تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۹
کد مطلب : ۴۴۸۹۹۳
بعثت خاتمه نبوت و آغاز تداوم رسالت در ریل امامت از سوی آحاد امت خاتم الانبیا برای همیشه تاریخ است.
۰
plusresetminus
مبعث،رنسانسی برای امروزمان
به گزارش بلاغ، راز مانایی و جاودانگی اسلام به عنوان آخرین دین خداوند برای عمر حیات و بشریت، در پیوند اسلام با ولایت و امامت است که براین اساس، هرمسلمان در هر مقطع تاریخ، خود را مبعوث به رسالت پیامبر ختمی مرتبت میداند و معتقد است با ختمیت بعثت نبی مکرم اسلام، انبعاث در تمام عصرها بین همه نسل‌ها متکثر شده و در واقع، پایان بعثت رسول الله(ص)، آغاز میلیاردها بعثت امت برای پیشبرد ماموریت کامل نشده حضرت محمد(ص) در استقرار حکومت عادلانه امام معصوم(ع) است که تا این مهم محقق نشود، هیچ فرد مسلمانی از انجام ماموریت بزرگ خود فارغ نخواهد شد.

بعثت پیامبران، نمایشگر لطف مضاعف خداوند به بندگان خود در هدایت بسوی کامل شدن و رسیدن به قله فضلت‌هاست. نقصان کمال در انسان‌ها، با بعثت است که مرتفع شده و غلبه عقل بر شهوات جهل را ممکن می‌سازد. انسان بدون بعثت، انسان ناتوان در برابر غلبه شهوات و غرائز حیوانی بر تمنیات انسانی و الهی است.

بعثت پیامبران هیچ‌یکشان با همه عظمت و جلالت انبیاء مرسل، قادر به کامل کردن تکامل انسان و به قله رسانی او نبود و این امکان را پدید آورد تا قافله بشریت خود را آماده پذیرش متکاملترین دین سازد که: الاسلام یعلو ولا یعلی علیه.

وجه تمایز اسلام با ادیان پیشین، در پیوست تکاملی آن است. امامت، آن حلقه متمایز و تکامل‌بخش اسلام است، بدین جهت است که خداوند در روز غدیر با انتصاب امامت، فرمود: الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی.
امامت، نعمتی بی نظیر و بدیل ناپذیر، نعمت بزرگ و بزرگ‌ترین نعمت "نبوت" را کامل ساخت و موجب جاودانگی آخرین دین خداوند گردید.
 
مبعث، تحولی نهایی در ارسال رسل و انزال کتب از سوی خداوند بود که حجت غایی را برای انسانها تا قیام قیامت به اتمام رساند. مبعث، اثباتگر این حقیقت است که آنچه همه ادیان دارند، جملگی آنها را اسلام داراست.

تسلیم انسان در مقابل خداوند، عقلانی ترین دستاورد اسلام است برای ورود به فضای نورانی و خروج از ظلمت جهل و نفسانیات.
اسلام، کامل‌ترین دستگاه و مکتب انسان سازی و نویددهنده صلح و آرامش برای رهپویی مسیر الی الله و رستن از هر قیود اسارت بار است.
 
شرائط کنونی جهان نمونه بارزی از عمق نیاز بشریت به اهداف و آرمان‌های مبعث و تعقیب جدی غایات آن برای رنسانس جدید و تحول ساختاری زندگی و سبک زیست کنونی است.
در مبعث، پیامبری  به رسالت مبعوث گردید که تشنه هدایت و سعادت انسان‌ها و خستگی ناپذیر در رفع مشکلات و تالمات انسان‌ها بود. رافت و مهرورزی در ساحت قدسی او، شرافت و عزت می‌یافت. تبلور غمخوارگی برای انسان‌ها بود و خالصانه ترین تلاش‌های شبانه روزی خود را مصروف ارشاد و رستگاری انسان‌ها می‌نمود. نزد او، محبوب‌ترین افراد، آنانی بودند که با خوش رویی و مهربانی، به مردم خدمت می‌کردند و زندگی خود را وقف ضعفا و محرومین می‌نمودند.
 
۳- مبعث، تجلی اعظم طلوع و ظهور خورشید هدایت، حضرت محمد مصطفی در مسیر تربیت ابناء بشر جهت خلیفه الهی شدن است. مبعث، سالم سازی فضای جهانی و عاری سازی زندگی بشر از سمومی است که انسان را بسوی نابودی می‌کشاند.
 
مبعث، رونمایی از دین و مکتبی است که بین انسانها هیچ ملاکی جز تقوی را مبنای برتری و مقربت نزد خداوند نمی‌داند و معتقد است بین سیاه و سفید و نژادها و قبایل تفاوتی وجود ندارد. انسان‌ها به نسبت نوعدوستی و خدمت به دیگران است که ارزش و فضیلت می‌یابند. هرگونه ظلم و بی عدالتی و تعدی به حقوق دیگران را منع کرده و گناهی نابخشودنی می‌شمارد.
 
مبعث نقطه عطف‌ترین تحول در نظام خلقت و اکمال نعمت‌های خداوند رحمان است.
محمداسماعیل امام‌زاده
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷