تاریخ انتشاردوشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۵۲۹۸۰
در شرائطی که ایران هزاران بار طی 43 سال اخیر از آمریکا و نقض پیمان این شیطان آسیب دید، باز هم دولت آقای روحانی خود را معطل تعهد دیگر دولت سرکش و طاغی آمریکا کرده است.
۰
plusresetminus
آقای دولت! آزموده را آزمودن خطاست
به گزارش بلاغ؛ پس از ماهها مذاکره دولت آقای روحانی با تیم بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا و بازی با زمان و اعلام مکرر اینکه مذاکرات بازگشت آمریکا به برجام علی‌رغم باقی ماندن برخی مسائل بزرگ، به توافق نزدیک می‌شوند،

یک مقام ارشد ایرانی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری رویترز گفته آمریکا باید تضمین بدهد مجدداً از برجام خارج نمی‌شود.

این مقام ارشد ایرانی که رویترز اشاره‌ای به نام او نکرده گفت: «با توجه به اینکه آمریکا از توافق خارج شده لازم است اطمینان حاصل کنیم که این اتفاق مجدداً رخ نخواهد داد. این یکی از خط قرمزهای ایران است. ما هیچ‌گاه در گذشته از توافق خارج نشده‌ایم بنابراین، این واشنگتن است که باید ضمانت بدهد این اتفاق، بار دیگر هنگامی که دولت تغییر می‌کند رخ نخواهد داد.

در شرائطی که دولت ایران دل خود را به دادن تعهد از سوی آمریکا خوش کرده، هفته پیش یک مقام وزارت خارجه آمریکا درباره درخواست ایرانی‌ها برای ضمانت از آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه خروج از برجام تکرار نخواهد شد گفت: "ضمانتی در کار نیست. این را ما می‌دانیم، ایران هم می‌داند. بهترین تضمین  بازگشت به توافق و اجرای متعهدانه آن است."

دولت آمریکا در دور جدید مذاکرات برای بازگشت به برجام، برجام را توافقی نقد برای وارد کردن ایران به عرصه‌های دیگر مذاکرات و رسیدن به برجام‌های 2 و 3 و...، می‌داند و آشکارا قصد خود برای بازگشت به برجام را بیان می‌کند. اینکه دولت ما برای چه اینهمه اصرار دارد تا آمریکا به برجام بازگردد در عین حالی که آمریکا و متحدان اروپایی‌اش رسماً باقی ماندن تحریم‌ها را به عنوان ابزار فشار به ایران لازم و غیرقابل لغو می‌دانند، از پرسش‌های سنوات اخیر است که دولت آقای روحانی تنها به شعار رفع تحریم اشاره می‌کند بدون اینکه به بیان نتیجه اینهمه سال مذاکره و معطل کردن کشور بپردازند!.

دیپلمات‌های کارکشته معتقدند که آمریکائی‌ها حتی روی مهره‌های سوخته خود بازی باخته را با ژست طلبکارانه می‌برند. خود آمریکایی‌ها و حتی مسئول تیم مذاکره‌کننده‌شان، خانم وندی شرمن، می‌گویند که ترامپ حتی متن برجام را نخوانده از برجام خارج شد و بصورت قلدرانه، تحریم‌های جدید برای ایران وضع کرد و دولت بایدن با همه ادعا و انتقادش به ترامپ، حتی در لغو تمام تحریم‌های غیرقانونی ترامپ خارج از برجام نیز حاضر نیست این تحریم‌ها را لغو کند و از مهره سوخته‌ای همچون تحریم‌های ترامپی، در حال بردن بازی باخته شده است. اما از کید و خدعه شیطانی دشمن که بگذریم، نمی‌شود غم مواضع خجلت‌آور مسئولان و دولت کشورمان را نخورد.

این دولت مسحور غرب حتی در واپسین روزهای حیات خود حاضر نیست از مواضع انقلابی و عزتمند ملت ایران دفاع کرده و بر اصول غیرتمندانه این ملت پایداری کند.

مجلس و هر قدرت بازدارنده در کشورمان، نباید به آقای روحانی اجازه دهند تا با ایجاد هزینه جبران‌ناپذیر ناشی از امضاء توافق جدید، که محتوای آن برای هیچ کسی روشن نیست، دومینوی فاجعه 8 ساله اخیر را به سال‌های پساقدرت خود تسری دهد و دولت انقلابی رئیس جمهور منتخب را در مقابل یک خسارت تاریخی دست بسته و آچمز کند، ضمن آنکه آقای روحانی و دولت او به لحاظ قانونی حق ندارند در دوران گذار و انتخاب رئیس جمهور منتخب تا تحوبل رسمی امور به آیت‌الله رئیسی، دست به اقدام‌های بزرگ ملی و بین‌المللی بزنند و حتماً باید نظر مساعد رئیس جمهور منتخب را بطور رسمی دریافت کنند.
نکند در فضای کنونی کشور که افکار عمومی متوجه آرایش کابینه رئیس جمهور منتخب و گمانه‌زنی‌های امیدبخش آینده است، از این فضا دولت آقای روحانی دست به اقدامی بزند که تا ابد باید به پشت دست زد و خود و مسببان فاجعه را نفرین کرد.
محمد فاطمی  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴