تاریخ انتشارشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۰
کد مطلب : ۴۵۲۶۰۳
۰
plusresetminus
ملتی استثنایی واجد خدمت استثنایی
له گزارش بلاغ؛ « به فضل الهی روز جمعه مردم برخلاف خواست دشمنان، دوباره به ایران و جمهوری اسلامی آبرو می‌دهند و همه قشرها با سلیقه‌های متفاوت سیاسی به میدان می‌آیند و همچون تشییع حاج قاسم سلیمانی به انتخابات نگاهی فراتر از سلیقه های سیاسی خواهند داشت».

این جمله بخشی از فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب بود که چهارشنبه شب ایراد فرمودند. هنوز آمار رسمی میزان مشارکت در انتخابات  اعلام نشده است اما  همین میزان حضور مردم در میان انبوهی از گلایه ها درباره گرانی و دیگرمشکلات هم به حق قابل تقدیر و ستودنی است .اکنون و در سیزدهمین  دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مردم ایران بیمه نامه جمهوری اسلامی را بار دیگر تمدید کردند و دوباره به کشور آبرو دادند. 

این روزها  تورم و بی کفایتی برخی مدیران بیداد می کند، گلایه های به حق معیشتی فراوان است  و بسیاری نیز در جریان صلاحیت ها، انتقادات فراوانی داشتند، اما راه‌حل را قهر با صندوق های رای ندیدند و روز انتخاب که فرا رسید همه در دفاع از آرمان های نظام به وحدت توصیف ناپذیری در نظر و عمل رسیدند و عِرق ملی و انقلابی خود را به رخ دشمنان کشیدند.آن هم در منطقه ای که به فرموده رهبر انقلاب«بعضی از کشورهایش در میانه قرن ۲۱ هنوز به شکل قبیله‌ای اداره می‌شوند و بوی انتخابات هم به آن ها نرسیده به ‌طوری که مردمشان فرق صندوق رأی و صندوق میوه را نمی‌دانند». دیروز دوباره مانور جمهوریت تکرار شد.

به فرموده رهبر انقلاب «سابقه ندارد که دو ماه بعد از پیروزی انقلاب یک رفراندوم عمومی برای انتخاب شیوه حکومت و نظام حکومتی انجام بگیرد، اما این به همت امام در ایران اتفاق افتاد» و این روندی است که در تمام ۴۲ سال گذشته برقرار بوده و انقلاب اسلامی گام به گام، با تکیه بر آرای مردم (به رغم برخی کاستی ها و حتی  تبعاتی هم که داشته) جلو رفته است. این حضور و قدرت نمایی را می توان از مناظر گوناگون نگریست :اول این که حضور مردم ایران پای صندوق رای برای تعیین سرنوشت کشور، استمرار نظام مردم سالاری و جاری بودن رای مردم در تعیین سرنوشت کشور است.

انتخابات پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره موجب تقویت پایه‌ های مردم سالاری شده و میدان را برای فعالیت سلایق جدید باز کرده است .دوم این که برگزاری آرام و امن انتخابات نشان دهنده ثبات سیاسی یک کشور است. بدون شک در این ثبات مردم نقش اصلی را ایفا می کنند. آن جایی که حضور مردم و مشارکت باشکوه آن ها در سرنوشت شان در بستر یک کشور امن، نه تنها خود باعث قدرت افزایی برای کشور می شود بلکه باعث تثبیت امنیت و آرامش نیز می‌شود.سوم این که ساختن ایران نه یک پروژه حزبی و جریانی بلکه یک پروژه کلان است که نیاز به مشارکت همه جریان ها و احزاب و گرایش ها دارد. تک تک مردمی که دیروز رای دادند با برگه های رای خود مسیر ساخت ایران را رفته اند، کما این که آن ها با تحمل مشکلات و صبوری در برابر فشارها نیز همیشه در کنار مسئولان کشور بوده اند. لذا انتظار از کسی که دیروز با رای مردم انتخاب شده این است که به میان مردم برود و منطبق بر نیازها و خواسته های عینی آن ها برنامه های کشور را مدیریت کند. چهارم این که حتی اگر بخواهیم از منظر بین المللی و منطقه‌ای به ایران نگاه کنیم، ایران را کشوری خواهیم یافت که به یک قدرت موثر و بازدارنده تبدیل شده است. آن چنان که در حوزه قدرت سخت، نفوذ و جایگاه ایران غیرقابل مقایسه با دهه های پیشین و نیز بالاتر از بسیاری از کشورهاست. 

قدرتی که غرب و متحدان منطقه ای اش تصور می کردند با ایجاد بحران های پس از بیداری اسلامی ممکن است فروکاسته شود اما به مدد فرماندهی دقیق و حکیمانه در عرصه های منطقه‌ای و مجاهدت های شخصیتی همچون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، ایران نه تنها توانست مرزهای پهناور خود را از لوث وجود اشرار و تروریست ها پاک کند بلکه با حضور به موقع خود در عراق و سوریه به عنوان کانون های تولید و توزیع ناامنی عملا نقش اصلی را در ایجاد امنیت در منطقه داشته است.

امروز در منطقه‌ای که روزی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها عربده مستانه می‌کشیدند و اجرای نقشه «نیل تا فرات» را در دستور کار داشتند، جبهه مقاومت با محوریت ایران شکل گرفته است که سخت عرصه را بر دشمن نابکار و متجاوز تنگ کرده و رویاهای تجاوزکارانه او را به کابوس مبدل کرده است. تا آن جا که مثلا رژیم غاصب قدس شریف درباره آینده و ادامه حیات خود علنا اظهار نگرانی می‌کند. بنابراین ادامه این قدرت افزایی و حضور پرقدرت نیازمند اقتدار درونی کشور و توانمندی از درون است. مردم دیروز با رای‌های‌شان بازهم برای این توانمندی قدم های مستحکمی برداشتند .اما اکنون بعد از انتخابات ؛ آقای رئیس جمهور آینده! اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا! الان نوبت شماست آیا شما هم به اندازه مردم (به رغم همه مشکلات و محدودیت ها) پای نظام و رهبری ایستاده اید؟ مردم دیروز میدان داری کردند. اکنون نوبت شماست چرا که« به عمل کار برآید،به سخندانی نیست».
حامد رحیم‌پور
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲