تاریخ انتشارجمعه ۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۵
کد مطلب : ۴۵۳۶۲۴
عدم ملاقات آنانی که در مظان وزیر شدن هستند با اشخاص استان‌ها، دستوری مثبت از سوی آقای رئیسی برای آرام نگه داشتن فضای استان‌هاست.
۰
plusresetminus
اقدام پیشگیرانه آقای رئیسی در استان‌ها
به گزارش بلاغ؛ این روزها بویژه در شبکه‌های اجتماعی فهرستی از اعضاء کابینه آینده آقای رئیسی منتشر می‌شود که به گفته رئیس جمهور منتخب، همه این فهرست‌ها براساس گمانه‌زتی‌ها انجام می‌شود و هنوز فهرستی حتی غیررسمی از سوی وی در اختیار کسی قرار داده نشده است.

حال این لیست‌ها از سوی جریان‌های فعال در کشور و استان‌ها به چه منظوری نشر می‌یابد، موضوعی است که باید در نوشته دیگری به آن پرداخت، اما منظور این نوشتار، پیشگیری از تشتت فضای استان‌ها با صدور دستور ممنوعیت ملاقات آنانی که توسط تیم منسوب به آقای رئیسی برای جایگاه‌های وزارتی مورد مصاحبه قرار می‌گیرند، است.

تعداد زیادی از شخصیت‌ها توسط تیم مربوطه شناسایی و یا از سوی جریان‌ها معرفی می‌شوند، که آن تیم پس از مقدماتی، آنها را مورد مصاحبه قرار می‌دهد و طرح و برنامه‌های آنها را بررسی و ارزیابی می‌کند. طبیعی است که در هر صورت، اسامی این شخصیت‌ها به بیرون درز پیدا کرده و گمانه‌زنی‌ها را تشدید می‌کند. متعاقب به سرزبان‌افتادن این اسامی، رایزنی‌های استانی با این شخصیت‌ها برای جایگاه‌های استانی آغاز شده و فضای نامطلوبی را بوجود می‌آورد.

برای پیشگیری از این تشتت لابی‌گری‌ها، نقل است که آقای رئیسی دستور داده تا این تیم، به افرادی‌که مورد مصاحبه قرار می‌گیرند، ابلاغ کند تا تعیین نهایی و مشخص شدن انتخاب این افراد، از بیان آن و یا پذیرفتن دیدارها بویژه از استان‌ها خودداری کنند. این تدبیر در آرام نگه داشتن استان‌ها و حرف و حدیث‌های انتخاب استانداران و مدیران کل استانی، جلوگیری کرده و مانع شایعات و جدال‌ها شده است. در این رابطه بد نیست مثالی ذکر شود. با انتشار چند لیست وذکر نام چند نفر به‌عنوان وزیر کشور، که یکی از آن اسامی مربوط به سردار وحیدی، وزیر اسبق دفاع، بود؛ نفراتی که در استان مازندران برای استاندار شدن تلاش می‌کنند، خواستند ملاقاتی با سردار وحیدی داشته باشند، که نامبرده از قبول این ملاقات خودداری کرد. این مورد راجع به چند نفر دیگر از وزراء احتمالی نیز اتفاق افتاد و همه آنها از قبول ملاقات استنکاف ورزیدند.

امید آنکه با رئیس‌جمهور منتخب این امکان داده شود تا در فضای آرام و اندیشمندانه به انتخاب شایسته‌ترین‌ها برای کابینه خود بپردازد که کار فوق‌العاده دشواری را پیش رو دارد.

همه با هم باید دست بدست هم دهیم تا آیت‌الله رئیسی در چهار سال آینده، که بسرعت سپری خواهد شد، کاملاً موفق عمل کند که این موفقیت موجب دلسردی و دلمردگی دشمنان و معاندان می‌شود.
فاطمه علوی   
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما