اگر از یک واکسن تزریق کردید، در مرحله دوم نیز باید از همان واکسن تزریق شوید. حال که برای دریافت دز دوم کرونا مکرر مراجعه می‌کنند، به ناچار در مقابل اعتراض مراجعه‌کنندگان می‌گویند که می‌توانید مرحله دوم از واکسن دیگر استفاده کنید، که مدت‌هاست بعلت نبودن برکت، مراجعه کننده‌ها به تزریق واکسن دیگر تشویق می‌شوند.

4- هنگام تزریق واکسن برکت، 29 روز بعد برای دریافت دز دوم نوبت زدند و حتی در تلویزیون هم بارها ‌گفتند که اگر تا یک هفته بعداز نوبت دوم هم تزریق به تاخیر بیافتد، مشکلی ایجاد نمی‌شود. حال که بعلت نبودن واکسن برکت برای مرحله دوم، که فاصله به بیش از یک ماه رسیده، باز هم می‌گویند: مشکلی نیست و صبر کنید تا برکت برسد و یا از واکسن دیگر تزریق کنید. واقعاٌ مردم می‌مانند که کدام حرف درست است. آیا با سلامت مردم هم می‌شود بازی کرد؟!. در دولت جدید، انتظار برخورد شفاف و صادقانه با مردم است. مردم را قانع کنید تا دچار تردید و ابهام نشوند که در صورت انباشت ابهامات، اعتمادشان به این دولت امیدآفرین، بتدریج دچار آسیب خواهد شد.
میرعماد موسوی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴