تاریخ انتشارشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۱
کد مطلب : ۴۵۳۷۹۹
دیروز هفتاد و ششمین سالگرد بمباران اتمی هیروشیما توسط ارتش آمریکا بود جنایتی که دنیا را تکان داد.
۰
plusresetminus
جنایتی که دنیا را تکان داد

به گزارش بلاغ؛ شهر «هیروشیمای» ژاپن دیروز جمعه شاهد برگزاری مراسم یادبود برای هفتاد و ششمین سالگرد وقوع تنها بمباران اتمی جهان بود و شهردار هیروشیما از رهبران جهان خواست همان‌طور که علیه «کرونا »متحد هستند، برای حذف سلاح‌های هسته‌ای نیز متحد شوند.

بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، «کازومی ماتسوی»، در این مراسم اظهار داشت: «تسلیحات هسته‌ای که برای پیروز شدن در جنگ‌ها تولید شدند در بردارنده تهدید نابودی کامل هستند که ما مطمئنا می‌توانیم به آن در صورتی که همه کشورهای با یکدیگر همکاری کنند پایان دهیم. هیچ جامعه پایداری در حالی که این تسلیحات به طور مداوم آماده برای کشتار کورکورانه هستند امکانپذیر نیست». شهردار هیروشیما البته در این سخنرانی ظاهراً هیچ اشاره‌ای به این نکرد که این جنایت توسط دوست و همپیمان اصلی امروز ژاپن یعنی آمریکا صورت گرفته است. آمریکا اولین بمب اتمی جهان را در ۶ اوت ۱۹۴۵(15 مرداد 1324) روی هیروشیما فرو ریخته و این شهر را نابود کرد و ۱۴۰ هزار نفر از مردم آن را در کسری از ثانیه کشت. آمریکا دومین بمب اتم را نیز سه روز بعد روی شهر ناکازاکی ژاپن‌انداخت و تعداد ۷۰ هزار نفر دیگر را نیز با آن کشت.  ژاپن در ۱۵ اوت تسلیم شد. با این وجود وزیر جنگ وقت آمریکا (ژنرال استیسون)، رئیس‌ وقت ستاد ارتش آمریکا (ژنرال لی هی) و مشاور وقت وزیر جنگ آمریکا (جک مدیگان) در کتاب‌های خاطرات خود، تصریح می‌کنند که بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی بعد از پایان جنگ جهانی دوم (خودکشی هیتلر، اعدام موسولینی و آمادگی اعلام شده ژاپن برای تسلیم) و تنها برای آزمایش ضریب تلفات انسانی بمب‌های اتمی صورت گرفته بود.


رهبر معظم انقلاب نیز درباره این جنایت فرموده‌اند: «آمریکا در ماه اوت ۱۹۴۵ با یک بمب اتمی در شهر هیروشیما، به طور فوری و آنی، صد هزار نفر را کشت طبیعت ارتش استکباری، بی‌دین، بی‌خدا و فاقد اخلاق آمریکا این است. اگر کسی بخواهد راجع به جنایات ارتش‌های قدرت‌های استکباری حرف بزند، چندین کتاب می‌شود نوشت و باید نوشت».

چرا آمریکا چنین جنایتی مرتکب شد؟
آمریکا تنها کشوری است که از بمب اتمی استفاده کرده و در سال ۱۹۴۵ میلادی صدها هزار انسان بی‌گناه و مظلوم را در بمباران اتمی دو شهر هیروشیما و ناکازاکی ژاپن به خاک و خون کشیده و قتل عام کرده است. آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند که بمباران اتمی این دو شهر به جنگ جهانی دوم پایان داده است ولی تمامی اسناد و شواهد تاریخی نشان می‌دهد که جنگ به پایان رسیده بود. بمباران اتمی در ماه اوت ۱۹۴۵ (ششم و نهم) صورت گرفته و این در حالی بود که از ٣ دولت محور آلمان، ایتالیا و ژاپن که در مقابل متفقین قرار داشتند، دولت‌های آلمان و ایتالیا در ژوئن ۱۹۴۵- خرداد ۱٣۲۴- یعنی نزدیک به ۲ ماه قبل از بمباران هیروشیما و ناکازاکی، بدون قید و شرط تسلیم شده بودند و ژاپن درباره شرایط تسلیم با متفقین در حال رایزنی و گفت‌وگو بود. گفتنی است هیتلر در ۳۰آوریل۱۹۴۵ خودکشی کرده و موسولینی در ۲۸آوریل ۱۹۴۵ به دست میلیتانت‌ها کشته شده بود. یعنی حدود ۲ماه قبل از بمباران اتمی ناکازاکی و هیروشیما.

«جک مدیگان» مشاور وقت وزارت جنگ آمریکا اعتراف می‌کند که «دانشمندان آمریکایی آزمایش‌های اولیه خود را با تزریق پلوتونیوم به بیماران و زندانیان و البته بدون اطلاع آنها آغاز کرده بودند و در ژانویه ۱۹۴۵ پروژه منهتن با تولید بمب هسته‌ای به موفقیت رسیده بود ولی بمب اتمی نیاز به آزمایش میدانی داشت و اگر روی دو شهر ژاپن آزمایش نمی‌شد، فرصت آزمایش به دست نمی‌آمد»!
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴