کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با کرایه های خودسر نجومی در بخش کجور مازندران؛

اینجا پوست مسافران در روز روشن کَنده می شود

29 ارديبهشت 1400 ساعت 0:00

با کرایه‌های خودسر نجومی در بخش کجور مازندران، پوست مسافران روستایی در روز روشن کَنده می شود.


به گزارش بلاغ؛ بیش از یک سال است که شیوع ویروس کرونا زندگی و معیشت مردم را تحت تأثیر خود قرار داده و آسیب‌های فراوانی را در این حوزه به خانواده‌ها وارد آورده است و شرایط سختی را رقم زده است.

در همان نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا که موجی از اضطراب و استرس جامعه را فرا گرفته بود و هر چند دقیقه یک بار خبر مرگ و میر افراد و نزدیکان و آشنایان نیز سنگینی این فضا را دو چندان می‌کرده است و وضعیت روانی خاص و جدیدی بر پیکره جامعه آورده بود.

اما در همین شرایط سخت بحران سلامت و لزوم رعایت اصول و مقررات ویژه بهداشتی با بکارگیری اقلامی مانند ماسک و مواد ضدعفونی کننده، متأسفانه برخی بدون توجه و درک اوضاع اضطراری بهداشت و سلامت مردم، اقدام به موج سواری کرونایی کرده و بر اساس آن یا اقلام را احتکار می‌کردند و یا به قیمت گزافی به فروش می‌رساندند و این امر بر تشدید موج نگرانی‌ها در جامعه اضافه کرد و شهادت تعداد زیادی از کادر بهداشت و درمان در سراسر کشور، که خالصانه و صادقانه در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا برای حفظ جان و سلامت هموطنان گرفتار این بیماری تلاش شبانه روزی کردند، از خاطرات تلخ شیوع ویروس منحوس کرونا تا به امروز بوده است. 

همچنین همت و تلاش مثال‌زدنی و ستودنی همه گروه‌های دولتی و غیردولتی برای تولید ماسک، گان پزشکی، ضدعفونی کردن اماکن و معابر سطح شهر و نیز توزیع رایگان ماسک و موادضدعفونی تولیدی، جلوه‌هایی از همدلی، انسانیت و نوعدوستی را به تصویر کشیده است.

اما درد و رنج کرونا و آثار و عوارض غمبار و مرگبارش از یکسو و نمک پاشی مدیران ارشد شهرستان نوشهر و بخش کجور بر زخم مردم روستایی کم بضاعت و مستضعف بخش کجور، که تدبیر و امید را تنها لَق لقه زبان و دهان خود ساخته‌اند، از سویی دیگر بسیار عذاب آور است.

 متأسفانه در شرایط بسیار سخت و تنگنای اقتصادی و معیشتی، که بر زندگی مردم سایه شوم خود را گسترانیده است، برخی از رانندگان خطی در بخش کجور و دهستان زانوس رستاق با سؤاستفاده از حیات خلوت بی تدبیری و بی‌خیالی و بی مسئولیتی مدیران شهرستان نوشهر و بخش کجور برای چندمین بار اقدام به افزایش خودسرانه نرخ کرایه کردند و نه تنها فشار اقتصادی و معیشتی ناشی از شیوع کرونا بر روستائیان کم بضاعت و حتی بی بضاعت کم بود، بلکه با افزایش خودسرانه و نجومی کرایه‌ها در دهستان زانوس رستاق، پوست مسافران نیز در روز روشن زنده زنده کَنده می‌شود.

این دسته از رانندگان به طور خودسر نرخ کرایه در این مسیر را که تا قبل از عید نوروز 1400 که باز هم غیرقانونی و خودسرانه نفری 30 هزار تومان برای سرنشین چهار نفره و نفری 35 هزار تومان برای سرنشین سه نفره اعلام کرده بودند و برای خود کاسبی و تجارت کرونایی به راه انداختند، در سال جدید و در سایه آرامش خیال و عدم نگرانی از برخورد قانونی، که محصول بی تدبیری و بی‌خیالی مدیران گمارده شده از سوی دولت تدبیر و امید است، نیز باردیگر اقدام به افزایش خودسرانه و غیرقانونی کرایه های خطی تا مبلغ 40 هزار تومان برای هر نفر کردند و فشار مضاعف‌تری را بر قشر روستایی و مستضعف دهستان زانوس رستاق بخش کجور مازندران وارد آورده‌اند و مسئولان استان مازندران، شهرستان نوشهر و بخش کجور هم مطابق معمول عین خیال‌شان نیست که چه بر سر مردم منطقه می‌آید.

برخی رانندگان یا بازنشسته و حقوق بگیر دولت هستند و یا شاغل در حرفه‌ای دیگر بوده و بیمه اداره‌ای خاص هستند و از سوی دیگر همچنین برخی خودروها نیز ایمنی و شرایط کیفی همراه با بیمه‌های مورد نیاز ویژه مسافران را ندارند.

به هر حال، در این منطقه هیچ گونه ضابطه و مقرراتی بر حوزه مسافربرهای خطی وجود ندارد و پوست مسافران  روستایی در سایه بی تدبیری و بی خیالی مدیران شهرستانی نوشهر و بخش کجور در روز روشن کَنده می شود.

با وجود اطلاع مدیران شهرستانی و بخش کجور از این فاجعه در شرایط بحران اقتصادی، معیشتی و کرونایی، اما همچنان بر طبل تو خالی تدبیر و امید برای حل این مشکل می‌کوبند و نتیجه آن است که تاکنون توان مدیریت در این زمینه را نداشتند ولی اینکه چگونه مدیریت یک شهرستان و بخش بزرگ روستایی به این افراد سپرده شده است، بسیار سؤال برانگیز است.

به نظر نگارنده، بهتر است مدیران ارشد شهرستان نوشهر و بخش کجور به دلیل ناتوانی در مدیریت کردن مردم پسند، لااقل استعفا دهند تا هم مرهمی بر این زخم باشد و هم کار به دست مدیری لایق و مردمی سپرده شود.
حسینی


کد مطلب: 451637

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/note/451637/اینجا-پوست-مسافران-روز-روشن-ک-نده-می-شود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com