تاریخ انتشارشنبه ۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۰
کد مطلب : ۴۴۹۳۴۵
وقتی فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران نمره مسئولان در مقابله با کرونا را مردود دانست و گفت که روند افزایش ابتلاء به برخی تصمیمات و بی‌توجهی گروهی از مردم برمی‌گردد.  پیش‌بینی افزایش کرونا همه را نگران کرده، بواسطه ترک فعل برخی از مسئولان، لزوم ورود قوه قضائیه به امری که با جان مردم ارتباط دارد، واجب و ضروری است.
۰
plusresetminus
ترک فعل در کرونا را قوه قضائیه ورود کند
به گزارش بلاغ، در اوائل اسفند ۹۹، نگرانی مسئولان سلامت جامعه بویژه وزیر بهداشت در موضوع تعطیلات نوروزی و سفر هموطنان‌مان در قالب تذکر به عدم برنامه ریزی سفر آغاز شده بود و  هرچه به پایان سال نزدیک‌تر می‌شدیم، استدعا و تقاضا از مردم بیشتر می‌شد و این ذهنیت را دامن می‌زد که آقای وزیر، که باید نظر تخصصی را در ستاد مرکزی بدهد و حرف او باید مبنای تصمیم گیری ستاد باشد، چرا باید به جای تصمیم ممنوعیت سفر، این همه از مردم درخواست کند.

سرانجام پس از مدتها انتظار، از سوی ستاد مرکزی، سفر تنها به استان‌ها و شهرستان‌های قرمز، که تعدادشان به اندازه انگشتان دست بالغ نمی‌شد، اعلام و رسمی گردید و مردم دریافتند که سفر نوروزی بدون اشکال و مانع است، لذا بسیاری از مردم عزم سفر کردند و راه آهن نیز اقدام به فروش بلیط‌های خود کرد. در این میان، تقاضای وزیر بهداشت و حتی اعلام نظر او در مخالف بودن در تصمیم ستاد مرکزی، مورد توجه قرار نگرفت و سفرها در حجم بالا انجام شد و وفق پیش بینی، مشاهده مناظر پرشمار در عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، این نگرانی را تشدید کرد که موج چهارم ابتلا به کرونا از دو هفته بعد خود را نشان بدهد.

طی بیش از یک‌سال اخیر، از این تصمیم‌های ناهمسو با نظر وزارت بهداشت، به عنوان مرجع و مسئول حفظ سلامتی و جان مردم، تلفات جانی و خسارات مالی فراوانی به کشور وارد کرد و نادیده گرفتن اقتضائات کرونایی و صدور مجوز سفر و لغو محدودیت‌ها و ممنوعیت سفر، موجب بروز موج‌های جدید کرونایی در کشور شد که نکته تعجب‌برانگیز در عدم درس‌آموزی از عوامل و تصمیم‌های چالشی و تهدیدآفرین از سوی دولت و شخص آقای رئیس جمهور، به عنوان رئیس ستاد مرکزی مقابله با کرونای کشور است.

امروزه دیگر هر فرد حتی دبستانی در کشور می‌داند که نباید با تسهیل سفر، شرائط کرونایی کشور را که با زحمات طاقت‌فرسای گروه پزشکی و همه زحمتکشان عرصه سلامت در حال عادی شدن و بهبود است، را برهم زد و مجدد فضای ترس و واهمه و خستگی مفرط از جولان کرونا را بر کشور تحمیل نمود.

عدم صدور ممنوعیت سفر در تعطیلات نوروزی و مخالفت با اعمال محدودیت مورد نظر وزیر بهداشت، باید به عنوان ترک فعل، که موجب از دست رفتن جان عزیزان این ملت می‌شود، باید از سوی قوه قضائیه مورد توجه قرار گیرد تا در آینده شاهد تکرار این تصمیمات غمبار نباشیم.
فاطمه علوی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴