تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۵۲۵۴۶
برای دادن اطمینان به مردم در پیگیری مطالبات آنان و تحقق شعارهای کاندیداها، صداو سیما از هم‌اکنون بنابر تعهد و رسالت خود به مردم اطمینان رسمی دهد که در طول هر ماه و سال با تهیه برنامه‌هایی که حاوی مطالبات مردم و قول و تعهد کاندیدای برگزیده بود، موضوع را مجدانه پیگیری کند و این برنامه هر ماه در صداوسیما پخش شود.
۰
plusresetminus
تفاوت جدی این دوره انتخابات
به گزارش بلاغ؛ این دوره انتخابات از دو جهت داخلی و خارجی واجد اهمیت و تفاوت‌هایی نسبت به دوران پیشین است. در بعد داخلی، بدلیل عرضه توانمندی یک جریان سیاسی داخلی، که نقطه توجه و محور حرکتش مبتنی بر رفع تحریم‌ها از طریق مذاکره با آمریکا و اتکاء به خارج از مرزها بود و بگواه عموم صاحب‌نطران، اگر کسری از این تلاش شبانه‌روزی دولت در امر مذاکره با آمریکا و اروپا، صرف شکوفاسازی ظرفیت‌های داخلی می‌شد، صدها برابر دستاوردهای شایان تحسین بدست می‌آمد، مردم در این دوره با تجربه‌اندوزی از یک جریان، انتخابات را صحنه تصمیم‌گیری خود برای برگزیدن یکی از دو گزینه: 1- توجه صددرصدی به خارج، ویا 2- نگاه محوری به داخل و در عین حال تلاش بی‌وقفه برای رفع کامل تحریم و یا خنثی‌سازی تحریم‌ها.
در این دو نگاه، ده‌ها ریز مسائل اساسی دیگر وجود دارد که برای پرهیز از اطناب کلام از بیان آنها صرفنظر می‌شود؛ و اما در بعد خارجی، اهمیت انتخابات ایران در این است که هیات حاکمه جدید آمریکا و به تبع آنها اروپا، منتظر دریافت پیام مردم کشورمان به آنها از طریق انتخابات هستند. اگر کاندیدای منتسب به دولت انتخاب شود، طرف‌های برجام یک پیام معنادار را دربافت خواهند کرد و اگر کاندیدای مخالف دولت کنونی انتخاب شود، پیام دیگر با رویکرد دیگری را دریافت خواهند کرد و متناسب با ایو دو نوع پیام، جهت‌گیری خود در ادامه مذاکره را تنظیم خواهند کرد و نکته استراتژی در این ارتباط، حیاتی بودن ادامه مذاکره با ایران از سوی طرف‌های مذاکره بویژه آمریکاست که در هر دو صورت نتیجه انتخابات ایران، آنها منافع راهبردی خود در منطقه و جهان را در گرو تداوم مذاکره با ایران می‌دانند.

طبیعی است که نتیجه انتخابات ایران بر نوع روابط جهان با کشورمان تاثیرگذار است و باید شاهد رویکرد جدیدی در نوع مناسبات کشورمان با دنیا در همه زمینه‌ها بویژه اقتصادی باشیم.
متاسفانه به علت عملکرد دولت‌ها بویژه دولت کنونی، سطح نارضایی مردم از دولت کاهش یافته و مردم فکر می‌کنند راه انتقال مراتب نارضایی‌شان به دولت، عدم حضور در پای صندوق آراء است، اما علاوه بر نقد چنین نگاهی که دست بر قضا، حضور جدی‌تر برای تعیین ریئس‌جمهوری دردآشنا و عدالت‌گستر و تعالی‌جو را الزامی می‌کند، مردم‌مان اعتقاد عمیق به ولی فقیه خود دارند و تاکنون در انتخابات‌های متعدد و مناسبت‌های گوناگون، که نیاز به ارائه تصویری حماسی از ملت وجود داشت، ثابت کردند که به وظیفه دینی و ملی خود عمل می‌کنند؛ این بار نیز در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب و ادای تکلیف دینی و شرعی خود و برای صیانت از امنیت و سرنوشت خود به پای صندوق رأی خواهند آمد، آنچنانکه آخرین آمار نظرسنجی نشان از استقبال روبه تزاید مردم از انتخابات 28 خرداد دارد.

به نظر می‌رسد برای دادن اطمینان به مردم در پیگیری مطالبات آنان و تحقق شعارهای کاندیداها، صداو سیما از هم‌اکنون بنابر تعهد و رسالت خود به مردم اطمینان رسمی دهد که در طول هر ماه و سال با تهیه برنامه‌هایی که حاوی مطالبات مردم و قول و تعهد کاندیدای برگزیده بود، موضوع را مجدانه پیگیری کند و این برنامه هر ماه در صداوسیما پخش شود و پس از انتخابات نیز، نمایندگان مجلس این قول و وعده صداوسیما را قانونی و ابلاغ کنند تا دولت‌های بعدی نتوانند با ابزار بودجه، صداوسیما را تحت فشار قرار دهند.
 
با توجه به سطح وسیع و گسترده اختیارات رئیس جمهور و اینکه رئیس جمهور عالی‌ترین مقام اجرایی کشورمان است، این عبارت ازمنظری صحیح است که با انتخاب فردی اصلح، می‌توان شاهد رسد و تعالی کشور در همه زمینه‌ها بود؛ اما آنانی که به غلط سعی دارند تا منافقانه با جلب آراء مردم و پس از به قدرت رسیدن بتوانند در ماهیت نظام، که مبتنی بر اسلام عزیز و اصل ولایت فقیه است، خلجان و تغییراتی از طریق فضاسازی و راهی که برخی از دولتها پیموده‌اند را بروند، در اشتباهند و نظرگاه غلطی است؛ چراکه نهادهای نظارتی همچون: شورای محترم نگهبان، مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و بالاتر از همه مردم تحت رهبری ولی فقیه خود این امکان را از آنان و رئیس جمهور منحرف خواهند گرفت، همچنانکه تاکنون نیز چنین بوده، ولی مردم باید بدانند که هزینه این کار و خسارات آن در عقب‌ماندگی کشور از رشد و تعالی بسیار بالا خواهد بود آنگونه که تاکنون تجربه شده است.

الحمدلله مردم ما و نیز جریان‌های سیاسی معتقد به اسلام عزیز و بشدت طالب رعایت حق و انصاف و اخلاق و عدالت هستند. بدون تردید، هیچ کسی حاضر نیست برای دنیای دیگری، دنیا و آخرت خود را نابود کند. کاندیداهای عزیز با رعایت حدود اخلاقی، به تبیین و تشریح برنامه‌های خود بپردازند و برای اثبات خود، دیگران را نفی نکنند. این روش را به ستادهای خود نیز تسری دهند و بر این موضوع مهم، نظارت دقیق کنند تا از فرصت‌طلبی نفوذی‌ها جلوگیری بعمل آید. به شکر خدا، مردم ما نیز از رشد و بلوغ خوبی برخوردارند و بین کاندیداهای متقی و با اخلاق و دارای برنامه با کاندیدای هوچیگر و غیراخلاقی تمایز قائلند. مردم ما جناح‌های مختلف کشور را آزمودند و به گفتمان و برنامه و توانمندی کاندیدا و برخورداری کاندیدا از خصلت‌های نیکوی انسانی رأی خواهند داد. بدین جهت، می‌توان بسیار امیدوار بود همچنانکه رهبر معظم انقلاب نوید می‌دهد، مردم انتخاب شایسته‌ای در 28 خرداد خواهند کرد.

حضور کاندیداهای عدالت‌گرا و پاک‌دست با سابقه انقلابی و پیشینه مردمی، به جامعه امید را پمپاژ می‌کند بویژه آنگاه که با پرهیز از جوسازی و حاشیه‌سازی، به ابن کاندیداها فرصت بیان و تشریح برنامه‌هایشان در اداره کشور داده شود. شور انتخابات قطعاً باید در کنار تلاش برای شعورمندی انتخاباتی انجام شود و هیچ‌یکشان نیز قربانی دیگری شود. اشتباه می‌اندیشند آنانی که می‌خواهند با بالاکشیدن فتیله شورمندی انتخاباتی، شعورمندی انتخابات را کم فروغ کنند همچنانکه عمی این موضوع نیز صادق است.

باید قبول کنیم مردم ما، اخلاق‌مدارند و نمره نهایی را به نامزدهای اخلاق‌مدار می‌دهند. عده‌ای در تلاشند با برنامه‌ها و اظهارات مردم‌فریبانه، نظر جوانان را که به غلط معتقدند از تجربه و آگاهی کمتری برخوردارند، به خود جلب کنند و شور را بجای شعور بنشانند که این نسخه و روش راه درمان و چاره‌شان نیست.
محمد اسماعیل امام‌زاده
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲