کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتخابات، رسانه‌ها و ضرورت هوشیاری

23 خرداد 1400 ساعت 0:00

برای انتخاب سایسته و اصلح، نیاز به شناخت کاندیداهاست که در این زمینه رسانه‌ها نقش موثری در ایجاد آگاهی و بصیرت‌افزایی دارند و در عین حال می‌توانند اثر مخرب نیز بر افکار عمومی از خود بجا بگذارند، که در این زمینه نیاز به هوشیاری ویژه‌ای از سوی عموم مردم است.


به گزارش بلاغ؛ رسانه‌ها در راستای رسالت اطلاع‌رسانی خود، هنگام انتخابات باید به عنوان امین مردم به ایفای نقش مهم خود عمل کرده و زمینه شناخت عموم جامعه را بر روی کاندیداها فراهم آورند؛ اما  حفظ هوشیاری مردم در فرآیند اخذ شناخت صحیح روی کاندیداها، امری لازم و ضروری است که لحاظ نکات ذیل مورد توصیه اکید می‌باشد.

۱ - به یک منبع اتکا نکنیم، اخبار را از چند منبع دنبال کنیم، رعایت این قاعده، احتمال درست بودن اخبار را بیشتر می‌کند، اما باز هم به آن قطعیت نمی‌بخشد.
۲ - به اصالت و هویت منبع انتشار خبر توجه کنیم، از خود بپرسیم که چرا یک منبع، مطالب جهت‌داری منتشر می‌کند؟ آیا می‌خواهد ما را فریب دهد؟ .
۳ - موضع‌گیری رسانه‌ها و اظهارات افراد را تا حد امکان به یاد داشته‌باشیم تا برای تشخیص مسیر و اطلاعات درست یا نادرست از آن‌ها استفاده کنیم.
۴ - خبر را به‌طور کامل بخوانیم، زیرا برخی از منابع با اهداف و اغراض خاص، تیترهای گمراه‌کننده برای خبرها انتخاب می‌کنند یا خبر را به‌صورت ناقص منتشر و در واقع از تکنیک "پاره حقیقت‌گویی" استفاده می‌کنند.
۵ - اخبار و مطالب را به‌درستی تحلیل کنیم، برای این کار نیاز است جریان و سابقه سیاسی رسانه‌هایی که مطالب را از آن‌ها دریافت می‌کنیم بشناسیم.
۶ - تا زمانی ک از درستی خبر مطمئن نشدیم آن را منتشر نکنید، اطلاعات و اخبار را مورد بررسی قرار داده و با منابع دیگر مقایسه کنیم.


کد مطلب: 452428

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/note/452428/انتخابات-رسانه-ها-ضرورت-هوشیاری

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com