تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
کد مطلب : ۴۵۱۶۶۹
عده‌ای با علم به عدم احراز کفایت، و یا نداشتن توان انجام وظائف خطیر ریاست جمهوری بازهم اقدام به ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری می‌کنند و با حضور در مناظرها در تلاشند تا نامی بهم زنند و یا هزینه سیاسی و اعتباری برای نظام ایجاد کنند و یا می‌خواهند به هر قیمتی دیده شوند و مطرح گردند.
۰
plusresetminus
خودسوزی در انتخابات با چه اهدافی؟!
به گزارش بلاغ، همواره این پرسش برای اذهان عمومی مطرح بوده و هست، که چرا افراد فاقد صلاحیت، اقدام به ثبت نام در بزرگ‌ترین و پراهمیت ترین انتخابات کشور یعنی انتخابات ریاست جمهوری می‌کنند و حال آنکه بخوبی می‌دانند که رد صلاحیت می‌شوند و در صورت احراز صلاحیت نیز، توان انجام وظائف خطیر ریاست جمهوری را ندارند.
این افراد شامل چند گروه می‌شوند. تعدادی فاقد شاخص‌های تصریح شده در قانون هستند. مثلاً مدرک تحصیلی‌شان و یا سن و سال‌شان و یا یکی از شرائط مصرح در قانون را ندارند، که نام‌نویسی‌شان برای آنها دستاورد عملکرد (رزومه) دارد و بخوبی نیز می‌دانند که رد صلاحیت می‌شوند، اما دل‌شان خوش است که کاندیدای ریاست جمهوری بوده‌اند. زیان این اقدام، کاهش سطح و شأن بزرگ‌ترین جایگاه اجرایی کشور و تحقیر و تضعیف آن است، که آن را قانون باید اصلاح کند، همچنانکه در ایلاغیه اخیر شورای نگهبان به وزارت کشور این تدبیر شده بود و آقای رئیس جمهور با آن به مخالفت پرداخت و به وزیر کشور دستور داد که ابلاغیه شورای نگهبان را اجراء نکند و از همه داوطلبان ثبت نام بعمل آورد.

عده‌ای از ثبت‌نام و احراز صلاحیت شده نیز، که دارای کارنامه‌ای ناموفق و حتی مردود هستند و در دولت کنونی دارای مسئولیت بوده و یا ادعای تشکیل دولتی همانند دولت اصلاحات را دارند، با دادن شعارهای تکراری دوره انتخابات 92 و 96، درصدد عصبانی و یا اغفال افکار عمومی مردم برمی‌آیند، بی‌پروا یدون اینکه خم به ابرو بابت این سال‌های پر عسرت بیاورند، طلبکارانه دیگران را متهم می‌کنند و ناکامی‌ها و ناکارآمدی‌های خود را آنچنان توجیه غیرمنطقی می‌کنند که مصداق بارز جسارت به مردم و شعور جمعی جامعه است.

این کاندیداها، با وجود اینکه 8 سال اخیر، خود دارای مسئولیت بوده و جریان سیاسی آنها عهده‌دار دولت و کابینه بوده‌اند، بدون گردن گرفتن کارنامه کنونی و فشار تاریخی به ملت ایران، همچنان با حاشیه‌سازی و عدول از اخلاق انتخاباتی، به اتهام‌زنی دیگر کاندیدای رقیب می‌پردازند و اجازه نمی‌دهند تا فضای مناظره به محیطی برای طرح و تنیین برنامه‌ها و آسیب‌شناسی وجود موجود شود.

آنها فکر می‌کنند اگر فضای اقناعی را از رقیب خود بگیرند و به آنها اجازه ارائه طرح‌ها و برنامه‌های برون‌رفت از شرائط فاجعه‌بار کنونی را بدهند، عملاً باید سند مرگ خود را به امضاء مردم برسانند و برای سال‌های سال، صحنه قدرت را رها کرده به بازسازی اندیشه و عمل خویش بپردازند و این چیزی نیست که مطلوب آنها باشد و رفاه و اشرافیت آنان را صیانت کند. بدین جهت، محیط سالم و آرام برای قضاوت مردم را برهم می‌زنند و اجازه نمی‌دهند گردش نخبگانی در جریان انتخابات رخ دهد و فرزندان شایسته ملت به قدرت برسند تا نکند به جریان قدرت اقتصادی و مافیای واردات و تولید ثروت از طروق نامشروع آنها آسیبی وارد شود.

این انتخابات می‌تواند فرصتی باشد برای این جریان تا با عذرخواهی از مردم بابت سوءعملکرد و تحمیل معضلات و بحران‌های فراوان و فرصت‌سوزی‌های بیشمار، خود را برای ترمیم مبانی فکری و تصحیح روش‌ها بر مبنای نگرش‌های جدید بر محور انقلاب و ولایت، به انزوا کشاند و به خودسازی و تنقیح نفس بپردازد. اما اگر به این راهبرد، توجه نکند و همچنان بخواهد در مسیر کنونی گام بردارد، باید از سقوط نهایی و نابودی ماهیتی خوف کند و به خداوند پناه ببرد و به آغوش مردم انقلابی و ولایی باز گردد.
محمد فاطمی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴