کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سازمان تبلیغات و انتظارات روزآمد

10 تير 1400 ساعت 18:03

ضمن عرض تبریک و خداقوت به تمامی مسئولان و کارکنان نهاد انقلابی تبلیغات اسلامی، این هفته را مغتنم شمرده، استدعای رفع اشکالات کنونی در راستای تحقق انتظارات جامعه از این نهاد انقلابی برای ایجاد بسترهای شناخت بصیرتی از انقلاب اسلامی برای بویژه نسل جوان داریم.


به گزارش بلاغ، پس از تشکیل نظام اسلامی و با فرمان امام خمینی(ره)، سازمانی به نام "تبلیغات اسلامی" با هدف اعتلای فرهنگی بر مبنای اسلام راستین و تبلور حیات معنوی و تعیین و ترویج شاخص‌های اعتقادی در کشور راه‌اندازی شد.

در سال ۱۳۸۰ و با گذشت دو دهه از عمر سازمان تبلیغات اسلامی، مقام معظم رهبری محورهای آموزش، تحقیق و پژوهش، نشر و گسترش فرهنگ و معارف اسلامی و انس با قرآن، با بهره‌گیری از ابزارهای جدید و فن‌آوری روز را در سرلوحه فعالیت این سازمان قرار دادند تا این نهاد پویایی خود را از دست ندهد.

باتوجه به اینکه بزرگ‌ترین توطئه علیه انقلاب اسلامی ایران، توطئه تبلیغاتی بوده و مهم‌ترین فشار بر انقلاب از سوی تبلیغات است، اهمیت پرداختن به این امر بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

یکی از اصلی‌ترین عناصر اجرای سیاست‌های سازمان‌ها، ادارات شهرستانی هستند که باید برنامه‌های تعیین شده در سطح کلان را به‌صورت بومی تبدیل و به نحو صحیح عملیاتی کنند تا مردم از آن‌ها بهره‌مند شوند.

فاصله کنونی تبلیغات اسلامی با انتظارات و نیازها
ضمن عرض تبریک و خداقوت به تمامی مسئولان و کارکنان نهاد انقلابی و مبارک تبلیغات اسلامی، بازبینی و مقایسه وضعیت کنونی این سازمان بویژه در شهرستان‌ها با آنچه که امروزه دشمنان اسلام علیه دین و ایمان و مبانی اعتقادی جامعه با استفاده از ابزارها و فضای مجازی انجام می‌دهند، بسیار ضروری و حیاتی است؛ چراکه در حوزه تربیت دینی جامعه و کادرسازی براساس شاخص‌های بصیرتی هیچ نهاد و ارگانی عهده‌دار چنین مسئولیت خطیری نیست، ولی می‌توان حتی این بخش را نیز متوجه تبلیغات اسلامی دانست که با استفاده از توانمندی‌های موجود، جریان انتقال آگاهی‌های معرفتی اسلام را طی شبکه‌سازی متقن به جامعه هدف خود، اعم از نوجوانان، جوانان و عامه مردم از بانوان و مردان، عهده‌دار شود و این مهم در سایه توجه ویژه دولت به نیازهای اعتباری این نهاد مبارک امکان‌پذیر خواهد بود.

در حال حاضر، سازمان تبلیغات اسلامی به‌خصوص شهرستان‌ها و از جمله در فریدونکنار با مشکلات اعتباری و مالی زیادی مواجه است که باید برای این مهم بویژه در دولت بعدی فکر عاجلی کرد. بسیاری از مساجد باید از وجود یک روحانی برخوردار شوند و این سازمان متولی در این ارتباط نیز به همکاری دولت نیازمند است.   

تشکل‌های دینی، هیات مذهبی، مداحان و کانون‌های تبلیغات دینی نیز در کنار و تحت مسئولیت سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت دارند که باید این سازمان از توان فوق‌العاده تاثیرگذار این نیروها برای پیشبرد وظائفش به‌خوبی استفاده کند. بطور قطع و یقین، سازمان باید به سراغ این فعالان رفته و در یک ارتباط تعریف‌شده و ضابطه‌مند، آنان را تشویق و ترغیب به فعالیت‌های بصیرتی کند؛ چراکه این قشر از موثران جامعه و شایستگانی هستند که در راه آرمان‌های اسلامی، از جان مایه می‌گذارند.
نکته مهم و اساسی، تلاش برای نشر معارف و معالم دینی با ادبیات قابل فهم نوجوانان و جوانان در فضای مجازی از طریق تولید محتوای فاخر و مفید و متناسب با سطح فهم جامعه هدف است. آنچه که امروز در فضای مجازی در حوزه محتوای دینی بارگذاری می‌شود، از سوی افراد و اشخاص دلسوز است که بعضاً بدلیل کمی اطلاعات، از حرف و حدیث‌هایی نیز رنج می‌برند، ضمن آنکه نباید از سوءاستفاده عده‌ای نیز در تولید محتوای مشکل‌دارنیز غفلت کرد.

به نظر می‌رسد سازمان تبلیغات در تولید محتوای قابل وثوق و اطمینان، باید انرژی مستقل و درخوری را بگذارد و بارگذاری محتوای دینی در فضای مجازی را شناسنامه‌دار و دارای هویت کند.
  
سخن پایانی
در توصیه مقام معظم رهبری به مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی بر رصد و مقابله‌ی هوشمندانه با تهاجمات فکری و فرهنگی و تبلیغی و رسانه‌ای دشمنان دین و انقلاب و کشور تاکید شده که لازم است هم مسئولان ارشد این سازمان و هم مدیران سطوح مختلف بر این موضوع دقت نظر بیشتری داشته باشند.

باتوجه به اینکه فریدونکنار یک منطقه گردشگری و آسیب‌پذیر از نظر فرهنگی محسوب می‌شود، نیاز است که اداره تبلیغات اسلامی به‌عنوان یک دستگاه فرهنگی با عزمی قوی‌تر به این مسائل ورود کرده و با جدیت به کار خود ادامه دهد.
سید مرتضی رضویان


کد مطلب: 452913

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/note/452913/سازمان-تبلیغات-انتظارات-روزآمد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com