تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۵۲۴۲۸
برای انتخاب سایسته و اصلح، نیاز به شناخت کاندیداهاست که در این زمینه رسانه‌ها نقش موثری در ایجاد آگاهی و بصیرت‌افزایی دارند و در عین حال می‌توانند اثر مخرب نیز بر افکار عمومی از خود بجا بگذارند، که در این زمینه نیاز به هوشیاری ویژه‌ای از سوی عموم مردم است.
۰
plusresetminus
انتخابات، رسانه‌ها و ضرورت هوشیاری
به گزارش بلاغ؛ رسانه‌ها در راستای رسالت اطلاع‌رسانی خود، هنگام انتخابات باید به عنوان امین مردم به ایفای نقش مهم خود عمل کرده و زمینه شناخت عموم جامعه را بر روی کاندیداها فراهم آورند؛ اما  حفظ هوشیاری مردم در فرآیند اخذ شناخت صحیح روی کاندیداها، امری لازم و ضروری است که لحاظ نکات ذیل مورد توصیه اکید می‌باشد.

۱ - به یک منبع اتکا نکنیم، اخبار را از چند منبع دنبال کنیم، رعایت این قاعده، احتمال درست بودن اخبار را بیشتر می‌کند، اما باز هم به آن قطعیت نمی‌بخشد.
۲ - به اصالت و هویت منبع انتشار خبر توجه کنیم، از خود بپرسیم که چرا یک منبع، مطالب جهت‌داری منتشر می‌کند؟ آیا می‌خواهد ما را فریب دهد؟ .
۳ - موضع‌گیری رسانه‌ها و اظهارات افراد را تا حد امکان به یاد داشته‌باشیم تا برای تشخیص مسیر و اطلاعات درست یا نادرست از آن‌ها استفاده کنیم.
۴ - خبر را به‌طور کامل بخوانیم، زیرا برخی از منابع با اهداف و اغراض خاص، تیترهای گمراه‌کننده برای خبرها انتخاب می‌کنند یا خبر را به‌صورت ناقص منتشر و در واقع از تکنیک "پاره حقیقت‌گویی" استفاده می‌کنند.
۵ - اخبار و مطالب را به‌درستی تحلیل کنیم، برای این کار نیاز است جریان و سابقه سیاسی رسانه‌هایی که مطالب را از آن‌ها دریافت می‌کنیم بشناسیم.
۶ - تا زمانی ک از درستی خبر مطمئن نشدیم آن را منتشر نکنید، اطلاعات و اخبار را مورد بررسی قرار داده و با منابع دیگر مقایسه کنیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴