تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۵۳۶۴۵
واقع‌بینانه و منصفانه باید گفت که ویرانه‌ای از بی‌اعتمادی تحویل می‌شود که باید آباد شود البته با اعتمادسازی، که این مسیر سنگلاخی طی‌شدنی است بشرط انتخاب شایستگانی که در اوج اعتقاد و پاکدستی و کاربلدی، شبانه‌روزها را بدون فوت ثانیه، دریابند و برای رضای حضرت دوست، لحظه‌ای آرام و قرار نیابند تا...
۰
plusresetminus
راه، سنگلاخی و پرخطر اما طی‌شدنی است
به گزارش بلاغ؛ وضعیت کشور را می‌خواهید بدانید که در چه شرائطی است، سری بزنید به رسانه‌های حامی آقای روحانی که در تمام 8 سال از او و دولتش حمایت کردند و امروز معترفند که آقای روحانی سرزمین سوخته‌ای را تحویل دولت سیزدهم می‌سپارد با کلی مطالباتی را که در ماه‌های پایانی خود برای دولت بعدی بوجود آورد و بسیاری از درآمدهای دولت آینده را برای تا چند سال پیش‌خور کرده است.

عمق آثار مخرب بی‌تفاوتی دولت‌های آقای روحانی در همه زمینه‌ها به حدی است که اصلاح‌طلبان بشدت خواهان عدم موفقیت در انتخابات 28 مرداد امسال بودند تا بیش از این کشور و مردم شاهد فضاحت آنان در به باد دادن سرمایه‌ها و ذخایر کشور و عمیق‌تر شدن شکاف‌های طبقاتی  و غارت داشته‌های فرهنگی و اقتصادی جامعه نشوند. بدین جهت، بسیار خرسندند که کشور ویرانه‌ای را تحویل جریان رقیب سپردند که کاندیدای اصلی آنها (دکتر عارف) با این ادله که اوضاع کشور خراب‌تر از آن است که بتوان با امکانات و اعتبارات موجود آن را ساخت، انصراف خود از کاندیداتوری ریاست جمهوری را اعلام کرده بود.

در بررسی منابع مالی و ارزآوری محصولات داخلی و اذعان به این واقعیت که دشمنانان انقلاب اسلامی جنایتکارانه همچنان بر عداوت خود می‌افزایند، باید با یک منطق ریاضی پذیرفت که دولت سیزدهم نباید با توفیق چندانی مواجه شود تا بتواند از عهده انتظارات حتی تعدیل و واقعی شده مردم بربیاید؛ اما علی‌رغم همه موانع ریز و درشت، سرمایه اصلی رئیس‌جمهور منتخب، اعتماد عمومی به دولتی است که آیت‌الله رئیسی قرار است در 14 مرداد، یعنی چند روز دیگر پس از مراسم تحلیف به مجلس جهت اخذ رأی اعتماد معرفی کند.

 شرط موفقیت آیت‌الله رئیسی در برآوردن امیدها و آرزوهای مردم در برخورداری از یک زندگی متوسط با امنیت روانی بویژه در حوزه اقتصاد و فرهنگ، استفاده از نیروهایی در جایگاه وزیر و مدیریت‌های مختلف در سطح ملی، استانی و شهرستانی است که تنها به فکر اعتلاء کشور و متصف به اوصافی باشند که در این جایگاه‌ها باید در سطح عالی از آنها برخوردار باشند، است.

بطور قطع، حوزه اقتصاد و معیشت جامعه در دو دولت آقای روحانی بشدت آسیب دیده و نیازمند ترمیم فوری است. با وجود تذکر همه خیرخواهان به دولت مستقر در جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در دوران گذار از این دولت به دولت بعدی، متاسفانه روزی نیست تا افزایش قیمت‌ها مردم را نگران‌تر نکند. بدین جهت، موضوع استفاده از وزرای اقتصادی مجرب و با برنامه، که بدون فوت وقت وارد کارزار شوند و مردم را از وضع مرگبار کنونی نجات دهند، بسیار ضروری است. بدون تردید، نباید از نیروهای تازه وارد حتی با دانش‌آموختگی اقتصاد بدون کارآزمودگی استفاده کرد که دیگر جای هیچ آزمون و خطایی نیست، ضمن آنکه ارزیابی زود زود وزرائ در چهارچوب گام‌های زمانی که برای اجراء برنامه‌های خود تعریف کرده‌اند، نیز اساسی است تا اگر وزیری در چند گام زمانی نتوانست اهداف برنامه‌های خود را محقق کند، بدون هیچ تساهلی باید جای خود را به دیگری دهد.

از نکات برجسته برای هشدارباش به رئیس‌جمهور منتخب، هوشیاری در قبال زمان‌کش‌هاست. آنانی که برای کشتن زمان، اقدام به حاشیه‌سازی حتی در قالب‌های خیرخواهانه می‌کنند. آیت‌الله رئیسی با انتخاب وزراء و کابینه‌ای کاری و سخت‌کوش، وقت خود را باید بگونه‌ای تقسیم کند تا علاوه بر ارتباط کاری با وزراء به‌خصوص وزرای اقتصادی و فرهنگی، حفظ ارتباط منطقی و ضروری دولت با مجموعه‌های خارج از دولت، ارتباط صمیمانه با قوای دیگر، ...، وقت‌گذاری روی اقتصاد سیاسی و دیپلماتیک، به گفتگوی مستمر با مردم بویژه از طریق رسانه‌ها و رسانه ملی، جلوی بسیاری از شایعه‌سازی و حاشیه‌پردازی را بگیرند تا دولت بتواند از فرصت ایجادشده برای خدمت شایان‌تر به مردم استفاده کند که خیلی زود دیر می‌شود.
زهرا طبری
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷