تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۵۱۵۸۰
مازندرانی‌ها وفای به عهد خود نسبت به خاندان وحی را در سوریه با تقدیم 39 غنچه از زیباترین گل‌های بوستان زهرایی تقدیم به سیدالسادات حضرت زینب کبری، سلام الله علیها، به اثبات چندباره رساندند تا این غنچه‌ها، بوستان‌های زینبی را در سوریه و منطقه معطر و سیدالشهدایی کنند.
۰
plusresetminus
غنچه‌هایی تقدیم سیدالسادات
به گزارش بلاغ، اینکه مازندرانی‌ها اسلام خود را در همان آغاز با طعم اهلبیتی و شیعی پذیرفته و در همه وقایع دینی از خود کارنامه حماسی بجا می‌گذارند، را در سوریه و جریان حمله سپاه کفر وهابیت با تقدیم جوانان رشید خود، به اثبات رساندند و التزام عملی خود به "یالیتنی کنت معک فافوز فوزاً عظیما"، ( ای کاش با شما بودم و به رستگاری بزرگ می‌رسیدم)، را در عمل و میدان نشان دادند که اگر در کربلاء نبودند، در کربلاهای امروز پای کار اهلبیت و دفاع از حریم و حرم این انوار رحمانی تا پای جان عزیزان خود ایستاده‌اند و از ارزش‌های دینی خود ایثارگرانه دفاع خواهند کرد.

خانطومان، تجلی‌گاه شیدایی مردان مردی از سرزمین علویان طبرستان بود که توانست خلق حماسه این سربازان عاشق ولایت و امامت را بخوبی مشاهده کند و برای همیشه در اعماق وجود خود این چهره‌های درخشان را به یادگار ثبت و ضبط نماید. جوانان مخلص و شجاعی که به سپاه سیاه‌دل شیطان تکفیری اجازه ندادند تا به هدف شوم خود در سوریه و عراق و...، دست یابند و با حماسه خون خود، راه مقابله و مبارزه با ارتجاع وهابیت و ددمنشی آنان را به خیل عظیم فدائیان اهلبیت علیهم‌السلام در سرزمین‌های اسلامی و لشکرهای: زینبیون، فاطمیون و...، نشان دهند.

روایت خانطومان تکرار عاشورا و فتح المبین‌هاست، اینکه وعده حق، پیروزی خون بر شمشیر است. روایت خانطومان روایت شلمچه است و دردهایش، روایت شلمچه هایی است که در خانطومان تمام نشده همانطور که در شلمچه به پایان نرسیده بود، خان‌طومان آغاز راهی است برای فتح خرمشهرهای دیگر .

اردیبهشتی را که 13 غنچه علوی از طبرستان در سوریه جاودانه ساختند، توانست بهار شهادت و وفاداری به اهلبیت پیامبر(ص) را در بهار طبیعت هرسال بویژه در سرزمین آلاله‌های زهرایی مازندران تجدید کنند تا سرآغازی باشد برای تحولات دیگر بر محور فرهنگ اهلبیت(ع).

مازندران، اردیبهشت را ماه حجله نشینی جوانان خود می‌داند که عشق آسمانی را بر ماندن بر کره خاکی ترجیح دادند تا عزت پرواز بر سپهر معنویت و اخلاق حفظ شود و زمینیان همواره الگوهای آسمانی را میان خود به نظاره نشینند و قدردان نعمت امنیت و استقلال و آزادی باشند.

اگر رشادت‌های این شهدا هزاران کیلومتر آن طرف‌تر از مرز‌های ایران نبود، باید با وحوش جگرخوار داعشی در پشت دروازه‌های همدان یا شاید هم که تهران می‌جنگیدیم، اما فداکاری شهدای ما از وحوش داعشی خاطره‌ای ساخت و از خودشان اسطوره‌هایی مانا که تا همیشه مایه فخر و موجب آزادگی ملت خواهند بود. قهرمانان راستین ملت ایران همین شهدای مدافع حرم و شهدای خانطومان هستند.

تاریخ ملت ایران بویژه مازندران بر این شهداء به خود می‌بالد و همواره راه و آرمان‌شان را چراغ راه خود قرار خواهد داد تا بیگانگان به مرزهای اعتقادی و سرزمین جهان اسلام طمع نورزند.
فاطمه علوی

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما