کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کرونا مهمان همه جا

26 شهريور 1400 ساعت 0:00

کرونا مهمانی ناخوانده هست که منتظر کارت دعوت نمی ماند. این مهمان ناخوانده  از ماسک، مواد ضدعفونی کننده و نیز سطوح تمییز و ضد عفونی شده بیزار است و نفسش، با دیدن افرادی که ماسک می‌زنند بند می‌آید. 


به گزارش بلاغ، حدود ۲ سال است که ویروس خطرناکی به نام کرونا جهان را تحت سلطه بیرحمانه خودش قرار داده  و بدون دعوتنامه و پاسپورت، از کشور زادگاهش چین، به همه‌ی کشور های همسایه و غیر همسایه سفر می‌کند.
این ویروس می‌تواند سوار هر وسیله نقلیه زمینی و هوایی و دریایی شود و جای زیادی را هم اشغال نمی‌کند اما هزینه های سنگین مالی و جانی فراونی تاکنون  به کشور های دنیا و به ویژه کشور ما وارد کرده است.
این ویروس منحوس، اقتصاد دنیا را فلج کرده و  خانواده‌های زیادی را با مشکلات معیشتی مواجه و جان عزیزانشان را  بیرحمانه گرفته است. 

 ویروس کرونا، بدون کارت دعوت وارد هر جمع و مهمانی می‌شود و از میان آن جمع و مهمانی افرادی را که دندانگیرتر هستند یعنی کسانی که بیماری زمینه‌ای مانند:دیابت، فشار خون، بیماری‌های قلبی عروقی  و به ویژه نقص ایمنی دارند ، در هر سن و سالی از کودک تا  سالمند را انتخاب و مدتی با آنها دست و پنجه نرم می‌کند که متاسفانه بسیاری از آنها را تا کنون  مغلوب خودش کرده و جان تعداد زیادی از آنها را  گرفته است. 
ویروس کرونا از تنهایی و روبرو شدن تک به تک نفرت دارد و حتی، نزدیک جاهای کم جمعیت و کوچک نمی‌شود. 
هر چند کرونا تاکنون جان میلیون‌ها انسان را  در دیگر کشورهای جهان و کشور ما گرفت اما خوشبختانه میلیون‌ها میلیون نفر هم با کمک کادر درمان در کشورهای  مختلف جهان  و ایران توانستند این ویروس را شکست دهند و از مرگ نجات پیدا کنند.  
این ویروس، وقتی مراسم، جشن‌ها و تجمع‌ها زیاد می‌شود بدون دعوت وارد شده و بدون اینکه دیده شود کارش را انجام می‌دهد و قربانی خودش را انتخاب و از این موفقیت، نیشش تا بنا گوش باز می شود.

ویروس کرونا ، این مهمان ناخوانده  از ماسک، مواد ضدعفونی کننده و نیز سطوح تمییز و ضد عفونی شده بیزار است و نفسش، با دیدن افرادی که ماسک می‌زنند بند می‌آید. 

مهم‌ترین دلیلی که موجب شده این ویروس مدت ۲ سال جهان را تسخیر کند این است که مرتب جهش پیدا می‌کند و با توجه به اینکه واکسیناسیون از مشاغل پر خطر و سنین بالا به پایین به ویژه در کشور ما تاکنون انجام شده است، در هر جهش پیک‌های (همه گیری) جدیدی به وجود آورده و با نام‌های ویروس چینی، انگلیسی، آفریقایی و هندی که نوع دلتای آن تاکنون بی رحم‌تر از بقیه بوده و  قربانیان بیشتری گرفته و خانواده های زیادتری را  داغدار کرده است خود نمایی می‌کند.  

این ویروس در حال حاضر به نام‌های (لامبدا و مو) در حال قربانی گرفتن در جهان است. 

متاسفانه نوعی بیماری  قارچی، به نام قارچ سیاه که بیماری فرصت طلبی است و از خاک آلوده به وجود می‌آید و اما خوشبختانه مسری نیست، نیز از فرصت استفاده کرده و از آب گل آلودی که کرونا به وجود آورده ماهی می‌گیرد و سوء استفاده می‌کند و به بدن برخی از بیماران کرونایی حمله و شرایط آنها را بسیار سخت و طاقت فرسا می‌کند حتی ممکن است موجب مرگ آنها شود. 

پس، تنها با ماسک زدن، شستشوی مرتب دست‌ها، ضد عفونی کردن سطوح و نیز در مراسم‌ها، جشن‌ها و نیز تجمع‌ها به ویژه در فضای، سرپوشیده شرکت نکردن و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و نیز کاهش تردد و واکسیناسیون عمومی می‌توانیم نقشه‌های این ویروس شرور و قاتل را نقش بر آب  و در جهان و کشور عزیزمان ایران ضربه  فنی کنیم.  

کرونا را باید جدی بگیریم و گرنه کرونا هم ما را جدی نمی‌گیرد و قاتل جان ما و عزیزان ما می‌شود. 
سکینه رضاییان سمسکنده


کد مطلب: 454825

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/note/454825/کرونا-مهمان-همه-جا

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com