کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیا ناامید سازی مردم فریدونکنار کار انقلابی است؟

12 بهمن 1399 ساعت 23:59

یکی از نکاتی که در عملکرد برخی از مسئولان ارشد فریدونکنار نظرها را به خود جلب می‌کند و برخی از کارشناسان بر روی آن تاکید دارند، این است که انگار این مسئولان به‌صورت بسیار هوشمندانه درحال پیاده‌سازی روش آقای رئیس‌جمهور و برخی از وزرا در ناامید سازی مردم هستند.


به گزارش بلاغ، یکی از مناسبت‌های مهم ملی در کشور عزیزمان ایران سالروز بازگشت امام خمینی(ره) و پیروزی انقلاب اسلامی است که به نام دهه فجر نامگذاری شده و یادآور حماسه‌های بزرگی است.
 
مسئولان در دستگاه‌های مختلف به‌ویژه در بخش اجرایی برای اینکه طعم پیروزی انقلاب اسلامی را برای مردم شیرین‌تر کنند، همزمان با دهه فجر اقدام به کلنگ‌زنی، افتتاح و یا رونمایی از پروژه‌ها می‌کنند.

این شیوه که از سالیان پس از انقلاب در دولت‌های مختلف مرسوم بوده و تمامی دستگاه‌های اجرایی تا پایین‌ترین سطح موظف به اعلام دستاوردهای خود به مردم بوده‌اند اما رفته رفته با سر کار آمدن دولت تدبیر و امید به فراموشی سپرده شد و بیشتر شاهد این هستیم که مسئولان دولتی خود را پشت عملکرد بخش خصوصی پنهان کرده و فعالیت‌های آنان را به نام خود تمام می‌کنند.

شهرستان فریدونکنار در استان مازندران که این سال‌ها عقب‌ماندگی‌های فراوانی را در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و عمرانی به خود می‌بیند و از مناطق کمتر توسعه‌یافته کشور هم به حساب می‌آید، تنها چشم امیدش به مناسبت‌های ملی و مذهبی است که شاید پروژه‌ای به بهره‌برداری برسد تا از این وضعیت رهایی پیدا کند.

دهه فجر سال ۹۹ که آخرین دهه فجر دولت تدبیر و امید و به احتمال زیاد آخرین سال مسئولیتی مسئولان اجرایی فریدونکنار همزمان با سراسر کشور در بخش‌های مختلف است و می‌طلبید که با برنامه‌ای قوی خاطره خوبی را در ذهن مردم به یادگار می‌گذاشتند، اما با تقویمی که ستاد بزرگداشت دهه مبارک فجر این شهرستان منتشر کرده متاسفانه بازهم دست مسئولان دولتی از اجرای پروژه‌ها در فریدونکنار خالی است.

فریدونکنار که شاید آوازه زیبایی‌اش برای مردم مناطق دیگر استان‌ها جذاب باشد، اما در دل خود زخم‌های بسیاری دارد که نیازمند دل سوخته مسئولانی است که انگار در سال‌های اخیر هنوز قسمت این شهر مظلوم نشد.

یکی از نکاتی که در عملکرد برخی از مسئولان ارشد فریدونکنار نظرها را به خود جلب می‌کند و برخی از کارشناسان بر روی آن تاکید دارند، این است که انگار این مسئولان به‌صورت بسیار هوشمندانه درحال پیاده‌سازی روش آقای رئیس‌جمهور و برخی از وزرا در ناامید سازی مردم هستند و علاقه ندارند که شهروندان فریدونکناری طعم شیرین دستاوردهای انقلاب اسلامی را بچشند.

اگر بخواهیم دقیق‌تر به این موضوع ورود کنیم فقط کافی است که نگاهی اجمالی به برخی از پروژه‌های نیمه‌کاره فریدونکنار داشته باشیم تا صحت این مسئله روشن شود.

حدود ۲۰ سال از ماجرای پروژه کمربندی فریدونکنار گذشته و درحالی که مبالغ زیادی برای آن صرف شده و متاسفانه حوادث بسیار غمباری هم در همین محدوده رخ داده، اما بازهم شاهد سرعت لاک‌پشتی در پیشرفت این پروژه هستیم که پس از بارها وعده از سوی مسئولان مختلف که هیچ ثمره‌ای نداشت، فرماندار فریدونکنار در آخرین نشست با خبرنگاران که نشان می‌داد دیگر خود از وعده‌ها خسته شده از دادن تاریخ مشخص برای بهره‌برداری آن خودداری کرده است.

چندین پروژه ورزشی اعم از خانه کشتی روستای حسین‌آباد و سالن ورزشی روستای کاردگرمحله که هر کدام ۱۴ سال از عمر آغاز آن‌ها گذشته هنوز به سرانجام نرسیده‌اند و نیمه‌کاره به حال خود رها شده‌اند.

بلاتکلیفی وضعیت تبدیل دو روستای فریدونکنار به شهر “آستانه‌سرا” که بیش از ۱۰ سال به طول انجامیده و هنوز مشخص نیست که گره کار در چیست و چه زمانی این امر محقق خواهد شد.

یکی دیگر از پروژه‌هایی که قرار بود به زودی در فریدونکنار مورد بهره‌برداری قرار گیرد اما هم‌اکنون بیش از پنج سال از عمر آن گذشته، مرکز بهداشتی و درمانی شهید بصیر است که شهروندان فریدونکناری همچنان درحال مشاهده اسکلت ساختمان این مرکز درمانی هستند.

و البته پروژه‌های بسیار زیاد ریز و درشتی که نام بردن تک تک آن‌ها شاید از حوصله خارج باشد اما مانند خوره‌ای به جان فریدونکنار افتاده و عزمی برای رهاشدگی از این وضعیت مشاهده نمی‌شود.

 تنبلی و بی حالی برخی از مسئولان اجرایی فریدونکنار دقیقاً نشات گرفته از مسئولان ارشد اجرایی کشور است که هیچ رمقی از خود برای رفع مشکلات موجود نشان نمی‌دهند.

باتوجه به اینکه مسئولان اجرایی فریدونکنار در دهه فجر کاری در خور شان مردم این شهرستان ندارند که انجام دهند، پیشنهاد می‌شود که با تهیه کلیپ یا مستندی از فعالیت‌های گذشته خود روزنه امیدی را در دل‌ها ایجاد کنند.

سیدمرتضی رضویان


کد مطلب: 447643

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/note/447643/آیا-ناامید-سازی-مردم-فریدونکنار-کار-انقلابی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com