کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یقه درانی پس از عبور خر از پل

19 خرداد 1400 ساعت 0:00

کاندیدایی که احراز صلاحیت خود را گرفته،  وقتی فکر میکند خر خود را از پل شورای نگهبان عبور داده، می‌تواند هنجارشکنی کند و رطب و یابس ببافد، باید بداند که اینگونه نیست.


به گزارش بلاغ؛ در دور دوم مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری، آقای مهرعلیزاده در بخش پایانی برنامه با خواندن متنی ساختارشکنانه، بسیاری از هنجارهای نظام اسلامی را شکسته و برای نظامی که می‌خواهد رئیس جمهورش شود، کارد و چاقو تیز کرده است.
او گفت که می‌خواهد بعد از رئیس جمهور شدن، موانع آزادی‌ها را برای دختران و پسران بردارد. نگذارد تعداد اندکی برای مردم و کشور تعیین تکلیف کنند و...؛
او متنی را خواند که آرزوهای دشمنان انقلاب را حکایت می‌کرد.
این کاندیدا از ابتدای آغاز تبلیغات سعی مشهود و متعمدانه دارد تا نظر جریان اصلاحات را متوجه خود کند و از حمایت کامل آنها نسبت به کاندیدای دیگر (عبدالناصر همتی) برخوردار شود. بدین جهت آنچنان بی احتیاط می‌راند که اغلب از جاده واقعیت‌ها خارج شد و به گاردیل‌ها می‌زند. البته رقیب منتسب به اصلاحات او ( عبدالناصر همتی)، نیز دست کمی از او ندارد و علی‌رغم اینکه بسیاری از معضلات کنونی اقتصادی کشور معلول سیاست‌ها و برنامه‌های اوست، نیز مثل مهرعلیزاده، هنر فرار به جلوی خود را به نمایش گذارد اما با احتیاط‌تر، تلاش کرد تا خود را تافته جدابافته از اصلاح‌طلبان و مسببان وضع موجود نشان دهد و القا کند که ناجی کشور اوست.

از همه این مسائل که بگذریم آنچه که مهم است نقش شورای محترم نگهبان در صیانت از فضای تبلیغات انتخاباتی و کفابت و صلاحیت کاندیداها برای ادامه فعالیت‌شان است.
چون تاکنون دیده نشده که کاندیدایی در جریان تبلیغات با نقض چهارچوبها و اثبات عدم صلاحیت خود، از سوی شورای محترم نگهبان بعداز چندبار تذکر و اصرار بر ادامه تخلف، از ادامه راه محروم و مصداق عدم احراز صلاحیت شود، بدین جهت در این دوره نیز همانند مناظره سال ۹۶، آقای مهرعلیزاده حق دارد با اطمینان خاطر به بیانیه خوانی و زیر سئوال بردن نظام اسلامی بپردازد.

اشکال اصلی با عرض پوزش فراوان، متوجه شورای محترم نگهبان است که تاکنون به این وظیفه خود عمل نکرد. اگر یکبار این شورای محترم ناقضان هنجارها را در مرحله تبلیغات، که خود را از صلاحیت ساقط کرده‌اند، از ادامه حضور در صحنه انتخابات محروم کند، علاوه بر انجام وظیفه خود و صیانت از فضای سالم انتخابات، امکان ادامه فعالیت به خدعه‌گران سیاسی را نخواهد داد؛ آنانی که با کارنامه‌سازی و تلاش‌های فراوان توانستند "احراز صلاحیت" را از شورای محترم نگهبان اخذ کنند و فارغ‌البال به شانتاژ و تبلیغات غربی بدون توجه به تقوای انتخاباتی دست می‌یازند و در صدد اغفال افکار عمومی برمی‌آیند.

آیا شورای محرتم نگهبان نباید تا گام آخرانتخابات، خود را مسئول بداند و به وظائف خود شجاعانه عمل کند؟.
محمد فاطمی


کد مطلب: 452321

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/note/452321/یقه-درانی-عبور-خر-پل

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com