تاریخ انتشارجمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰
کد مطلب : ۴۴۹۲۳۳
کربلا، سناریویی از سوی جریان اموی برای از بین بردن جریان امامت با نسل کشی ذکور اهلبیت رسول الله(ص) بود که با تدبیر داهیانه سیدالساجدین(ع)، ضمن اینکه سناریوی پیچیده امویان نقش بر آب شد، تشکیلات مخفی و نظام تربیت عمومی توسط امام العارفین شکل گرفت که در عصر امام باقر و صادق علیهم السلام نتائج آن، مکتب جعفری(ع) را سبب ساز شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، برخورد خشن جریان ضدولایت اموی با فرزندان نبی مکرم اسلام(ص)، که اوج آن را در کربلا به ظهور رساندند، مترصد بود تا پس از این فاجعه، به هیچ جریان و فردی اجازه مخالفت با حکومت و حمایت از اهلببت عصمت و طهارت علیهم‌السلام را ندهد چنانکه در جریان حره و قتل عام معترضان، همچنین کشتار وسیع جریان "یا لثارات الحسین(ع)"، جلوه‌ای از قساوت و سبعی خود را به نمایش گذارده بودند.

فضای فکری جامعه را هم‌راستای با خود آرائیده بودند. مبارزه با آل‌الله را در میان مردم بویژه مسئولان بگونه‌ای ترسیم کرده بودند که این مبارزه با منحرفان از دین تلقی می‌شد و برای این مبارزه، از خداوند طلب اجر و پاداشت می‌نمودند.

میراث مظلوم و امام معصوم، حضرت علی‌ابن الحسین علیهم‌السلام، با اتخاذ تصمیمی راهبردی، ضمن آنکه بهانه از بین بردن امام‌المسلمین و ایذاء و آزار اهلبیت رسول‌الله(ص) را از حاکمان بنی امیه سلب کرده بود، توانست در میان طوفان قیام‌های انتقام‌جویانه محبان اهلبیت(ع) و رفع اتهام از خود به‌عنوان امام زمان خویش، این قیام‌ها را به نوعی حمایت کند و در عین حال، به تبیین اهداف قیام اباعبدالله‌الحسین(ع) به روش‌های مختلف بپردازد و شبکه مخفی از خصیصین و شاگردان خود را راه‌اندازی کند.

از ویژگی‌های منحصربفرد امام زین‌العابدین(ع)، ابداع شیوه جدید مبارزاتی در قالب "ادعیه و نیایش" است که ناب‌ترین مطالب و آموزه‌های مبارزاتی مکتب اسلام را در این قالب نوین به جامعه منتقل می‌فرمود و برای نسل‌های بعد به یادگار گذارد.

این آموزه‌ها، که در مجلدات متعدد گردآوری شده، با عنوان "صحیفه سجادیه"، منشوری تربیتی و بصیرتی برای زیست اسلامی و مبارزه بنیادی با زشتی‌ها و پلشتی‌های فردی، اجتماعی و حکومتی است. آثار بجامانده از آن امام عظیم‌الشأن گویای عمق فکری و ایمانی امامت در بدترین و سخت‌گیرانه‌ترین زمان‌ها و مکان‌هاست که برای امروز ما ایرانیان، که گرفتار انواع تحریم‌های شیطانی استکبار جهانی، آمریکای جنایتکار و ضدبشری است، می‌تواند الگوی موفقیت و سرافرازی باشد.

میلاد آن یکتای زمانه و امام مظلوم، که قدر و شأن آسمانی آو برای ما زمینیان همچنان مکتوم و مهجور باقیمانده، بر محبان، شیعیان و پیروان امام‌العارفین حضرت علی‌ابن‌الحسین علیهم‌السلام مبارک‌باد.
محمد فاطمی  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما