تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۵۳۴۱۵
اصلاح‌طلبان فرصت‌طلبانه در آخرین روزهای حضور خود در دولت، نهضت انتصابات همپالگان خود در مصادر مدیریتی را با قوت و قدرت به پیش می‌برند تا بتوانند برای مدتی پس از روی کارآمدن دولت جدید، سطح هزینه آن دولت را بالا برده و وقت آن دولت را مصروف تغییرات کنند.
۰
plusresetminus
نهضت انتصاب اصلاح‌طلبان در دقایق پایانی
به گزارش بلاغ؛ اخبار اعلام نشده و غیررسمی، که بهیچوجه رسانه‌ای نمی‌شوند، گویای حرکت زیرپوستی در برخی از وزارتخانه‌ها بویژه آموزش و پرورش است که اقدام به انتصاب‌های کاملاً جناحی می‌کنند.
علی‌القاعده در دوران گذار از این دولت به دولت بعد، نباید اقدامات اساسی و از جمله انتصاب در به‌خصوص سطوح مدیریتی بالا و میانی انجام بپذیرد تا دولت بعدی بتواند با دستانی باز، مدیران و مسئولان را وفق معیارها و انتظارات خود منصوب کند، اما در دولت آقای روحانی این حداقل کار نیز انجام نمی‌شود و برخی از مقام‌های عالی‌رتبه دست به انتصاب‌های گسترده در دقائق پایانی زده‌اند.

این انتصاب‌ها و صدور دستور استخدام‌های انبوه، کار دولت بعدی را بسیار دشوار می‌سازد ضمن آنکه در استخدام‌های انبوه، عده‌ای بظاهر ممکن است سروسامان بیابند و خانواده‌هایی به آرامش برسند، اما با همین نگاه است که در مخصوصاً شهرداری‌ها تراکم نیروهایی که از طریق بعضاً اعضای شوراها معرفی شده‌اند، بحران مالی برای شهرداری‌ها و برای دستگاه‌های دولتی نیز افزایش سطح هزینه‌های جاری ناشی از حقوق و دستمزدها را بوجود آورده است.

اگر انتصاب‌های جناحی، که این روزها در حال انجام است، به همین روال ادامه یابد، کار برای دولت بعدی آنهم در رده‌های اجرایی دشوار و پرهزینه خواهد بود و امورات را با کندی مواجه خواهد ساخت.

بطور قطع یکی از اقدامات قابل تعقیب دولت آقای روحانی، همین انتصاب‌های دقائق پایانی است که بلاوجه می‌باشند و هیچ توجیه منطقی هم ندارد. برخورد با این انتصاب‌ها پس از مدتی، حتماً موجب بروز نارضایتی و حاشیه‌سازی خواهد شد که گریزی نیز در انجام آن برای دولت بعدی باقی نمی‌ماند.

دولت آقای روحانی برای انتصاب‌های شایسته 8سال فرصت داشت که اگر در مثلاً خوزستان این کار را در انتصاب استاندار و مسئولانی که با زیرساخت‌ها ارتباط داشتند، انجام می‌داد و به صدها روستا آبرسانی می‌کرد، این مسائلی که امروز شاهد آن هستیم رخ نمی‌داد.

خوزستان طی سال‌های اخیر درگیر معضل مدیریتی ناکارآمد بود و حوادث پی در پی، از بحران مدیریت در این استان رونمایی کرد. واقعاً بدور از هرگونه قضاوت‌های جناحی، اصلاح‌طلبان در دوران طولانی حاکمیت خود بر دولت‌ها، انتصاب‌های ناشایست و فوق‌العاده ناکارآمد و رانت‌جویانه داشته‌اند که بسیاری از خرابی‌های کشور ناشی از این انتصاب‌هاست هرچند نباید از نظر دور داشت که انتصاب‌های ناکارآمد از سوی هر جناحی باشد، مذموم و قابل نکوهش و پیگیری‌های قضایی است، اما در جمعبندی این انتصاب‌ها، بیشترین سهم را اصلاح‌طلبان از آن خود ساخته‌اند.
محمدعلی شیخ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲