تاریخ انتشاريکشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۶
کد مطلب : ۴۴۹۳۳۰
۰
plusresetminus
ورزش منهای جوانان
به گزارش بلاغ، هشتم دی ماه ۱۳۸۹ بود که مجلس هشتم رای به ادغام سازمان تربیت بدنی با سازمان ملی جوانان داد. طرحی که مهرداد بذرپاش رییس سابق سازمان ملی جوانان و رییس وقت فراکسیون جوانان در انتقاد از مغفول ماندن حوزه جوانان در این وزارتخانه عنوان کرد مشکل حوزه جوانان مشکل ساختار و سازمان نبوده و نیست و تشکیل یک سازمان کلید حل مشکلات نخواهد بود.

دوم آذرماه ۱۳۹۳ بود که این بار محمود گودرزی وزیر وقت ورزش و جوانان اعتراف کرد: « حوزه جوانان به شدت در این وزاتخانه مغفول مانده است، گفت: تا کنون 3 پیشنهاد برای ارتقای جایگاه حوزه جوانان در این وزارتخانه داشته ایم». یکی از این پیشنهادات جدا شدن جوانان تحت عنوان سازمان جوانان بود.

پس از این بود که نمایندگان یک به یک اعلام کردند که همه ما مخالف ادغام این دو سازمان بودیم. رمضان شجاعی نماینده وقت مردم ساری و عضو کمسیون فرهنگی مجلس نیز مدعی شد «براساس سوالی که مطرح است جزو مخالفان ادغام وزارت ورزش جوانان بودم و هستم چرا که ادغام دو حوزه باید یک سخنیتی با یکدیگر داشته باشد تا یکی غالب و دیگری مغلوب نباشد و حق برخی حوزه ها در وزارتخانه‌ها در راستای ادغام ضایع شده است؛ من معتقدم 98 درصد فعالیت وزارت ورزش و جوانان مربوط به امور ورزش و تنها دو درصد مربوط به حوزه جوانان است.».

در اینکه سازمان ملی جوانان عائدی برای جوانان نداشت بحثی نیست، اما بر کسی هم پوشیده نیست که جوانان پس از ادغام ورزش و جوانان بیش از گذشته بی کس و کار تر شدند.

حال در ایام میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان چند سوال تکراری دوباره در ذهن‌ها متبادر می‌شود. سوالی که امسال با پیام تبریک رنگرز مدیر کل ورزش و جوانان مازندران، که مورد انتقاد سازمان های مردم نهاد جوانان قرار گرفت، بیش از پیش داغی شد بر دل جوانان...

به راستی متولی مشکلات جوانان چه کسی است؟.
سهم وزارت ورزش در غنی سازی اوقات فراغت جوانان چقدر است؟.
چه نهادی مسئول پیگیری و مانع زدایی ازدواج جوانان، مسکن جوانان و اشتغال جوانان است؟.
تشکیلات ورزش و جوانان یک تشکیلات اجرایی است یا صرفا تصدی گری این دو حوزه را برعهده دارد؟.
سهم حوزه جوانان از ورزش و جوانان واقعا چند درصد است؟.
اصلا آیا ادغام ورزش و جوانان کار خوبی بود؟.

رنگرز مهمان ساختمان اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران است. اما آنچه که امسال در هفته جوان رخ داد همه چیزی بود که در وزارت ورزش حاکم است. ورزش منهای جوانان!.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲