تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۴۷۹۶۵
رشد سریع و قارچ گونه شبکه های اجتماعی مختلف و ایجاد هتک حرمت و سوءاستفاده افراد جزء موارد بسیار مهمی است که این روزها در استان مازندران شیوع پیدا کرده و گسترده تر شده است.
۰
plusresetminus
لزوم تامین امنیت روانی در فضای مجازی مازندران
به گزارش بلاغ، امنیت مقوله ای است که در طول تاریخ همیشه مورد نیاز انسان بوده است. انسانها با توجه به شرایط فیزیکی و محیطی خود نسبت به تولید امنیت اقدام می‌کردند. مهمترین هدف ایجاد امنیت صحت و سلامتی روحی، معنوی و جسمی و اخلاق انسانهاست تا با داشتن این امنیت سایر پله های پیشرفت را طی کند و به مقام بالاتری برسد.

این مقوله در سال‌های اخیر ابعاد جدیدی به خود گرفته که از مهمترین این ابعاد امنیت در فضای مجازی است. این امنیت در این حوزه هم سخت افزاریست و هم نرم افزاری.

امنیت سخت افزاری به تهیه وسایل و تجهیزات مناسب و امن جهت دسترسی به اطلاعات است تا مخاطب با خیال راحت کار کند و مورد سوء استفاده قرار نگیرد.
اما امنیت نرم افزاری بیشتر به حوزه محتویاتی، که در این فضا منتشر می‌شود، می پردازد و سعی در پاک‌سازی و تطهیر این فضا از محتویات نامناسب و غیر اخلاقی و بعضا ضد ارزشی و ضد انسانی دارد.

متاسفانه به دلیل افسار گسیختگی این فضا ترویج بی حیایی، هتک حرمت افراد، از بین بردن امنیت روحی و روانی و... از مهمترین آسیب‌ها در این بخش است که باید توسط مسئولین مربوطه به درستی احصا و ریشه یابی شود.

این در حالی است که پاکسازی این فضا هزینه های بسیاری را هم تحمیل می کند که باید مورد توجه قرار گیرد. متاسفانه این موضوع در استان مازندران ابعاد متفاوت و گسترده‌ای به خود گرفته است.
رشد سریع و قارچ گونه شبکه‌های اجتماعی مختلف و ایجاد هتک حرمت و سوء استفاده افراد جزء موارد بسیار مهمی است که این روزها در استان مازندران شیوع پیدا کرده و گسترده تر شده است.

کانال‌هایی بی شناسنامه که شروع به اتهام زنی به افراد می کنند و سعی دارند با روش‌های مختلف افراد را تحت تاثیر قرار داده و اخاذی کنند. شاهد مثال این موضوع یکی از کانال‌های بدنام و بدسابقه در غرب استان است که بسیاری از عوامل و دست اندرکاران آن توسط ماموران پلیس فتا استان بازداشت شدند.

این افراد تلاش داشتند با ارائه اطلاعات غلط و بعضاً دروغ، که مطابق منافع آنها بوده، امنیت روانی و اخلاقی غرب استان را تحت تاثیر مطالب خود قرار داده و بدون هیچ گونه دلیل و مدرکی به افراد مختلف اتهامات گسترده ای وارد سازد.

این کانال سعی در ایجاد رعب و وحشت و افشاگری‌های دروغ علیه افراد مختلف می نماید که خود یکی از مهمترین اسباب ایجاد ناامنی روانی و اخلاقی در جامعه است. این کانال که بسیاری از فعالیت هایش غیر قانونی و غیر اخلاقی است و سعی در اشاعه فساد و فحشا در سطح جامعه دارد، با ایجاد قهرمان سازی‌های کاذب سعی در انحراف افکار عمومی جامعه دارد .

امید است با دقت و قدرت بیشتری با کانال‌ها و گروه‌هایی از این دست در استان برخورد قانونی صورت پذیرد تا هر چه بیشتر امنیت  روانی و اخلاقی جامعه تضمین شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲