تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۹
کد مطلب : ۴۵۱۴۰۸
وقتی رئیس جمهور مصلحت را قربانی منفعت جناحی می‌کند، فرصت‌طلبان نیز صحنه حماسه ملت را به سخره می‌گیرند.
۰
plusresetminus
حاشیه‌ای‌که انتخابات را به سخره گرفت
به گزارش بلاغ، در هیچ کشور جهان نمی‌توان این بهم ریختگی سیاسی را سراغ آورد که انتخابات، این میدان حماسه ملت ایران بگونه‌ای مورد استهزاء عده‌ای فرصت طلب قرار گیرد که هر هنجارشکنی به خود اجازه دهد این جایگاه مهم و راهبردی نظام مردم پایه را به سخره گرفته و موجب تضعیف و تحقیراین پایگاه مردمسالارانه دینی را فراهم آورد.

وقتی یکی از معیارهای انتخاب، تحصیلات کارشناسی ارشد است، چرا به افرادی که دارای دیپلم و زیر دیپلم است، از او باید ثبت نام بعمل آورند؟. و یا حداقل تعریف از "رجل سیاسی"، برخورداری از تجربه کاری حداقل چهار سال در سطوح بالای مدیریتی است، چرا آقای رئیس جمهور باید خلاف ابلاغیه مصوب شورای نگهبان، به وزارت کشور دستور ثبت نام از کسانی را بدهد که هیچ تجربه مدیریتی ندارند؟.

کشور بزرگ و ژئواستراتژیک جمهوری اسلامی، که پایه گذار جریان و جبهه مقاومت علیه مستکبران، غاصبان و نظام سلطه در جهان است و برای همه جهانیان بخصوص آزادگان دنیا  الهام بخس و الگوست و رئیس جمهور آن باید برخوردار از صفات عالی اسلامی و ارزشهای انقلاب باشد، باز هم آقای رئیس جمهور دستور دهد از هنجارشکن‌ترین فرد نسبت به اصل نظام و اسلام ثبت نام بعمل آید تا هزینه نظام اسلامی بویژه شورای محترم نگهبان را با رد صلاحیت این افراد بالا ببرد و موجب تشکیک در انتخابات در سطح داخل و جهان با استفاده از رسانه‌های دراختیار شود؟.

در همه کشورهایی که روسای جمهور آنها با رأی مستقیم مردم انتخاب می‌شوند، برای رئیس جمهور اختیارات وسیعی در نظر گرفته‌اند و سکان اداره کشور و خزانه درآمدی را در اختیار او قرار می‌دهند که لازمه بدست آوردن این جایگاه بلند، برخورداری از صفات و شرائط ویژه با سوابقی درخشان و با اعتقادی عمیق نسبت به نظام و حفظ دستاوردهای مردم آن کشور است.

در جمهوری اسلامی ایران نیز، رئیس جمهوربه عنوان دومین مقام عالی کشور از چنان اختیاراتی برخوردار است که می‌تواند به عنوان ناظر قانون اساسی، در همه ارکان نظام نقش مثبت و سازنده و یا منفی و مخرب ایفاء کند. طبیعی است که برای کاندیداهای تصاحب چنین جایگاهی، شرائط ویژه وضع شود، که از سوی مراجع قانونی و از جمله شورای نگهبان وضع و ابلاغ شده است.

حمایت مجلس شورای اسلامی از ابلاغیه شورای نگهبان، بمثابه تائید آن شورا از این ابلاغیه می‌باشد، ضمن آنکه طبق قانون اساسی، شورای نگهبان یکی از مراجع ذیصلاح برای تصویب قوانینی است که در مسیر حفظ ارزش‌های نظام، در زمره وظائف این شورا تعریف شده است.

حاشیه‌سازی آقای رئیس جمهور، آنهم در روز ثبت‌نام کاندیداها و مکلف کردن وزارت کشور به اعمال نظر آقای رئیس جمهور، کار را به آنجا کشاند که وزارت کشور برای امر واحد (ثبت نام کاندیداها) با دو دستور مواجه شود و نتیجه می‌شود این که طی دو روز، از 130 نفر ثبت نام ریاست جمهوری بعمل آمد و این بدین معنی است که هر کسی به خود این اجازه را می‌دهد که این جایگاه را سبک شمرده و زمینه استخفاف شأن و منزلت ریاست جمهوری اسلامی ایران را بوجود آورد.

در هر صورت، این حاشیه‌سازی‌ها بطور قطع قادر نخواهد بود مردم ایران را از ارزیابی واقعی عملکرد 8 سال اخیر اصلاح‌طلبان غافل کند و آنها را از پرداختن به واقعیت‌های تلخ 8 سال اخیر باز بدارد. این ایام نیز می‌گذرد و کارنامه جریان سیاسی حاکم بیش از گذشته برای ارزیابی و قضاوت ملی، روشن‌تر و گویاتر خواهد شد.
علی شیخ‌محمدی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴