تاریخ انتشارجمعه ۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۱
کد مطلب : ۴۴۸۵۰۷
بایدن، بازی خطرناک‌تری از ترامپ را علیه جمهوری اسلامی آغاز کرده که بازگشت خود به برجام را به مدد رسانه‌های صهیونیستی و هم‌پیمانان اروپایی، محور و اصل قرار داد تا ایران را به میز مذاکره بکشاند و حال آنکه برای جمهوری اسلامی تنها حذف کامل تحریم نه در قول و کاغذ که در عمل ملاک اعتبار است.
۰
plusresetminus
بزم دوم برجام آمریکایی
به گزارش بلاغ، از ماه‌ها قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مقامات دولتی کشورمان در اظهارنظرهایی، بازگشت دموکرات‌ها به قدرت را بمعنی نجات برجام از چنگال ترامپ ذکر می‌کردند و ترامپ را یک شخص نه یک جریان متحد با دموکرات‌ها در راهبردهای سیاست خارجی آمریکا می‌دانستند.

اشتباه اول معتقدان به دبدگاه فوق در این بود که با چشم فروبستن نسبت به سیاست‌های استراتژیک دو حزب دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان و عدم انعطاف این دو حزب از این سیاست‌های راهبردی، که در آنها صددرصد اشتراک و تعامل جدی با هم دارند، حزب دموکرات را ملایم‌تر از ترامپ و جمهوری‌خواهان می‌پنداشتند، غافل از اینکه نقض برجام و تشدید تحریم‌ها و تحقیر ملت ایران از زمان اولاما و دموکرات‌ها شروع شد و ترامپ نه در لفافه که آشکارا خروج آمریکا را از برجام اعلام کرد و دشمنی خود را بوضوح بیان داشت و تکلیف جمهوری اسلامی با آمریکا را یکسره و روشن ساخت. اما دموکرات‌ها، که معروف به بریدن سر حریف با پنبه هستند، با نرمشی زیرکانه و سیاسانه همان سیاست و اهداف ترامپ و جمهوری‌خواهان علیه ایران را تعقیب می‌کنند و حتی از بیان اهداف مشترک‌شان با ترامپ نیز ابا نمی‌ورزند و برخی از مسئولان‌شان می‌گویند که دولت آقای روحانی و اصلاح‌طلبان در پایان دوره ریاست جمهوری خود نیاز به نجات برجام و دادن امتیاز برای احیای آن هستند بدین جهت، آنها هیچ لاپوشانی در اهداف و اغراض‌شان انجام نمی‌دهند.
ترامپ و بایدن هر دو به شدت وابسته به جریان صهیونیستی حاکم بر آمریکا و حامی شدید رژیم اشغالگر قدس هستند. در اجرای سیاست‌های مصوب شورای روابط خارجی آمریکا (آیپک)، که کمیته امور عمومی اسرائیل و آمریکا و یکی از متنفذترین و قدرتمندترین تشکیلات مؤثر در پشت پرده قدرت در آمریکاست که با عملکرد فراحزبی دقیقاً در راستای منافع اسرائیل فعالیت می‌کند، هیچ تردیدی به خود راه نمی‌دهند.

شرط مشترک بایدن و ترامپ در بازگشت به برجام، مذاکره و رسیدن به توافقاتی با کشورمان پیرامون توان موشکی و حضور جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه و موضوع تروریسم و گروه‌های مقاومت است همان شروطی را که اعضای اروپایی برجاک بر آن پای می‌فشارند.

تفاوت این دوره برجامی با دوره اول آن و اجرای یک‌جانبه تعهدات از سوی کشورمان و ریرمیززدن طرف‌های آمریکایی و اروپایی، در این است که این بار ملت ایران با تجربه دور اول، دیگر به دولت این اجازه را نمی‌دهد ضمن آنکه مقام معظم رهبری بصراحه اعلام فرمودند که این بار حذف کامل تحریم‌ها نه در حرف و نامه، بلکه در عمل و متعاقل راست‌ازمایی از سوی جمهوری اسلامی قابل ارزیابی و انجام تعهدات از سوی کشورمان دارد.

مطالبات مردم و نظام در این دوره برجامی، از سوی مجلس شورای اسلامی و نمایندگان ملت نیز به شدت و پیگیرانه تعقیب می‌شود.

نگرانی بزرگ بدون کتمان و لاپوشانی و با عرض پوزش از آقای رئیس‌جمهور، فریب خوردن دولت و شخص آقای روحانی به وعده‌ها و ارتباط‌گیری سران اروپا و واسطه‌های دیگر است که امید می‌رود مردم و نخبگان جامعه و نمایندگان انقلابی ملت این روزها با حوصله و تیزبینی مراقب شرائط و تحرکات باشند تا حرست و افوس‌های دیگری روی دست مردم و انقلاب بجا گذارده نشود. لازم است ملت و دولت همواره نقطه نظرات امام خمینی(ره) در مورد آمریکا و عدم هیچگونه اعتماد به شیطان بزرگ را بازخوانی کرده و هیچگاه از جلوی چشمانشان این اظهارات را دور نسازند.
محمداسماعیل امام‌زاده
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲