تاریخ انتشاردوشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۰
کد مطلب : ۴۴۹۳۶۸
در اینکه همه مسلمان و دوستدار امام زمانیم، تردیدی نیست، اما از اینکه با همه ادعاهای این چنینی چرا کارهای‌مان جلو نمی‌رود و جامعه‌مان با جامعه مورد نظر امام زمان(عج) فاصله بسیاری دارد، بر می‌گردد به میزان درستی ادعاها و پایمردی ما بر روی ادعاهای امام زمانی‌مان.
۰
plusresetminus
ادعای امام زمانی خود را محک بزنیم
به گزارش بلاغ، از آغاز غیبت امام زمان(عج) در سال 260 هجری قمری تاکنون 1182 سال می‌گذرد و طی این چند قرن، شاید صدها میلیون مسلمان، که خود را محب و منتظر امام زمان(عج) می‌دانستند، آمدند و رفتند با این ادعای مشترک که تابع و مطیع امام زمان(عج) هستند و حاضر بودند جان‌شان را در راه تحقق آرمان‌های آن امام تقدیم کنند و با آرزوی رجعت در رکاب آن حضرت هنگام ظهور چشم از جهان فرو بستند و امروز نیز، ما ادامه دهند آن ادعاها و آرزوهائیم.

براستی، در ادعاهای‌مان چقدر صادقیم و حاضریم بین خود و خدای‌مان برای این ادعاهای‌مان مایه بگذاریم و هزینه بپردازیم که در واقع، بهترین سرمایه‌گذاری برای دنیا و آخرت‌مان خواهد بود.

پرسشی که در ارزیابی ادعاهای‌ کنونی‌مان بشدت مطرح است و هر یک‌مان حضرت عباسی باید حداقل به خودمان جواب صادقانه بدهیم این است که چرا اگر در گفته‌ها و داعیه‌های‌ خود صادقیم، وضع جامعه‌مان اینگونه است که تنها در یک مورد اقتصادی و بازار این روزها شاهد آنیم که مروت و انصاف مورد تاکید همه امامان معصوم و عدالتی را که امام زمان(عج) برای اقامه آن ظهور خواهد فرمود، اینگونه در جامعه‌مان مورد سئوال و آسیب قرار دارد و هیچ سنخیتی با بازار اسلامی و امام زمانی ندارد و این تنها در مورد بازار نیست که صادق است بلکه در همه عرصه‌ها و موضوع‌هایی که با آن مواجه‌ایم وضع بهتر از این نیست.

درست است که مظاهر و مصادیق وفاداری به امام زمان(عج) در کشورمان کم نیست و نمونه نوعدوستی و ایثار بویژه در ایام کرونایی، جلوه‌های امام زمانی مردم کشورمان را به رخ می‌کشد، اما باید دید رفتار فردی و اجتماعی هر یک‌مان مورد تائید امام زمان(عج) است. نسل جوان از نوجوانان و جوانان‌مان در سراسر کشور چه مقدار امام زمان‌شان را می‌شناسند و به اهداف و آرمان‌های او آگاهی دارند و خود را برای سربازی آن امام مجهز کرده‌اند.

در کف خیابان‌های شهرهای‌مان اوضاع حجاب دختران و پسران‌مان، که می‌تواند معرف عفاف و حیای نسل کنونی باشد، چقدر مطابق منویات و آموزه‌های امام زمان(عج) است؟!. اگر کسی درصدد مقایسه وضع ظاهری خانم‌ها و دختران و پسران‌مان با کشورهای غیرمعتقد به امام زمان(عج) بربیاید، واقعاً چه تفاوتی را خواهد دید؟.

مولود نیمه شعبان، که امام زنده و حاضر است، غیبتش در مقابل ظهورش تداعی‌گر عدم آمادگی مردم در پذیرش آخرین امام معصوم(ع) می‌باشد و آیا ما با وضع موجودمان مانعی برای ظهور آن حضرت نمی‌باشیم؟. حضرتی که حتی انبیاء الهی و امامان معصوم علیهم‌السلام، هم‌عصر و ملازم شدن با امام مهدی(عج) را از خداوند آرزو کردند و آن را برای خود توفیقی بزرگ می‌دانند.

امام عصر(عج)، نجات دهنده بشریت از منجلاب ظلم و فساد است و با میلاد او، به مستضعفان بشارت احقاق حق‌شان داده شد و حاکم شدن مستضعفان بر جهان، منوط به ظهور و طلوع خورشید امامتش ذکر شده است بدین جهت، روز ولادت مبارک و مسعودش، روز جهانی مستضعفان نامگذاری شد.

در هر صورت، زمان بسرعت سپری می‌شود و انسان‌ها یکی پس از دیگری می‌ایند و می‌روند. عده‌ای خود را به مشغولیات دنیا سرگرم می‌کنند و در پایان چیزی جز خاطره فناپذیر از لذت‌های زودگذر برایشان باقی نمی‌ماند، اما گروهی از انسانها با پیوستن به کانون فضیلت‌ها، که امام زمان(ع) در قله و نقطه کانونی آن قرار دارد، خود را جاودان و سرافراز نزد خداوند می‌سازند.

تولد این امام نجات‌بخش، فرصت مغتنم دیگری برای بازنگری بر زندگی خود و سعی دوباره برای انطباق خود با منویات امام زمان(عج) است که عاقلان بیشترین استفاده را از این فرصت طلایی نصیب خود می‌کنند. میلاد ناجی بشریت و عدالت‌گستر جهانی امام مهدی(عج) بر همه ازادگان جهان بویژه بر پیروان و شیعیان آن حضرت مبارک باد.
زهرا طبری
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲